Nu får 11.000 andelshavere større valgfrihed på tv og internet

Norlys og Midtjyllands Elektricitetsforsynings Selskab, MES, går sammen om at åbne MES’ fibernet, så andelshaverne fremover kan vælge mellem flere tv- og internetudbydere.

Norlys og Midtjyllands Elektricitetsforsynings Selskab, MES, har indgået en aftale om, at Norlys skal levere og vedligeholde den tekniske løsning, der skal åbne MES-fibernettet for flere udbydere af internet og tv. Det betyder, at ca. 11.000 andelshavere i Brande- og Giveområdet fremover kan vælge mellem langt flere tv- og internetudbydere.

MES har siden 2007 etableret fibernet i områderne omkring Brande, Give, Ejstrupholm, Sdr. Omme og Filskov. MES’ samarbejde med Norlys skal sikre et fortsat stabilt net, der er gearet til fremtidens hastigheder og et stigende antal kunder.

- Vi er sat i verden for at give vores andelshavere de bedste løsninger. Derfor vil vi gerne give dem en større valgfrihed, end de oplever i dag, hvor de er bundet til én serviceudbyder. Det gør os samtidig mere konkurrencedygtige og sikrer vores fremtidige forretning, når vi tilbyder et åbent net i lighed med andre fibernetejere, siger Majbritt Skriver Mortensgaard, som er administrerende direktør i MES.

Valget faldt på Norlys

Som en del af samarbejdet opsætter Norlys nyt udstyr i fibernettet og sikrer driften og overvågningen af nettet. Det er stadig MES, der udruller fiber og står for installation og fejlretning på fiberboksene hos brugerne.

- For Norlys er det vigtigt at være operatør for andre fibernetejere, da det giver både os og vores samarbejdspartnere stordriftsfordele. Vi har de rette systemer, processer og kompetencer til at hjælpe netejere med at åbne deres net for flere serviceudbydere. Det giver et bedre udbud for slutkunderne og en bedre indtjening for netejerne, siger Torben Poulsen, som er direktør i Norlys Fibernet.

Kontakt for pressen:

MES: Adm. direktør Majbritt Skriver Mortensgaard, tlf.: 2528 1710

Norlys: Kommunikationspartner Linn Friberg Frederiksen, tlf.: 2094 1543

Torben Poulsen og Majbritt Mortensgaard

Om MES Fibernet A/S
MES Fibernet er ejet af MES A.m.b.a. og leverer fibernettet i området fra Sdr. Omme i vest til Kollemorten i øst samt fra Gludsted i nord ned til Billund lufthavn. Man har i dag mulighed for at levere fibernet til ca. 11.000 adresser. MES A.m.b.a. fejrede i 2021 100-års jubilæum.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 750.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 2.800 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.

Om fiber fra Norlys
Norlys ejer Danmarks største fibernet med over 700.000 adresser. Med et åbent fibernet får man mulighed for selv at vælge internetprodukter og tv-indhold blandt de 12 serviceudbydere, der indgår i Norlys’ fibersamarbejde. Det kan man læse mere om på norlys.dk/fritvalg.