Nu kan danskerne droppe støvsugere med ledning

Dyson V10 er den første ledningsfrie støvsuger, der matcher sugeevnen i konventionelle støvsugere. Derfor stopper Dyson nu med at udvikle traditionelle ledningsstøvsugere, som ellers har været virksomhedens varemærke i årtier.

Dyson løfter nu sløret for virksomhedens til dato mest avancerede motorteknologi. Den digitale V10-motor, som er hjertet i Dysons nye ledningsfri støvsuger, vejer kun halvt så meget som den hidtidige V8-motor. Den nyudviklede motor er Dysons hidtil hurtigste, kraftigste og mest kompakte digitale støvsugermotor. Den roterer med op til 125.000 omdrejninger i minuttet og har den samme sugeevne som konventionelle ledningsstøvsugere, samtidig med at man får den store fleksibilitet og brugervenlighed, der kendetegner ledningsfri støvsugere.

James Dyson siger: ”Forudsætningen for en kraftig maskine er en effektiv motor. Den digitale V10-motor er vores mest avancerede. Med den kan vi forandre støvsugerkonceptet fundamentalt. Dyson V10-støvsugeren er så let og så effektiv, at den kan dybdestøvsuge hver eneste krog i hjemmet. Derfor stopper vi nu med at udvikle ledningsstøvsugere”.

Hurtigt overblik over Dyson V10 Cyclone

• Dybderenser gulvtæpper og fjerner dyrehår. Kraftig sugeevne og specialdesignede mundstykker sikrer, at børsterne kommer dybt ned i luven på gulvtæpper og fjerner indgroet snavs.
  • Fjerner både den store synlige snavs og fint støv fra hårde gulve.
  • Kan hurtigt ændres til en håndstøvsuger og bruges til rengøring af trapper, bilen, sofaen osv.
  • Er nem at bruge overalt - på gulve, lofter og vægge - i kraft af det ergonomiske design.
  • Opfanger 99,97 procent af partikler helt ned til 0,3 my, så luften, der lukkes ud, er helt ren.
  • Driftstid på op til 60 minutter ved normal-indstillingen.
  • Brugervenlig plastbeholder til opsamling af støv og snavs - enkel at tømme og med 40 procent større kapacitet.
  • Designet til at absorbere vibrationer og reducere støj

Dyson har udviklet støvsugermotorer siden 2009, hvor den digitale V2-motor blev lanceret. V2-motoren roterede med 104.000 omdrejninger i minuttet og vejede 150 gram. Yderligere udvikling førte til lanceringen af V6- og V8-motorerne. Til dato har Dyson 934 registrerede patenter. Der produceres en Dyson-motor hvert andet sekund. Produktionen foregår fuldautomatisk på Dysons fabrikker i Singapore og Filippinerne.

Jacob Lange, Lange PR, mobil 20 76 30 20 / jacob@langepr.dk

Victoria Cowlett, Communications Executive, Dyson Nordics, Victoria.Cowlett@dyson.com

Dyson er en verdensomspændende teknologivirksomhed, som står bag en lang række banebrydende produkter. Mest kendte er Dysons poseløse støvsugere, men også på områder som ventilatorer, varmeblæsere, luftfugtere, håndtørrere og føntørrere sætter virksomheden nye standarder, både i forhold til funktion og design. Hovedsædet ligger i England. I Danmark sælges Dysons produkter i Power, Magasin Kgs. Nytorv og på nettet på www.dyson.dk.

• Dysons produkter sælges i over 75 lande
  • Dyson producerede 100 millioner maskiner i 2017
  • Dyson vil investere 1.5 milliarder pund i fremtidig teknologi og planlægger at lancere 100 nye produkter i løbet af de næste fire år. Virksomheden samarbejder med over 45 universiteter på verdensplan
  • Dyson beskæftiger over 10.000 medarbejdere