Coop Danmark A/S

Nu kan kunderne handle online i deres lokale supermarked

Del
Som de første i Danmark kombinerer Coop.dk MAD nethandel med dagligvarer med de fysiske butikker. Premiere i Kvickly Kalundborg i denne uge. I næste uge kommer Sønderjylland med når Brugsforeningen for Als og Sundeved tilbyder det til sine kunder. Derefter kommer til Coop-butikker over hele landet, primært uden for de større byer.

I dag begynder udrulningen af et koncept, som til en start vil koble udvalgte af de fysiske butikker i Coop sammen med online-supermarkedet Coop.dk MAD, der så dagens lys i 2016. Det betyder, at kunderne nu kan bestille deres dagligvarer online og få deres varer hos udvalgte lokale butikker eller som i dag via Coop.dk MAD.

”Vi skal være hele Danmarks online-supermarked, og det skal vi, fordi behovet er tilstede hos forbrugerne, og fordi vi har musklerne og viljen til at sammenkoble vores onlinehandel med de mange Coop-butikker rundt om i hele landet. På den måde skaber vi en bedre og langt mere fleksibel kunderejse for vores mange kunder,” siger Morten Viktor, kommerciel direktør hos Coop.dk MAD.

”Bestil & Hent” foregår på den måde, at man som kunde går ind på Coop.dk MAD, og her vælger man enten at få leveret sine varer direkte til døren fra Coop.dk MAD, eller om man vil have varerne fra sin lokale butik. Vælger man den lokale butik, så vælger man mellem de varer, den valgte butik har, inklusive lokale specialiteter, og henter dem så på parkeringspladsen ved butikken, hvor varerne er pakket og klar til at blive taget med hjem.

Landsdækkende convenience

Udrulningen af ”Bestil & Hent” startede i sidste uge, hvor konceptet blev testet, og fra i dag bliver Kvickly Kalundborg den første butik til at åbne helt op for den nye service. Allerede i næste uge bliver der sat strøm til Brugsforeningen for Als og Sundeved. I løbet af 2019 vil Coop-butikker fordelt over hele landet tilbyde lokalkunderne et miks af ”Bestil & Hent” og hjemmelevering.

”Vi starter i dag en service, der for alvor kan give onlinehandlen med dagligvarer sit afgørende gennembrud i Danmark. Med ”Bestil & Hent” kombinerer vi den lokale styrke i form af lokale butikker med et lokalt udvalg af varer med online-handelens convenience. Lagt sammen med Coop.dk MAD, som forbrugere allerede kender, bliver den nye service et tilvalg, der kan gøre hverdagen lidt lettere for danskere over hele landet,” siger Morten Viktor.

”Bestil & Hent” vil især blive udbredt i de dele af Danmark, der ligger udenfor de største byer, hvor Coop.dk MAD har time-levering. Det betyder, at kunder i disse områder kan få deres online-varer hurtigere end i dag. I første omgang kan man bestille inden midnat og hente varer fra næste formiddag. Senere vil bestillingstiden blive endnu kortere.

Yderligere information:

Morten Viktor

Kommerciel Direktør, Coop.dk MAD

Mobil: +45 20 40 28 54

E-mail: movi@mad.coop.dk

 

Om Coop.dk MAD

Coop.dk MAD blev etableret i 2016 og er Coops dagligvarebutik på nettet med ca. 7.500 dagligvarer, måltidskasser, intelligente opskrifter, 50 specialbutikker og et bredt udvalg af populære varer til fast lav pris.

Coop.dk MADs mission er at gøre det nemt, inspirerende og hurtigt at handle dagligvarer online – fra hverdagens basisvarer til delikatesser fra specialbutikker. Med andre ord – hele Coop, som man kender fra de fysiske butikker, blot pakket ind bag forbrugerens favoritskærm og leveret til hoveddøren, hvor end man er fra Gedser til Skagen.

Coop.dk MAD har åbent døgnet rundt og leverer til døren i hele Danmark – undtagen på ikke-brofaste øer.

Læs mere her

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Brugsen satser på Bededag trods tab af million-omsætning26.4.2024 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Da regeringen fjernede St. Bededag som helligdag, betød det ikke blot, at mange danskere mistede en fridag. For Danmarks lokale dagligvarebutikker betød det tab af omsætning i millionklassen. For indtil i år var St. Bededag en af de helligdage, hvor kun de mindre butikker måtte holde åbent. ”Helligdagene er ekstremt vigtige for os, og dermed for overlevelsen af lokale dagligvarebutikker. Vi har beregnet, at det koster os et pænt millionbeløb i tabt omsætning, at de store butikker nu også må holde åbent på St. Bededag,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen / Brugsen, der omfatter ca. 275 butikker over hele Danmark. ”Heldigvis er vi inde i en generelt positiv udvikling, hvor vi oplever en flot opbakning fra borgerne i de lokalsamfund, hvor vi er. Derfor har vi da også tænkt at holde fast i vores fejring af St. Bededag med tilbud på hveder – og andre gode dagligvarer – i dag,” siger Torben B. Andersen. Sammen med de øvrige butikker i Coop Familien forventer Brugsen at sælg

Coop og brugsforeningernes driftsresultat for 2023: Lille fremgang men stadig klart utilfredsstillende20.4.2024 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Med et samlet driftsresultat (EBIT før ekstraordinære nedskrivninger) på – 761 mio. kr. mod -1.034 mio. kr. i 2022 blev 2023 et skuffende år for Coop Familien. For Coop Danmark A/S blev driftsresultatet før særlige nedskrivninger på samme niveau som sidste år. EBIT-resultatet blev -717 mio. kr. mod -722 mio. kr. året før. For de selvstændige brugsforeninger var der dog tale om en forbedring. Her blev resultatet efter skat forbedret fra et underskud på 192 mio. kr. til et overskud på 21 mio. kr. Den samlede omsætning for Coop og brugsforeningerne blev fastholdt på samme niveau, 46,6 mia. kr. (ekskl. moms) mod 46,9 mia. kr. året før. Det er på trods af nedlukning af Irma og Coop.dk MAD, hvilket har betydet en omsætningsfremgang på 7 procent for sammenlignelige butikker og tilfredsstillende udvikling i markedsandel. Men det samlede driftsresultat ender alligevel med at blive stærkt utilfredsstillende. Det er påvirket af investeringen i ombygninger, engangsomkostninger til lukning af aktiv

365discount styrker ledelsen med ny salgsdirektør fra konkurrent17.4.2024 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Kenn Birkebæk er ansat om ny salgsdirektør i 365discount. Det sker som et led i en strategisk tilpasning, hvor Kenns rolle bliver at optimere og effektivisere butiksdriften i kædens butikker på tværs af landet. Kenn Birkebæk bringer næsten ni års erfaring fra Netto med sig, hvor han senest har varetaget rollen som Group Director. Udskiftningen i ledelsen kommer som svar på behovet for en ny profil i takt med ændringer i strategien og organisationen. Kenn Birkebæk tiltræder 1. maj 2024. "Vi er overbeviste om, at Kenns baggrund og erfaring vil være en værdifuld tilføjelse, der kan bidrage til udviklingen af et velfungerende lederteam, der ikke kun leverer resultater, men også trives og føler sig involverede," udtaler Michael Tilsted, kædedirektør i 365discount. Som følge af dette fratræder hidtidig salgsdirektør Jannich Larsen pr. dags dato. ”Jannich har været en vigtig del af vores implementering og har bidraget betydeligt til 365discounts succeser. Vi er taknemmelige for den tid og det

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye