Nu kan der stemmes til Norlys’ første valg

Lokale andelshavere i Norlys kan nu stemme om, hvem der skal sidde i Norlys’ repræsentantskab de næste fire år.

Fra den 9. til den 30. januar 2023 kan Norlys’ andelshavere stemme om, hvem der skal sidde i energi- og telekoncernens repræsentantskab. Til valget skal der vælges i alt 672 repræsentantskabsmedlemmer fordelt på 15 valgområder i Jylland. I 8 valgområder er repræsentantskabsmedlemmerne allerede fundet ved fredsvalg, da der her er færre kandidater, end der er pladser i valgområdet.

De 370.000 andelshavere, der bor i et valgområde med kampvalg, modtager i løbet af uge 2 en stemmeseddel med posten.

- Det er ved repræsentantskabsvalget, at andelsdemokratiet for alvor kommer til sin ret. Derfor håber vi, at så mange som muligt vil benytte sig af muligheden for at stemme. Det er her, at man som almindelig andelshaver og forbruger har mulighed for at udøve sin indflydelse på Norlys, siger Jens Erik Platz, der er bestyrelsesformand i Norlys.

For at få så mange som muligt til at stemme ved repræsentantskabsvalget har Norlys igangsat en kampagne om valget i både lokale - og sociale medier.

- Vi tager vores ejerform meget seriøst, og vi tror virkelig på andelstanken. Som andelshaver i Norlys kan du ved at stemme være med til at afgøre, hvem der skal repræsentere dig og dit lokalområde i Norlys’ repræsentantskab, når der skal træffes afgørende beslutninger for Norlys’ overordnede retning, siger Jens Erik Platz.

Det er repræsentantskabet, der hvert år godkender Norlys’ regnskab, ligesom det var repræsentantskabet, der i 2022 gav det sidste og afgørende ja til salget af 35 procent af Norlys’ fibernet.

Det nye repræsentantskab samles første gang den 20. april 2023 til et ekstraordinært repræsentantskabsmøde. Her vælger det nyvalgte repræsentantskab Norlys’ bestyrelse og medlemmerne af bestyrelserne i Norlys Vækstpulje.

Læs mere om kandidaterne i alle valgområder her.

Se oversigt over Norlys’ 15 valgområder her.

Valgsekretariat i Norlys

Mangler du din stemmekode, eller oplever du problemer med at afgive din stemme? Kontakt Norlys Valgsekretariat, som er åbent alle hverdage i tidsrummet kl. 8.00-20.00 samt lørdag den 28. januar 2023 og søndag den 29. januar 2023 kl. 8.00-20.00.

Tlf:+45 88 13 14 13valg@norlys.dk

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.

Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.