Nu kan Irmas kunder støtte Michelin-kokkens projekt for hjemløse

Nu er det muligt at købe de første varer fra projektet JunkFood i Irma. JunkFood er et initiativ af Rasmus Munk fra den to-stjernede Michelin restaurant Alchemist, for at sikre måltider til gadens folk.

Det hele begyndte under Corona-krisen, hvor restauranterne var lukkede. Her besluttede Rasmus Munk at stifte foreningen JunkFood, som laver mad til hjemløse. For Irma var det oplagt at gå ind i samarbejdet, og i dag laver JunkFood mad til hjemløse med overskudsvarer fra bl.a. Irmas leverandører som Gris, Lam &Co. og Søris samt online-butikken Coop.dk MAD.

Nu har kokketeamet i Junkfood udviklet tre varianter af ketchup til Irma: Neutral ketchup, ketchup med sort hvidløg og ketchup med løvstikke. Alle tre er økologiske, lavet uden tilsætningsstoffer. 1 glas ketchup koster 34,95 kr. og når du køber et glas ketchup støtter du direkte op om at sikre et varmt måltid mad til hjemløse og andre udsatte.

”Vi er meget stolte over at få de første produkter på hylderne, og glade over at Irma hjælper os i vores ambition om at støtte de mennesker i vores samfund, som ikke har adgang til et varmt måltid mad hver dag. I første omgang er ambitionen at nå ud til alle gadens folk i København, for at senere udvide tilbuddet til resten af Danmark,” siger Rasmus Munk.

”Irmas kunder er optagede af råvarer og fødevarer af høj kvalitet – og også at hjælpe andre, der har det sværere end dem selv. Derfor er det naturligt for os at gå ind i projektet. Her har vi et projekt med hjertet på rette sted og kompetencerne til at udvikle nye kvalitetsprodukter,” siger kædedirektør Charlotte Nilsson Norby, Irma.

JunkFood producerer hver eneste dag, 300 varme aftensmåltider som bliver delt ud til gadens folk. Maden giver næring og velvære, den reducerer vold og konflikter, og det giver en følelse af normalitet. Junkfood modtager overskudsvarer fra en række grossister og producenter, hvilket dels reducerer omkostninger, dels bekæmper det madspild. Junkfood er foreløbig finansieret af fonde, men målet er at blive selvfinansierende ved bl.a. salg af produkter, som de første her i Irma.

Yderligere information:

Vare- og sortimentschef Hanna Schaldemose, Irma, 51 59 35 42

Ny HR-chef i Irma19.11.2021 13:13:06 CET | Pressemeddelelse

Maria Hamm er tiltrådt som ny HR-chef for Irma pr. 1. november. Hun kommer fra en stilling som Head of People & Culture i ISS Danmark, hvor hun har været siden 2018. Tidligere har Maria arbejdet hos Mærsk og DHL, også internationalt, og boet i Schweiz og Sverige. "Jeg har en stor passion for at skabe relationer og opnå resultater gennem mennesker, og jeg glæder mig meget til samarbejdet med alle kollegerne i såvel Irma som resten af Coop,” siger Maria Hamm. ”Vi har et ambitiøst mål om at øge trivslen som fundament for positive resultater i Irma. Samtidig ønsker vi at styrke fællesskabsfølelsen og udvikle Irma til Danmarks ​mest moderne retail arbejdsplads. Så der er nok at kaste sig over, og heldigvis skal vi bygge videre på et rigtig godt fundament og ikke starte fra scratch,” siger Maria Hamm. Hun har en executive MBA fra Henley Business School i London. Irma består af 68 butikker, der alle ligger i hovedstadsområdet. Kædedirektør Charlotte Nilsson Norby har netop offentliggjort stra

Dagli’Brugsen vinder på jobglæde i detailbranchen17.11.2021 16:25:04 CET | Pressemeddelelse

I ny stor undersøgelse fra Jobindex bliver Dagli’Brugsen kåret som det bedste sted at arbejde, blandt 18 kæder. Resultatet er baseret på besvarelser fra knap 7.000 nuværende og tidligere medarbejdere, der i undersøgelsen evaluerer deres jobglæde på arbejdspladsen. - Jeg er ekstremt stolt over vi vinder på jobglæde i detailbranchen. Specielt fordi det er vores egne kolleger i butikkerne, der anerkender Dagli’Brugsen som en god arbejdsplads. Resultatet kommer ovenpå en pandemi, der har sat ekstra krav til vores kolleger i butikkerne. De har ydet en indsats udover det sædvanlige for at servicere og sikre kundernes behov og myndighedernes retningslinjer. Kollegerne i butik fortjener den største anerkendelse for den indsats, de har gjort både før, under og efter, at vi blev udfordret af en pandemi, siger kædedirektør i Dagli’Brugsen Maria Beck Tange. Undersøgelsen fra Jobindex konkluderer at et kundeorienteret arbejdsmiljø er kilde til stolthed i branchen. Ligesom det at gøre karriere og mu