Nu kan Nuuday tilbyde tv og internet på hele Norlys’ fibernet

Mere end 300.000 private husstande og virksomheder i Syddanmark og Nordjylland kan fra den 9. september vælge internet og tv fra YouSee og TDC Erhverv på Norlys’ fibernet. Inden længe kan kunderne på Norlys’ fibernet også vælge hurtigt internet fra Hiper. Dermed bliver produkterne fra Nuudays selskaber nu tilgængelige på hele Norlys´ fibernet.
Jon James, CEO i Nuuday

Fra den 9. september udvider Norlys og Nuuday det eksisterende samarbejde om adgang til fibernettet i det tidligere Eniig-område til også at omfatte fibernettet i det tidligere Sydenergi-område, der primært dækker Syddanmark og et mindre område i Nordjylland. Hermed bliver tv og internet fra Nuuday tilgængeligt for næsten 700.000 husstande og virksomheder på Norlys´ netværk.

”Vores ambition er, at alle husstande får de bedste produkter og den bedste forbindelse på adressen, og vores kunder efterspørger i stigende grad fiberforbindelser. Derfor er vi glade for, at vi fra i dag kan tilbyde kunder på hele Norlys’ fibernet fleksible tv-løsninger og internet fra YouSee og digitale erhvervsløsninger fra TDC Erhverv. Og inden længe også lynhurtigt internet fra Hiper,” siger Jon James, CEO i Nuuday.

Den nye aftale giver bl.a. en række kunder, der i dag har internet via telefonstikket og derfor begrænsninger på hastigheden, mulighed for at skifte til en fiberforbindelse, hvor de kan få op til 1.000 Mbit.

”Fibernettene udvides løbende, og vi arbejder målrettet på at nå bredest muligt ud, så de danske forbrugere og virksomheder får endnu mere at vælge i mellem og kan købe de digitale løsninger, der passer bedst til deres behov,” fortsætter Jon James.

Flere serviceudbydere i et fibernet i fortsat vækst
Norlys ser frem til det udvidede samarbejde, der giver mere dynamik i det åbne net.

”Vi har en klar ambition om at få så mange udbydere, og dermed kunder på Norlys net. Derfor er vi glade for, at vi nu ser resultatet af den aftale, vi har lavet med Nuuday. Det er en milepæl for Norlys, samtidig med at det er med til at sikre en sund konkurrence, der giver bedre produkter til skarpere priser til knap 700.000 jyske kunder. Det er vi enormt stolte af,” siger Torben Poulsen, adm. direktør i Norlys Tele, som omfatter Norlys’ fiberforretning.

Og ejeren af Danmarks største fibernet har store ambitioner om at udvide fibernettet til samlet at nå 1 million husstande inden udgangen af 2023.

"Vi har etableret fibernet i et område, som arealmæssigt dækker godt 40 procent af Danmark. Vi har i dag ti aktive serviceudbydere på nettet, men det er vigtigt, at alle ti også kommer på den sydlige del af vores net. Her er Nuuday som landets største serviceudbyder naturligvis meget vigtig for os,” slutter Torben Poulsen.

Samarbejdet mellem Nuuday og Norlys er kommet i stand gennem den uafhængige platform OpenNet, der i forvejen leverer til en lang række serviceudbydere og ejere af fibernet.

Fakta om Nuuday og Norlys

Om Nuuday:

Nuuday består af ni stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper, eesy og Blockbuster servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv, Netdesign og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 4.000 medarbejdere på tværs af Danmark og har mere end 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Kontakt for pressen: Mai-Britt Noe, Head of External Communication, tlf.: 28936328, mail: mbno@nuuday.dk

Om Norlys:

Norlys bringer Danmark sammen. Med grønne og digitale tjenester inden for energi, internet og tv forbinder vi mennesker med mennesker, og mennesker med verden.

Vi er et forbrugerejet selskab, der tænker langsigtet og tager ansvar for mere end os selv. Vi ønsker at bidrage til et grønt og digitaliseret Danmark.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

Kontakt for pressen: Josefine Kofoed, Public Affairs- og Pressechef, tlf. 41329535, mail: joschr@norlys.dk

Om OpenNet:

OpenNet blev stiftet i 2018 af energi- og telekoncernen Norlys, og leverer en uafhængig samarbejdsmodel og platform til fiberselskabernes åbning af nettene. OpenNet har som mål at samle branchen i en fælles løsning og har allerede formidlet aftaler med fibernettene hos Onefiber by GlobalConnect, Verdo, Nord Energi, Thy-Mors Energi, RAH, SEF og Norlys, samt med tjenesteudbydere som Altibox, Telenor, TDC/YouSee, Hiper, Boxer, Stofa, Fibia, Bolig·Net, Kviknet, Fastspeed, Ipvision og Senia Networks.

Kontakt for pressen: Henrik Møller Nielsen, tlf. 91151515, mail: hmn@opennet.dk

Jon James, CEO i Nuuday
Torben Poulsen, adm. direktør i Norlys Tele

Nuuday består af en række stærke brands, der tilsammen leverer innovative digitale services inden for TV, bredbånd, netværk og telefoni til private kunder og virksomheder. YouSee, Telmore, Hiper og eesy servicerer danskere på tværs af alder, køn og bopæl på privatmarkedet. På erhvervsmarkedet servicerer Nuuday mindre såvel som store erhvervsvirksomheder med TDC Erhverv og Relatel. Nuuday beskæftiger omkring 3.700 medarbejdere på tværs af Danmark og har ca. 6 mio. privat- og erhvervskundeforhold.

Nuuday leverer vækst i serviceomsætningen drevet af mobil og fiber samt rekordhøj kundetilfredshed8.3.2024 09:00:00 CET | Pressemeddelelse

Nuuday afsluttede 2023 med ca. 2% vækst i serviceomsætningen i Q4, hvor mobiltjenester kom tilbage på vækstsporet med 9.000 nye abonnenter. Det bragte den samlede kundetilvækst op på 20.000 nye mobilkunder i 2023. Nuuday leverede også den højeste kundetilfredshed i virksomhedens historie, samtidig med at Nuuday gik i luften med første fase af sin nye IT-platform Dawn, som kommer til at udgøre rygraden i det transformerede Nuuday.