Nu kan Bella får dyrlægehjælp via mobilen hjemme i hundekurven

De fleste hundeejere kender til tilfælde, hvor man er i tvivl om hvorvidt man bør kontakte en dyrlæge. Med en ny digital dyrlægekonsultation kan hundeejeren hurtigt og enkelt få afklaret om en ændret adfærd hos hunden eller en uheldig episode kræver behandling, uden at skulle begive sig hen til dyrlægeklinikken. Er hunden forsikret for sygdom og ulykke hos If, dækker de ydelsen.
Kunderne bestiller tid via en app og klarer konsultationen over mobil eller iPad. I videoopkaldet kan man vise dyrlægen, hvad der er galt med hunden.
- Næsten 90 pct. af danskerne har en smartphone i dag. Den giver overblik og adgang til det meste og vi behøver ikke være et bestemt sted på et bestemt tidspunkt. Den digitale dyrlæge kan bookes fra kl. 9 til kl. 24 og holder åbent alle ugens dage. Det giver stor fleksibilitet for vores kunder, forklarer kommunikationschef Birgitte Ringbæk, fra If Skadeforsikring. Hun fortsætter:
- Ligesom med mennesker sker skader og ulykker med hunde hvor som helst, og når som helst. Der kan være langt til nærmeste dyrlæge. I mange tilfælde kan et godt råd fra en online dyrlæge hjælpe situationen. Samtidig tager dyrlægen stilling til, om der er behov for reel behandling og henviser i så fald til dyrlægeklinik.
Det er firmaet FirstVet med tilsvarende ydelser i Sverige, Norge, Finland og Storbritannien, der står bag den digitale dyrlægetjeneste i Danmark. Siden etableringen i Sverige i 2016 er antallet af brugere fordoblet, og virksomheden har hjulpet over 110.000 dyr med over 10.000 digitale konsultationer om måneden.
- Digitale konsultationer er blevet en vigtig del af sundhedstjenesterne for mennesker. Vi synes, at dyrene bør få samme tilbud. Vi ser ofte, at mange venter længere end de burde, inden hunden får hjælp. Vi tilbyder kvalificeret konsultationer med uddannede dyrlæger, der kan rådgive i løbet af få minutter, når det passer dig og dit kæledyr i trygge omgivelser, siger direktør i FirstVet David Prien.
Opgørelser fra FirstVet viser, at de i gennemsnit løser 65% af alle konsultationer på stedet. Til sammenligning bliver 85% af kunderne i almindelige dyrlæge-praksisser henvist til personligt fremmøde, når man ringer.
- FirstVet giver hurtig eksperthjælp og sparer vores kunder for tid. Det er et supplement, vi er rigtig glade for at tilbyde hundeejere. Mange bekymringer kan løses gennem en videosamtale, men er der behov for en fysisk dyrlæge, er den mulighed altid til stede, siger Birgitte Ringbæk.
Nøgleord
Kontakter
Birgitte RingbækKommunikationschef
Tlf:3687 4183 / 6120 5009birgitte.ringbaek@if.dkBilleder
Links
Information om If Forsikring
If er Nordens største forsikringsselskab med mere end 4,5 mio. kunder, som både tæller private og virksomheder. Vi forsikrer hver femte bolig og personbil i Norden, og vi tilbyder også ejendoms- og personforsikringer til enkeltpersoner og virksomheder. Vi er 10.000 medarbejdere fordelt på flere forretningsområder og lande, og takket være vores størrelse og brede tilstedeværelse kan vi være tæt på kunderne og tilbyde pålidelige forsikringer. Vores løfte til kunderne er kernen i vores identitet: If hjælper meget. If er ejet af finske Sampo, som er børsnoteret i Helsinki, Stockholm og København. I 2025 blev Topdanmark en del af If.
Følg pressemeddelelser fra If Forsikring
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra If Forsikring
If advarer om dyr på afveje: Ekstra høj risiko nu1.11.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
If modtager flest anmeldelser om dyrepåkørsler i november. Forsikringsselskabet beder derfor sine kunder om at være opmærksomme, når de sætter sig bag rattet den kommende tid.
Få det gjort i tide: Novembervejr kommer ofte bag på bilister26.10.2025 06:30:00 CET | Pressemeddelelse
Som bilist har man et ansvar for at køre med dæk, der passer til det aktuelle og forventede føre, lyder påmindelsen fra If.
If advarer om stigende tyveri af kostbart GPS-udstyr19.10.2025 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse
Nordens største forsikringsselskab, If, har i Danmark registreret en stigning på næsten 50 procent i GPS-tyverier – og tyveribølgen har ændret retning.
Varsel om vindstød af stormstyrke og risiko for kraftig regn: Her er 5 gode råd til boligejere2.10.2025 17:31:04 CEST | Pressemeddelelse
Weekendens vejr er en påmindelse om, at boligejere gør klogt i at forberede hus og have på efteråret, lyder det fra Nordens største forsikringsselskab, If.
Nordens største forsikringsselskab lancerer ny AI-løsning til danske privatkunder2.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Digitalisering er en afgørende prioritet for forsikringsselskabet If, der nu giver danske privatkunder adgang til en generativ AI-chatbot.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

