Verisure Dansikring Direct

Nu kan alarmen både se, tale og lytte

Alarmselskabet Verisure lancerer en ny alarmfunktion, der gør det muligt for alarmoperatøren ikke kun at se, hvad der sker i dit hjem via trådløse kameraer, men også lytte og tale direkte til folk inde i huset. Direktør for Verisure, Rasmus Busk, kalder udviklingen den mest markante ændring i alarmbranchen i 20 år og forudser, at det er muligt at stoppe eksempelvis indbrudsforsøg på et tidligt stadie.

Den nye Verisure VoiceBox fungerer uafhængigt af telefoner og gør det muligt at lytte med og tale med kunder eller ubudne gæster - dermed spares der kritisk tid i nødsituationer. Med Verisure VoiceBox sættes der nye standard for den moderne privatalarm, og det er væsentligt i Danmark, der har Europas højeste indbrudsrate:

"Verisure VoiceBox sætter helt nye standarder for, hvad en alarm er. Vi kan nu meget effektivt følge med i, hvad der sker i et hjem, samt kommunikere direkte med personer i hjemmet. Verisure VoiceBox giver os også mulighed for at tale direkte til kunderne i tilfælde af eksempelvis indbrud, brand eller nødsituationer i forbindelse med sygdom. Ligesom vi kan kommunikere direkte med indbrudstyve, allerede når de er på vej til at bryde ind, og alarmen er aktiveret,” siger Rasmus Busk, direktør for landets næststørste alarmselskab Verisure, og fortsætter:

”I forbindelse med nødsituationer er det afgørende, at alarmselskaberne hurtigt kan komme i kontakt med personen i hjemmet. Det kan vi nu uden at skulle ringe til en telefon – som oftest måske end ikke befinder sig i hjemmet. Det er en kæmpe hjælp for vores alarmoperatører i forhold til muligheden for at afværge indbrud samt skabe kontakt til øvrige myndigheder i tilfælde af eksempelvis brand, sygdom eller indbrud.”

Helt konkret fungerer Verisure VoiceBox i kombination med Verisures gennemprøvede alarmkameraer og giver alarmoperatøren mulighed for at se og tale direkte til personer i huset. Alarmoperatøren vil eksempelvis kunne fortælle indbrudstyve, at de er opdaget, at der er taget billeder af dem, og at politiet og vagter er på vej.

Erfaringer fra USA viser, at det ofte skræmmer ubudne gæster og væsentligt reducerer både materielle skader og genstande stjålet.

Øget sikkerhed og tryghed for ældre og børn alene hjemme

Verisure Voicebox kan også være en værdifuld støtte til børn, der er alene hjemme eller ældre mennesker i en nødsituation:

”To-vejs talefunktionaliteten øger sikkerheden, og gør det muligt at skabe kontakt mellem den professionelle alarmoperatør og hjemmet i kritiske situationer som eksempelvis en brand. Ved brug af oplysninger fra samtalen via Verisure VoiceBox og vores kameraer kan operatøren give vigtige og potentielt livreddende rådgivning om, hvad man skal gøre i tilfælde af brand, pludselig sygdom eller andre nødsituationer,” fortæller Rasmus Busk.

Verisure VoiceBox bruger en unik ultra-sensitiv lydteknologi til at lytte og tale med folk i et område på op til 60 kvadratmeter. Ved hjælpe af Verisures alarm-økosystem er det muligt at have op til fem enheder i ét system, hvilket betyder, at selv store huse kan nyde fuld dækning. Den nye og patenterede Verisure teknologi er blevet udviklet internt af Verisure

Læs mere på www.verisure.dk

Rasmus Busk, direktør Verisure, direkte på tlf. +45 29 48 37 40

Information om Verisure Dansikring Direct

Verisure Dansikring Direct

70 24 7 365http://www.verisure.dk

Med mere end 50.000 kunder er Verisure, tidl. Dansikring Direct, Danmarks hurtigst voksende alarmvirksomhed – og pt. Danmarks næststørste. Verisure har markedets mest moderne overvågede alarmer. Verisure er del af Verisure Securitas Direct, der blev grundlagt i 1988 som en del af virksomheden Securitas i Sverige. I 2006 blev Securitas Direct en selvstændig virksomhed. Vores fokus har hele tiden ligget på udviklingen af sikkerhedsprodukter og tjenester koblet til hjem og virksomhed.

I dag er Verisure varemærket for vores privatalarmer. Verisure har flere end 2. millioner kunder og 7.000 ansatte i hele verden, og er Europas største alarmvirksomhed.

Følg pressemeddelelser fra Verisure Dansikring Direct

Flere pressemeddelelser fra Verisure Dansikring Direct