Nu går jagten ind på Danmarks bedste lokale produkt

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem indgår nu et samarbejde med SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen om at finde de produkter, som med en god historie, en særlig råvare og unik oprindelse kan give forbrugerne nye og spændende smagsoplevelser

Med Produktprisen 2017 vil SuperBrugsen, Kvickly, Dagli’Brugsenog landets største kokkekonkurrence hylde danske produkter, der fortjener at komme frem i lyset og ud på hylderne i landets butikker. Formålet med Produktprisen 2017 er at påskønne innovative løsninger i udviklingen af lokale produkter inden for mad, drikke og konfekture og være med at synliggøre gode eksempler på, hvordan innovation og nytænkning kan betyde alverden for et lokalt produkt. Prisen gives til en lokalt forankret producent, der har skabt et nyt innovativt produkt eller tænkt i nye baner i forhold til afsætningsmuligheder. Et ekspertpanel bestående af topkokke og erfarne produktudviklere vil smage, teste og vurdere hvert produkt. Herefter udvælges tre produkter i hver kategori til finalen i Gudhjem på Bornholm.

Det lokale skal frem i lyset

Danske varer er i høj kurs og SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsenvil gerne kunne tilbyde forbrugerne et endnu bredere udvalg af danske kvalitetsvarer. Derfor indgår de i samarbejdet om at finde årets produkter, der fortjener særlig opmærksomhed og anerkendelse:

”Produktprisen er for os en mulighed for at opdage nye, lokale produkter, som måske har levet en skjult tilværelse, men som i høj grad fortjener at komme frem i rampelyset. Det vælter frem med højkvalitetsprodukter i alle egne af landet, og vi vil gerne i samarbejde med landets største kokkekonkurrence sætte fokus på denne udvikling. Vi vil gerne kunne tilbyde vores kunder nye, lokale produkter – for det efterspørges i høj grad”, udtaler Martin Dalsgaard, der er marketingchef for SuperBrugsen, Kvickly og Dagli’Brugsen.

Prisuddelingen foregår som led i den officielle afholdelse af kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017. Men allerede nu opfordres alle landets producenter inden for mad, drikke og konfekture til at tilmelde sig.

Vinderne af produktpriserne får en kontant præmie på 5.000 kroner, møde med Coop om fremadrettet samarbejde, mulighed for at testsælge finaleproduktet i tre lokale Coop-butikker (SuperBrugsen, Dagli’Brugsen eller Kvickly) og omtale på SuperBrugsens, Kvicklys og Sol over Gudhjems hjemmesider og sociale medier.

Tilmelding skal ske online senest den 5. maj 2017.

Finalisterne findes i slutningen af maj 2017 og offentliggøres kort efter på hjemmesiden. Finalisterne får direkte besked. Finalen finder sted under Sol over Gudhjem på Bornholm den 24. juni 2017.

Du kan vælge at indstille maksimalt to produkter inden for hver af de tre kategorier Mad, Drikke og Konfekture.

Tilmeld dit produkt på http://www.solovergudhjemkonkurrence.dk/2017/produktprisen/

KONTAKT

Kokkekonkurrencen Sol over Gudhjem Mads Marschall T: +45 21 61 42 23 M: info@sogk.dk Kvickly, SuperBrugsen, Dagli’Brugsen Martin Dalsgaard Andersen T: +45 52 21 36 93 M: martin.dalsgaard@coop.dk

SuperBrugsen får ny kædedirektør8.11.2017 15:00pressemeddelelse