Nu kan du parkere med OK’s app i Aalborg, Odense og Kolding

Energiselskabet OK, som for fire år siden lancerede en app, der kan åbne en benzinstander og starte en bilvask, udstyrer nu selvsamme app med parkeringstjeneste til kommunale p-pladser i Aalborg, Odense og Kolding

Tusindvis af danskere bruger dagligt den prisvindende OK-app til at åbne standeren på tankstationen eller starte en bilvask inde fra forsædet, og nu kan kunder hos det danske energiselskab også bruge appen, når de skal parkere bilen.

”Vi investerer løbende i at videreudvikle OK-appen, og den nyeste funktion er betaling af parkering. Det er et nyt forretningsområde for OK, men vi ser et stort potentiale i det, og så synes vi, den nye funktion er en god service for det stigende antal brugere af OK-appen,” forklarer Claus Møller Sørensen, markedschef i OK.

App’solut løsning til bilister
Parkering med OK-appen letter betalingen betydeligt, da kunden slipper for at skulle finde en automat, stå i kø og bøvle med betalingsmidler.

Ved den nye funktion i OK's app kan brugeren vælge at få en påmindelse 15 minutter før udløb samt vælge at stoppe sin parkering før tid og dermed spare penge. Omvendt kan man også forlænge perioden uden at skulle forbi en automat og printe ny billet.

”Vi har hele tiden fokus på at gøre det så nemt for kunden, som det er muligt. Her er digitalisering en stor faktor, og derfor samler vi flere services i vores app. Tankning, vask og nu også parkering, så bilister reelt kun behøver én app til bilen," siger Claus Møller Sørensen.

Allerede i sommer blev det muligt at bruge OK-appen til betaling af parkering i København og Frederiksberg, og OK arbejder på at gøre funktionen tilgængelig i flere byer i den kommende fremtid.

• OK omfatter mere end 670 tankstationer, 172 vaskehaller samt 72 Truck Diesel stationer, og OK er således Danmarks største tankstationskæde.
  • OK er landsdækkende leverandør af benzin, diesel, transportdiesel, fyringsolie, smøremidler, naturgas og elektricitet til både erhverv og private. Desuden leverer OK rådgivning, projektering og installation af varmepumpeløsninger i alle størrelser.
  • OK har tre biogasstationer og fire brinttankstationer