If Forsikring

Nu kan Bella får dyrlægehjælp via mobilen hjemme i hundekurven

Del
If udvider hundeforsikring med online dyrlægehjælp

De fleste hundeejere kender til tilfælde, hvor man er i tvivl om hvorvidt man bør kontakte en dyrlæge. Med en ny digital dyrlægekonsultation kan hundeejeren hurtigt og enkelt få afklaret om en ændret adfærd hos hunden eller en uheldig episode kræver behandling, uden at skulle begive sig hen til dyrlægeklinikken. Er hunden forsikret for sygdom og ulykke hos If, dækker de ydelsen.

Kunderne bestiller tid via en app og klarer konsultationen over mobil eller iPad. I videoopkaldet kan man vise dyrlægen, hvad der er galt med hunden.

- Næsten 90 pct. af danskerne har en smartphone i dag. Den giver overblik og adgang til det meste og vi behøver ikke være et bestemt sted på et bestemt tidspunkt. Den digitale dyrlæge kan bookes fra kl. 9 til kl. 24 og holder åbent alle ugens dage. Det giver stor fleksibilitet for vores kunder, forklarer kommunikationschef Birgitte Ringbæk, fra If Skadeforsikring. Hun fortsætter:

- Ligesom med mennesker sker skader og ulykker med hunde hvor som helst, og når som helst. Der kan være langt til nærmeste dyrlæge. I mange tilfælde kan et godt råd fra en online dyrlæge hjælpe situationen. Samtidig tager dyrlægen stilling til, om der er behov for reel behandling og henviser i så fald til dyrlægeklinik.

Det er firmaet FirstVet med tilsvarende ydelser i Sverige, Norge, Finland og Storbritannien, der står bag den digitale dyrlægetjeneste i Danmark. Siden etableringen i Sverige i 2016 er antallet af brugere fordoblet, og virksomheden har hjulpet over 110.000 dyr med over 10.000 digitale konsultationer om måneden.

- Digitale konsultationer er blevet en vigtig del af sundhedstjenesterne for mennesker. Vi synes, at dyrene bør få samme tilbud. Vi ser ofte, at mange venter længere end de burde, inden hunden får hjælp. Vi tilbyder kvalificeret konsultationer med uddannede dyrlæger, der kan rådgive i løbet af få minutter, når det passer dig og dit kæledyr i trygge omgivelser, siger direktør i FirstVet David Prien.

Opgørelser fra FirstVet viser, at de i gennemsnit løser 65% af alle konsultationer på stedet. Til sammenligning bliver 85% af kunderne i almindelige dyrlæge-praksisser henvist til personligt fremmøde, når man ringer.

- FirstVet giver hurtig eksperthjælp og sparer vores kunder for tid. Det er et supplement, vi er rigtig glade for at tilbyde hundeejere. Mange bekymringer kan løses gennem en videosamtale, men er der behov for en fysisk dyrlæge, er den mulighed altid til stede, siger Birgitte Ringbæk.

Nøgleord

Kontakter

Billeder

Links

Information om If Forsikring

If Forsikring
If Forsikring
Stamholmen 159
2650 Hvidovre

+45 70 12 12 12http://www.if.dk/

If er Nordens største forsikringsselskab med mere end 4,5 mio. kunder, som både tæller private og virksomheder. Vi forsikrer hver femte bolig og personbil i Norden, og vi tilbyder også ejendoms- og personforsikringer til enkeltpersoner og virksomheder. Vi er 10.000 medarbejdere fordelt på flere forretningsområder og lande, og takket være vores størrelse og brede tilstedeværelse kan vi være tæt på kunderne og tilbyde pålidelige forsikringer. Vores løfte til kunderne er kernen i vores identitet: If hjælper meget. If er ejet af finske Sampo, som er børsnoteret i Helsinki, Stockholm og København. I 2025 blev Topdanmark en del af If.

Følg pressemeddelelser fra If Forsikring

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra If Forsikring

Betydelig samlet vækst og fortsat fremgang inden for personforsikring i Q2 20256.8.2025 07:42:16 CEST | Pressemeddelelse

If leverede en markant vækst i andet kvartal understøttet af høj kundeloyalitet og en voksende kundebase. Inflationen og skadeudviklingen var lavere sammenlignet med samme periode sidste år, som var påvirket af enkelte store skader. En fortsat disciplineret tilgang til omkostninger og prissætning bidrog til den positive udvikling i kvartalet. “Vores størrelse og stærke markedsposition er ikke kun en konkurrencefordel – det kommer også vores kunder til gavn. Det giver os langt bedre muligheder for at styrke vores digitale løsninger på tværs af markeder, hvilket vi ved, at vores kunder værdsætter. De seneste seks måneder er vores digitale salg steget med 12 % inden for forretningsområdet Privat, mens 65 % af vores kunder har anmeldt deres skader digitalt,” siger Morten Thorsrud, koncernchef i If. Fortsat stærk vækst i personforsikring If oplever stigende efterspørgsel efter personforsikringer med en vækstrate på 11 procent i første halvår blandt privatkunder samt stor interesse fra erhve

Sommerferie giver boom i online lægehjælp: Her er de typiske symptomer5.8.2025 06:05:00 CEST | Pressemeddelelse

Når sommerferien rammer, og danskerne rejser ud, følger behovet for lægehjælp med i bagagen. Topdanmark – en del af Nordens største forsikringsselskab, If – har i sommerferieperioden oplevet en markant stigning i kunders brug af den digitale lægetjeneste Hejdoktor. I juli var der 25 procent flere digitale konsultationer sammenlignet med gennemsnittet for årets første seks måneder, og mere end hver fjerde henvendelse kom fra udlandet. ”Vi ser en klar tendens til, at flere danskere søger online lægehjælp i ferien. Det handler både om praktiske behov som receptfornyelser og om at få hurtig vurdering af symptomer, mens man er på farten,” siger Jonas Smith Christophersen, produktchef i If. Varme, vand og virus Kunderne kontakter især Hejdoktor med symptomer relateret til varme, vand og virus. Det gælder blandt andet dehydrering og varmeslag i juli, feriediarré fra rejser til Sydeuropa samt øreproblemer efter badning. Insektstik, fodinfektioner og øjenbetændelse er også blandt de hyppigste å

Opgraderer nu advarsel: Sender SMS til over 100.000 kunder21.7.2025 13:32:13 CEST | Pressemeddelelse

If og Topdanmark har besluttet at opgradere deres varsling. Det betyder, at over 100.000 kunder nu får SMS-varsling, mens både If og Topdanmark har lagt information og gode råd øverst på deres hjemmesider. ”Vi har besluttet at opgradere vores advarsel og sende over 100.000 SMS-varsler efter den seneste varsling om særdeles kraftig regn og lokale oversvømmelser. Vi ved af erfaring, at vi kan være med til at forebygge skader eller begrænse omfanget, hvis vi kommer på banen med gode råd før et markant vejrskifte,” siger Helene Ibsen, boligchef i If. Ifølge DMI ventes der fra mandag eftermiddag og frem til tirsdag aften op mod 120 mm regn i dele af landet – særligt i Østjylland, på Fyn, Vestsjælland samt Lolland og Falster. Det svarer til næsten det dobbelte af den normale nedbør for hele juli måned. DMI har derfor udsendt varsler i kategori 2 og 3 for kraftig og særdeles kraftig regn samt risiko for lokale oversvømmelser. Hos If og Topdanmark følger man situationen meget tæt. ”Det markant

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
World GlobeA line styled icon from Orion Icon Library.HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye