Coop Danmark A/S

Nu kan Irmas kunder støtte Michelin-kokkens projekt for hjemløse

Del

Nu er det muligt at købe de første varer fra projektet JunkFood i Irma. JunkFood er et initiativ af Rasmus Munk fra den to-stjernede Michelin restaurant Alchemist, for at sikre måltider til gadens folk.

Det hele begyndte under Corona-krisen, hvor restauranterne var lukkede. Her besluttede Rasmus Munk at stifte foreningen JunkFood, som laver mad til hjemløse. For Irma var det oplagt at gå ind i samarbejdet, og i dag laver JunkFood mad til hjemløse med overskudsvarer fra bl.a. Irmas leverandører som Gris, Lam &Co. og Søris samt online-butikken Coop.dk MAD.

Nu har kokketeamet i Junkfood udviklet tre varianter af ketchup til Irma: Neutral ketchup, ketchup med sort hvidløg og ketchup med løvstikke. Alle tre er økologiske, lavet uden tilsætningsstoffer. 1 glas ketchup koster 34,95 kr. og når du køber et glas ketchup støtter du direkte op om at sikre et varmt måltid mad til hjemløse og andre udsatte.

”Vi er meget stolte over at få de første produkter på hylderne, og glade over at Irma hjælper os i vores ambition om at støtte de mennesker i vores samfund, som ikke har adgang til et varmt måltid mad hver dag. I første omgang er ambitionen at nå ud til alle gadens folk i København, for at senere udvide tilbuddet til resten af Danmark,” siger Rasmus Munk.

”Irmas kunder er optagede af råvarer og fødevarer af høj kvalitet – og også at hjælpe andre, der har det sværere end dem selv. Derfor er det naturligt for os at gå ind i projektet. Her har vi et projekt med hjertet på rette sted og kompetencerne til at udvikle nye kvalitetsprodukter,” siger kædedirektør Charlotte Nilsson Norby, Irma.

JunkFood producerer hver eneste dag, 300 varme aftensmåltider som bliver delt ud til gadens folk. Maden giver næring og velvære, den reducerer vold og konflikter, og det giver en følelse af normalitet. Junkfood modtager overskudsvarer fra en række grossister og producenter, hvilket dels reducerer omkostninger, dels bekæmper det madspild. Junkfood er foreløbig finansieret af fonde, men målet er at blive selvfinansierende ved bl.a. salg af produkter, som de første her i Irma.

Yderligere information:

Vare- og sortimentschef Hanna Schaldemose, Irma, 51 59 35 42

Nøgleord

Billeder

Information om Coop Danmark A/S

Coop Danmark A/S
Coop Danmark A/S
Roskildevej 65
2620 Albertslund

43864386

Følg pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Coop Danmark A/S

Flere penge tilbage til medlemmerne: Coop investerer millioner i medlemsbonus på frisk frugt og grønt6.11.2025 08:00:00 CET | Pressemeddelelse

Coops 2 millioner medlemmer får, fra den 27. januar 2026, en af de hidtil største forhøjelser af deres bonus, når Coop udbetaler 5 % medlemsbonus, hver gang der købes frisk frugt og grønt i Coops kæder: SuperBrugsen, Kvickly, 365discount og Brugsen. Samtidig kommer Coop med en opfordring: Politikerne bør tage næste skridt og sænke momsen på frugt & grønt. Siden 2022, og i takt med den stigende inflation, har Coop været en aktiv stemme i debatten om at skære momsen på frugt og grønt. Med den nye bonusforhøjelse tager Coop nu selv et skridt for at gøre valget af frisk frugt og grønt mere attraktivt. ”Når vi spørger danskerne, er der ingen tvivl om, at momsen på frugt og grønt er den afgift, de helst vil have sænket. Og det er også noget, flere og flere partier på Christiansborg taler om. Derfor er jeg stolt af, at Coop nu sætter handling bag ordene og går foran med en markant medlemsbonus på frisk frugt og grønt,” siger Pernille Skipper, formand for foreningen Coop amba. I 2022, 2024 og

SuperBrugsen og Kvickly i helt nyt samarbejde med DR Salg om årets julekalender, Theo & Den Magiske Talisman30.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse

SuperBrugsen og Kvickly har i tæt samarbejde med DR Salg udviklet en aktivitetsbog til børn, der udfolder årets julekalender. Med bogen følger kuponer, som man bruger til løbende at hente gratis gaver i ens lokale butik. Som noget nyt behøver man altså ikke foretage køb i butikken for at samle. Gaverne kan være klistermærker og klip-ud-figurer, som bruges til at udføre bogens aktiviteter og fuldende bogen.

Coop klar med hidtil største kampagne for eget varemærke19.9.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse

” Det kræver lidt mere at være vare i Coop”. Det er overskriften for den hidtil mest omfattende kampagne for Coops største eget varemærke, der hedder Coop, som omfatter cirka 3000 forskellige varer i de fleste kategorier. Fra i dag og i de kommende uger kan man møde budskabet på plakater i byer over hele landet, på TV, i dagblade, sociale medier mv. ”Med kampagnen vil vi gerne pege på det, der er en central del af Coops DNA, nemlig at vi på mange varer gør os ekstra umage på kundernes vegne, så de får kvalitet for pengene, når de køber Coops egne varemærker,” siger senior marketingchef Heidi Kessler, Coop. Kampagnen, der er udarbejdet sammen med Republica, viser med eksempler, nogle af de kvaliteter, der er ved varer, der bærer Coop-navnet. Det gælder konservesdåserne, hvor dåserne i Coops eget mærke er uden hormonforstyrrende bisphenoler. Ja, faktisk er det 10 år siden, at Coop indførte et forbud. Ikke fordi vi skulle, men fordi det var rigtigt. Først fra i år og med implementering he

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye