Nu flytter YouTube ind på YouSee’s tv-boks

YouTube bliver nu en integreret del af tv-boksen og får sin egen kanalplads. Dermed bliver den populære streamingtjeneste, som hver uge bruges af halvdelen af danskerne, en naturlig del af tv-oplevelsen.

Nu kan man let zappe forbi YouTube, når det skal besluttes, om aftenens underholdning skal bestå af den nyeste video fra Rasmus Brohave eller ”Den store bagedyst”. YouTube, der ifølge DR Medieforskning er den mest brugte streamingtjeneste i Danmark, bliver nemlig en integreret del af YouSee’s tv-bokse.

”YouTube får fremover en kanalplads på linje med de traditionelle tv-kanaler på YouSee’s nyeste tv-bokse, og kunderne vælger selv, hvor YouTube skal ligge. Det betyder, at vores kunder kan zappe direkte fra DR eller TV 2 til YouTube, og det er jeg sikker på især de yngste medlemmer af familien vil sætte stor pris på,” siger Jacob Mortensen, direktør for YouSee.

Streaming og tv går hånd i hånd
For rigtig mange danskere er både traditionelt tv og streaming en vigtig del af den daglige underholdning. Derfor er det oplagt, at YouTube nu også bliver en del af det underholdningsunivers, som mange kunder har adgang til via deres tv-boks.

”YouSee er i høj grad et familiebrand, og derfor skal vi selvfølgelig også give de yngste familiemedlemmer mulighed for at følge deres favorit-youtubere på den store skærm. For mange danskere, ikke mindst de yngre, handler det ikke længere om enten streaming eller traditionelt tv. De to ting går hånd i hånd og beriger hinanden. Vores rolle er at samle det indhold, som vores kunder efterspørger, og gøre det så let tilgængeligt som mulig, og derfor arbejder vi hver dag på at tilpasse os danskernes ændrede underholdningsvaner,” siger Jacob Mortensen.

Sidste år blev Netflix integreret på YouSee’s tv-boks, og tidligere i år lancerede YouSee som en af de første tv-distributører i verden, Bland Selv, der gør det muligt at sammensætte en tv-pakke med både tv-kanaler og streamingtjenester.

YouTube på tv-boksen

• Mere end 40.000 YouSee-kunder har den nyeste tv-boks (Humax YS4000), hvor YouTube nu integreres
  • De første kunder fik adgang til at se YouTube direkte på deres tv-boks den 4. september, mens størsteparten får adgang til YouTube fra den 11. september.
  • Man kan placere YouTube på den kanalplads man ønsker, ellers ligger den på sidste plads i kanalrækkefølgen.
  • Den nye tv-boks (Humax YS4000) blev lanceret i januar 2018, og det er indtil videre kun kunder, der har kabel-tv og har købt denne boks, der har mulighed for at se YouTube som en integreret del af tv-oplevelsen
  • Det er muligt at få YouTube Premium-indhold på boksen, men man skal melde sig til på nettet, ikke via boksen.

Fakta om YouTube

• YouTube har over en milliard brugere – næsten en tredjedel af alle verdens internetbrugere – og hver dag ser disse brugere en milliard timers video, og der genereres milliarder af visninger.
  • Hele YouTube, og sågar YouTube på mobilenheder alene, er nået ud til flere i aldersgrupperne 18-34 år og 18-49 år end nogen kanaler på kabel-tv i USA.

Kilde: YouTube.com

Tinka slår Wham og Mariah Carey som ny juleklassiker23.12.2023 18:00:00 CET | Pressemeddelelse

Burhan G’s julehit ”Tinka” er blevet en ny dansk jule-evergreen. For selvom Tinka-julekalenderen ikke er at finde på nogen tv-kanal i år, topper titelsangen listen over danskernes mest streamede julehits. Sangen har faktisk så mange afspilninger, at den slår internationale klassikere som 'Last Christmas' og 'All I Want For Christmas Is You' af pinden. Det viser tal fra YouSee Musik, som er streamingplatform for hundredtusindvis af danskere.