Nu er TV 2 Echo i luften

Her er, hvad du kan glæde dig til
TV 2 Echo Logo

Nu er TV 2s nye ungetilbud, TV 2 Echo, der samler Zulu og Echo i et nyt styrket indholdstilbud for Danmarks unge, i luften. Det betyder, at danskerne nu kan møde det nye TV 2 Echo på tværs af platforme og allerede fra weekenden få mulighed for at opleve de første nye fiktion- og realityserier samt stærke danske og udenlandske dokumentarer, der tegner fremtidens TV 2 Echo.

- Vi har glædet os til endelig at sende det første nye Echo-indhold ud til brugerne, der med seriøsitet, gode grin og åbenhed, samler os om en fælles nysgerrighed – både på os selv og verden omkring os. Det er fællesnævneren for alt den gode fiktion, reality og afslørende dokumentarer vi har i vente. Fra kvinders manglende orgasmer i helt ny fiktion, til realityserier om kærlighed og livets udfordringer og ikke mindst den fælles fest vi har lige om hjørnet, hvor vi hylder dem, der har gjort en forskel og samlet os om musik, serier og samtaler det forgange år, siger indholdschef Dorthe Thirstrup.

Se det første smugkig på det nye TV 2 Echo her.

Det kan du glæde dig til på TV 2 Echo i foråret:

EchoPrisen

'EchoPrisen' hylder alle dem, der har gjort en forskel for Danmarks unge i 2022 til en kæmpe fest i K.B Hallen. Værterne er Nina Rask, Hjalmer og Fanny Bornedal, der leder os igennem awardshowet med otte prisuddelinger og uddelingen af EchoLegatet på 100.000 kroner. På scenen kan du opleve Drew Sycamore, Artigeardit, Blæst, Medina og Lamin. EchoPrisen sendes på TV 2 Echo og TV 2 Play 2. april.

Killjoy

Har alle krav på en orgasme? Og hvem er du, hvis du egentlig bare faker? I seks afsnit følger vi Nanna, der på overfladen lever det perfekte liv, men da hun indser, at hun aldrig er kommet, forplanter usikkerheden sig til resten af hendes liv. Vil det lykkes Nanna at finde tryghed i sin egen seksualitet og få en ægte orgasme? 'Killjoy' får premiere på TV 2 Echo 2. april og på TV 2 Play 26. marts.

Ombord

På den anden side af jorden står otte unge over for en rejse, der kan ændre deres vej i livet. Sammen går de ombord på en båd med et hemmeligt spørgsmål, der kaster en skygge over deres hverdag derhjemme. I 30 dage sejler de ud i det ukendte og deler deres spørgsmål med hinanden i løbet af rejsen. Alle drømmer om at gå i land med et svar, der kan give dem bedre fodfæste i livet. Glæd dig til 'Ombord' - en stort anlagt realityserie, der har premiere 5. april på TV 2 Echo og TV 2 Play.

Sidney

Kom helt tæt på reality-stjernen Sidney Lee, når vi i dokumentarserien i tre afsnit går bagom berømmelsen, bandanaen og den selvbrunede hud og viser Sidney, som du aldrig har set ham før. Vi fortæller historien om en mand, der oplevede store op- og nedture, en Peter Pan-figur, der aldrig ønskede at blive voksen. Premiere på TV 2 Echo og TV 2 Play 11. april.

Incels - mænd, der hader kvinder

Hvem er de - gruppen af mænd, der mener, at de er ofre og bliver undertrykt af kvinder? De samles i online-fællesskaber og hadet til kvinder er omdrejningspunktet. Kom tættere på de såkaldte incels i dokumentaren, der afdækker, at de deler chokerende voldeligt indhold på nettet, og mød en britisk mand, der aldrig har talt med en kvinde i virkeligheden. Den britiske dokumentar får premiere 27. marts på TV 2 Echo og TV 2 Play.

Vi er de usynlige hjemløse

TV 2 Echo har hen over vinteren fulgt en gruppe unge, der kæmper for at overleve i en verden, der ofte overser dem. Selvom de ikke sover på gaden, er de fanget i hjemløshed og må bo på herberger eller sove på sofaer. En stærk fortælling om mod, styrke og håbet om at finde et sted at kalde hjem. Premiere 25. april på TV 2 Echo og TV 2 Play.

JADA

Hun er en af Danmarks fremadstormende popikoner. Hun har opnået stor hyldest og anerkendelse, men er også blevet udskammet offentligt. Emilie Molsted, bedst kendt som sangerinden Jada, lukker os helt ind i sit liv, da hun står over for det sidste, nervepirrende arbejde med 'den svære to'er'. Hun er hudløs ærlig, når hun åbner op om, hvordan hun skal navigere i en hård musikbranche, mens hun insisterer på at holde fast i sine bløde værdier og kunstneriske overbevisninger. Hvad kræver det at blive en af Danmarks største stjerner?

Dokumentarserien 'JADA' får premiere på TV 2 Echo og TV 2 Play 22. maj.

Bachelorette

Med stor succes har TV 2 Play sendt to sæsoner af 'Bachelor', og til sommer kommer den tredje - bare med omvendt fortegn. Her står to singlekvinder, Mette og Julie, nemlig klar til at tage imod 18 mænd, som de skal date i romantiske omgivelser i Mexico. Håbet er at finde den store kærlighed. Tre ud af fire par fra de foregående sæsoner er stadig sammen - vil det også lykkes her? Se med, når vært Petra Nagel byder velkommen til premieren på 'Bachelorette' på TV 2 Echo og TV 2 Play tirsdag 23. maj.

Læs mere om TV 2 Echo her

Simone Skogen LassenPR-konsulent

Underholdning

sims@tv2.dk