Nu er EM-kvinderne finale-favoritter

31.7.2017 13:54 | NordicBet

Ovenpå sensationen med Tyskland er de danske EM-kvinder nu bookmakernes favoritter til at slå Østrig og gå i finalen.

Danmark var ikke levnet mange chancer for at slå mægtige Tyskland ud, da de to lande tørnede sammen i kvartfinalen ved EM i kvindefodbold. Som bekendt lykkedes det dog, og nu er danskerne så favoritter til at gå videre fra semifinalen, hvor Østrig venter.

Helt præcist giver NordicBet det danske landshold 58 procent chance for at kvalificere sig til finalen, hvilket svarer til odds 1,62. Til sammenligning er der odds 2,18 at hente på, at østrigerne trækker det længste strå.

”Indtil denne slutrunde har kvinde-fodbold ikke været blandt vores største spilleobjekter målt på omsætning, men det har virkelig ændret sig. Det danske landshold tiltrækker sig stor interesse fra vores kunder, og det er fuldt berettiget med det spil, de har vist.”, siger NordicBets pressechef Thomas Holm og fortsætter:

”Vi har Danmark som ganske klare favoritter til at gå videre til semifinalen. Østrig er et godt kollektiv, men de får svært ved at matche profiler som Nadia Nadim og Pernille Harder.”

I den anden semifinale tørner værterne fra Holland sammen med turneringsfavoritterne fra England.

Hvilket hold går videre?

Danmark       1,62