Nu kan kunder over hele Danmark få Coops tilbudsaviser med Posten

Coop opretter ny landsdækkende service: www.denlillepostkasse.dk. Daglig lodtrækning resten af året om 5.000 kr. pr. dag blandt dem, der tilmelder sig

Fra 1. januar bliver det muligt for forbrugere over hele Danmark at få leveret præcist de tilbudsaviser fra Coops kæder – Kvickly, SuperBrugsen, Dagli´Brugsen, LokalBrugsen, Fakta, Fakta Tyskland og Irma – som de ønsker.

Alt hvad man skal gøre er at tilmelde sig på www.denlillepostkasse.dk , eller via et postkort, som man kan få i butikkerne.

Alle der tilmelder sig deltager i lodtrækningen om 5.000 kr. hver eneste dag resten af året.

De der i dag er tilmeldt Nej Tak+ vil ikke fremover modtage tilbudsaviserne fra Coop. De skal i stedet tilmelde sig www.denlillepostkasse.dk

Det flertal af kunderne, der modtager alle tilbudsaviser, behøver ikke at gøre noget. Men de også velkommen til at tilmelde sig og dermed sikre, at de får de tilbudsaviser fra Coop, som de ønsker.

”For kunderne er der flere fordele ved at tilmelde sig www.denlillepostkasse.dk:

De kan – uanset hvor de bor i Danmark – få de af vores tilbudsaviser, de ønsker.
De får den til tiden, altså altid inden tilbuddene træder i kraft.
De får ekstra sikkerhed for at få aviserne, da det er Posten, der står for omdelingen,” siger kommerciel chef Kenneth Melchior.

Antallet af danskerne, der har valgt at tilmelde sig en ordning, hvor de selv bestemmer, hvilke tilbudsaviser, de ønsker at modtage, er stærkt stigende, og de eksisterende ordninger nærmer sig i øjeblikket 500.000 husstande.

”Vi ønsker, at alle, der ønsker vores tilbudsaviser får dem. På den anden side ønsker vi ikke at sende tilbudsaviser til kunder, der ikke ønsker dem. Så dette er en miljørigtig og kundevenlig løsning, der på sigt muliggør, at hver tilbudsavis er mere målrettet mod den enkelte husstand” siger Kenneth Melchior.

Ordningen er gratis for kunderne.

Yderligere information:

Kommerciel chef Kenneth Melchior, 5221 3256

Coop stopper salg af vatpinde af plastik25.5.2018 06:15pressemeddelelse

Coop stopper salget af vatpinde af plast, og vil fremover udelukkende sælge vatpinde af bæredygtigt FSC-certificeret papir. Problemet med vatpinde opstår, når de skylles ud i toilettet. I rensningsanlægget forsager vatpindene problemer, da de kan slippe lige igennem anlæggenes riste, og hurtigt forstopper systemet eller ender i maskineriet. Vatpindene risikerer også at ende i naturen, når de ikke sætter sig fast i rensningsanlægget, men i stedet suser lige igennem. Vatpinde i plast er svære for naturen at nedbryde, og belaster derfor naturen i mange år. Undersøgelser af danske strandområder peger på, at vatpinde udgør en væsentlig del af det affald, der findes på de danske strande. ”Vi kommer til at have en langt mere kritisk brug af plastic i de varer, vi sælger. Og vi kommer til at træffe langt mere miljørigtige valg af materialer, når vi sætter produkter på markedet. Selvom plastik i nogle sammenhænge kan have mange miljømæssige fordele, som mange forbruger ikke nødvendigvis er opmæ

For andet år i træk: Coop Bank nr. 1 i test23.5.2018 08:36pressemeddelelse

Forbrugerrådet Tænk Penge har igen kåret Coop Bank som bedst, når det gælder forbrugslån. Det er CoopLån 20+ som er kåret som ”Bedst i Test” i en sammenligning af forbrugslån på 40.000 kr. I konkurrence med 21 andre pengeinstitutter og finansieringsselskaber vinder CoopLån 20+ blandt andet på grund af: 1. Konkurrencedygtig rente 2. Lave omkostninger 3. Fleksibilitet i tilbagebetaling 4. Ingen etableringsomkostninger Det var stort set de samme egenskaber, der sikrede CoopLån 20+ 1. pladsen sidste år. Coop Bank har dog ikke hvilet på laurbærrene. På tre vigtige punkter er CoopLån 20+ nemlig blevet forbedret. Der er kommet mulighed for længere løbetid og fast rente. Samtidig er kvartalstilskrivning af rente fjernet, så rentesats og ÅOP nu er ét og samme tal – og dermed endnu mere enkelt for forbrugerne at forstå. ”Vi arbejder løbende på at gøre vores produkter mere enkle og sikre os, at vi altid har et af markedets bedste tilbud, så vi er glade for at få blåstemplingen fra Forbrugerrådet

Coop lukker lokale butikker17.5.2018 13:00pressemeddelelse

En række Dagli´Brugser & LokalBrugser, der gennem en årrække har givet underskud, bliver nu lukket. Pr. 30. juni lukker Coop 15 Dagli´Brugser & LokalBrugser over hele landet. Det drejer sig om disse butikker: Hornsyld Gørding Taulov Nykøbing Mors Thisted Resen Ullerslev Årslev Arden Holbøll Plads, Aalborg SØ Suldrup Hjortekær Smidstrup Strand Kragelund Viborg ”Det er butikker, der giver betydelige underskud og hvor vi gennem flere år har kæmpet for at vende udviklingen. Men i år har butikkerne samlet set desværre forstærket den negative udvikling, trods en stor indsats fra medarbejdernes side. Vi ser derfor ikke flere muligheder for at drive dem videre,” siger kædedirektør Torben B. Andersen, Dagli´Brugsen. Udover disse 15 butikker lukker Brugsen på Amagerbrogade i København også. Til sammen har de 16 butikker belastet Coop med et underskud på et årligt to-cifret millionbeløb. Ca. 300 medarbejdere berøres af lukningen. Coop gør alt, hvad der er muligt for at skaffe dem job andetsteds i