Nu bliver det nemmere at være elbilist: 57 nye ladestandere på vej i Øst- og Nordjylland

Et nyt samarbejde mellem Norlys og Pedersen & Nielsen Automobilforretning udvider ladeinfrastrukturen i Øst- og Nordjylland.

Der er fart på salget af elbiler i øjeblikket, og det giver rift om ladestanderne. Der har nemlig ikke været samme fart på opsætningen af nye ladestandere. Manglen på ladestandere er derfor blevet en barriere, der afholder nogle for at skifte benzin- eller dieselbilen ud med en elbil.

Men nu er der hjælp på vej til elbilisterne i Øst- og Nordjylland. Energi- og telekoncernen Norlys sætter sammen med Pedersen & Nielsen 58 ladestandere op på bilforhandlerkædens otte lokationer i det øst- og nordjyske.

Ladestanderne giver et tiltrængt løft til ladeinfrastrukturen. Det er nemlig ikke kun kunderne hos Pedersen & Nielsen, der får glæde af de mange nye ladestandere. Virksomheden gør deres ladestandere offentligt tilgængelige.

- Vi ønsker først og fremmest at yde en god service for vores kunder, men vi er også utrolig glade for, at vi kan tilbyde betjening af elbilister, der måtte lægge vejen forbi os. Faktisk tror vi, at infrastrukturkabalen kun kommer til at gå op, hvis vi er mange, der går sammen om at skabe landkortet – offentlige instanser såvel som private erhvervsdrivende, siger Jesper Brix, der er direktør i Pedersen & Nielsen.

De 57 nye ladestandere bliver sat op ved Pedersen & Nielsens otte bilhuse, der ligger i Risskov, Randers, Grenaa, Auning, Hadsund, Frederikshavn og Aalborg. Opsætningen af de 57 dobbelte ladestandere giver 114 nye ladepunkter.

-Vi er rigtigt glade for samarbejdet med Pedersen & Nielsen. Mange har allerede mulighed for at lade bilen hjemme eller på jobbet, men det kniber med ladestandere, når man er på farten. Det er en stor samfundsmæssig opgave hurtigt at få dækket hele Danmark med ladestandere, og hver en stander tæller. De 57 nye ladestandere her er derfor også et vigtigt bidrag til vores fælles ladeinfrastruktur, siger Christian Ruhe, der er kommerciel direktør og ansvarlig for eMobility i Norlys.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 750.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 2.800 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.