Nu kan alle få 20 procent i rabat på økologi – hver dag

føtex lancerer et nyt, unikt koncept, hvor alle for 20 kroner om ugen kan få minimum 20 procent i rabat på alle økologiske varer. Målet er at drive økologien endnu mere frem

Danskerne er vilde med økologi. Det har man i den grad oplevet i føtex, hvor salget af økologiske varer er steget markant i de seneste år. Derfor lancerer føtex nu en ny og helt unik abonnementsordning. Nemlig ØKO+.

ØKO+ koster 20 kroner om ugen, 80 kroner om måneden, og giver alle minimum 20 procent i rabat på økologiske varer i føtex. Som abonnent bliver rabatten automatisk trukket, hver gang man betaler med sit betalingskort.

- Vi kan se, at kunderne virkelig går målrettet efter økologiske varer, især når vi har rabatter på dem. Derfor lancerer vi nu ØKO+, hvor alle altid får minimum 20 procent i rabat. Det giver kunderne friheden til at vælge økologiske varer, som altid kan købes til en rigtig god pris, fortæller Thor Jørgensen, der er direktør i føtex.

Rabatten gælder alle ugens dage, så man nu ikke længere behøver at tænke over, hvor det er billigst at handle økologi og jagte tilbud i forskellige butikker.

Rabatten skal drive økologi frem
ØKO+ er et unikt koncept, som, udover at give gode rabatter, skal sikre en fortsat positiv udvikling for økologien.

- Det er tydeligt for os, hvad danskerne prioriterer. Nemlig økologi. Og vi kan være med til at drive økologien frem ved at gøre det lettere og mere attraktivt for kunderne at vælge økologisk, siger føtex-direktøren, der samtidig pointerer, at ØKO+ er sat i verden for at gøre økologi endnu mere tilgængeligt for kunderne.

- ØKO+ er sikkert ikke for alle kunder. Men det er helt sikkert for de kunder, som i forvejen er flittige til at putte økologiske varer i kurven, og for dem, som hidtil har fravalgt økologi på grund af den ofte højere pris. ØKO+ er ganske sikkert for alle, der gerne vil meget mere økologi, siger Thor Jørgensen.

Meget mere økologi vil de også gerne have i Økologisk Landsforening. I september indledte føtex et samarbejde med foreningen, hvor det primære formål er i fællesskab at løfte økologien, og derfor glæder Paul Holmbeck, direktør i Økologisk Landsforening, sig over det nye initiativ fra føtex.

- ØKO+ kan virkelig være med til løfte økologien i Danmark. Danskerne vil gerne gøre en forskel for miljø, dyrevelfærd og dem selv ved at købe øko-varer, og ØKO+ er en innovativ vej til at garantere fast rabat på øko-varer. Det er godt for økologien, når store aktører rykker, siger Paul Holmbeck.

Økologisk landsforening bakker op
Paul Holmbeck siger, at det handler om, at flere forbrugere træffer et bevidst økologisk valg og opdager, at der er økologiske varer på stort set alle hylder og indenfor alle varegrupper i dag.

- Fast rabat vil få forbrugere, som for eksempel køber øko-mælk og øko-grønt i dag, til at opdage de mange andre økologiske varer, der er kommet til. Det er en god nyhed for naturen, dyrelivet og vores økologiske landmænd, uddyber Paul Holmbeck.

Nyt indkøbskoncept til de danske forbrugere
En abonnementsordning, som tilmed koster penge, er hidtil uset for danske dagligvarekæder, og Thor Jørgensen, direktør i føtex, erkender, at det er med en vis spænding, at ØKO+ bliver lanceret.

- Det er et helt nyt koncept, som er meget atypisk i Danmark. Vi har spejdet til udlandet for at få inspiration. ØKO+ spiller på noget af det, vi allerede kender fra udenlandske abonnementsordninger, hvor man for et mindre beløb om måneden får adgang til nogle særlige fordele. Nu indfører vi som de første det i dagligvarehandlen, siger Thor Jørgensen.

Om ØKO+

ØKO+ giver alle kunder minimum 20 procent i rabat på økologiske varer – bortset fra tøj og modermælkserstatning.

ØKO+ koster 20 kroner om ugen, 80 om måneden. Pengene trækkes automatisk hver måned

Man bliver ØKO+ kunde på økoplus.føtex.dk. Her opretter man sig – og eventuelt sin samlever. Herefter fratrækkes rabatten helt automatisk, når man betaler med sit betalingskort.

Man kan altid og løbende se, hvad man sparer med ØKO+. På bonen kan man tydeligt se, hvad man har sparet på dine enkelte varer og ens samlede rabat med ØKO+. Og man kan også løbende følge med på økoplus.føtex.dk, hvor man også kan se en samlet oversigt over ens rabat. Så behøves man ikke løbe sine kvitteringer i gennem for at se, om ens rabat er tjent hjem.

Hvis man tilmelder sig ØKO+ senest den 6. november, får man den første måned til en krone.

Med en ny øko-vare tilføjet om dagen i 2016 har føtex allerede skabt det største landsdækkende supermarkedssortiment indenfor økologi, og ØKO+ understreger vores ønske om at drive økologien.

Se meget mere på: økoplus.føtex.dk

Group Communications, Dansk Supermarked Group, telefon: 8778 5002