Nu bliver de mobile robotter nemmere, hurtigere og sikrere i drift

Som international frontløber inden for AMR - autonome mobile robotter - er danske Mobile Industrial Robots nu klar med et komplet redesign af sin robotsoftware: Nyskabelsen sikrer markant hurtigere robotmissioner, tættere systemintegration i den interne logistik samt endnu højere cybersikkerhed end hidtil.

At kunne navigere effektivt og samtidig undgå flaskehalse er afgørende for ydeevnen af ​​AMR'er. Nye funktionaliteter i MiRs software sikrer et optimalt flow i logistikløsninger med MiR-robotter.

Mobile Industrial Robots lancerer i dag ny software, der optimerer MiR-robotterne på alle fronter: driftssikkerhed, skalerbarhed, systemintegration og it-sikkerhed.

Den første fase af den nye software er nu tilgængelig for alle kunder, uanset om de blot har én robot eller om de har automatiseret den interne logistik med deciderede flåder af mobile robotter. Softwaren byder på en mere effektiv brugergrænseflade, som overordnet set øger robotternes præstationsevne og gør gør dem i stand til på kortere tid at udføre opgaver som:

• planlægning af robottens ruter, når  robotterne kører uden om forhindringer. Det foregår med en optimeret reaktion på alt, der bevæger sig i nærheden, såsom andre robotter, gaffeltrucks eller medarbejdere.

• effektiv navigation i store anlæg og problemfrit skift mellem forskellige etager eller produktionshaller.

At kunne navigere effektivt og samtidig undgå flaskehalse er afgørende for ydeevnen af ​​AMR'er, og disse nye funktionaliteter sikrer et optimalt flow i logistikløsninger med MiR-robotter.

"Vores erfaringer med hundredvis af kunder, siden vi lancerede den første MiR-robot i 2014, har givet os et klart billede af, at brugervenlig software er nøglen til effektiv automatisering; Vi har fået et meget klart billede af, hvilke funktioner der har største værdi for brugerne af MiR-robotter," siger Søren E. Nielsen, CEO i MiR og uddyber: Med vores nye software har vi bygget et stærkt fundament for at optimere brugen af ​​vores AMR'er nu og i fremtiden, når robotterne skal tilpasse sig dynamiske miljøer samt teknologiske fremskridt. Det handler især om at gøre det muligt for operatører hurtigere og mere smidigt at planlægge robotternes missioner, men også i høj grad om at sikre endnu højere niveauer af cybersikkerhed og integration på tværs af vores slutkunders mange systemer. Og det stopper ikke her: Vi vil fortsat arbejde med at forfine vores robotters ydeevne for at bidrage til en høj produktivitet og stor tilfredshed hos brugerne af MiR-robotter.”

Hurtigere programmering giver kortere ROI

MiR har altid fokuseret på at give kunderne ejerskab over deres mobile robotter med et brugervenligt interface og robotter, der er nemme at programmere, selv for den utrænede medarbejder. Med det nye software øger MiR brugervenligheden yderligere. Den nye MiR-software kommer med en fuldstændig nydesignet brugergrænseflade for at forbedre den generelle brugervenlighed. Brugergrænsefladen har forskellige brugerniveauer og er enkel at konfigurere både fra stationære computere, smartphones og tablets. Medarbejderne kan få adgang til forskellige dashboards eller tilkalde robotterne med et enkelt klik.

"Vi ønsker at give virksomhederne mulighed for at komme i gang med automatisering på en enkel måde. Det tager mindre end en time at konfigurere simple opgaver for en robot via vores nye grænseflade. Ved mere komplekse opgaver, der kan kræve avancerede funktioner og indstillinger, gør brugergrænsefladen nu også medarbejderne i stand til nemt og effektivt at betjene robotterne. Når det kombineres med robotternes ekstra effektivitet, opnår vores kunder, at investeringen i en AMR endnu hurtigere tjener sig selv hjem,” siger Søren Nielsen.

Derudover er MiRs øgede fokus på cybersikkerhed tydeligt med denne nye software, med nye sikkerhedsforbedringer i henhold til IEC 62443 cybersikkerhedsstandarden for industrielle automationssystemer, herunder:

• softwarekodesignering

• udvidet robotgodkendelse

• opdatering af robotoperativsystemet

Robotterne kører i 60 lande

Mobile Industrial Robots (MiR) udvikler og markedsfører branchens mest avancerede sortiment af kollaborative og sikre mobile autonome robotter (AMR'er), der hurtigt, nemt og omkostningseffektivt kan styre intern logistik, så medarbejdere frigøres og kan udføre aktiviteter med en højere værdi. Hundredvis af mellemstore og store multinationale virksomheder og logistikcentre, foruden flere hospitaler verden over, har installeret MiR’s innovative robotter. Som globalt markedsførende har MiR et globalt distributionsnetværk i over 60 lande og har regionskontorer i New York, San Diego, Singapore, Seoul, Frankfurt, Barcelona, Tokyo og Shanghai. MiR er vokset hurtigt siden starten i 2013, og omsætningen vokser betydeligt hvert år. MiR er grundlagt af erfarne fagfolk fra den danske robotindustri og har hovedkvarter i Odense. I 2018 blev MiR opkøbt af Teradyne, der er førende inden for levering af automatiseret testudstyr. Der er flere oplysninger på www.mobile-industrial-robots.com.

Pressekontakt:

Denise Innocenti Guldbrandsen
Mobile Industrial Robots A/S
E-mail: din@mir-robots.com
+45 2030 7447

Det tager mindre end en time at konfigurere simple opgaver for en robot via MiRs nye grænseflade.
Den nye software fra MiR sørger for en optimeret reaktion på alt, der bevæger sig i nærheden, såsom andre robotter, gaffeltrucks eller medarbejdere. Her automatiserer en MiR-robot logistikopgaver hos Vestfrost Solutions i Esbjerg.
MiRs nye software gør det muligt for operatører hurtigere og mere smidigt at planlægge robotternes missioner, men også i høj grad om at sikre endnu højere niveauer af cybersikkerhed og integration på tværs af mange systemer.
MiRs nye software skal sikre effektiv navigation i store anlæg og problemfrit skift mellem forskellige etager eller produktionshaller. Her ses MiR-robotter på job hos IKEA.
"Vores erfaringer med hundredvis af kunder, siden vi lancerede den første MiR-robot i 2014, har givet os et klart billede af, at brugervenlig software er nøglen til effektiv automatisering; Vi har fået et meget klart billede af, hvilke funktioner der har største værdi for brugerne af MiR-robotter," siger Søren E. Nielsen, CEO i MiR.

FM Logistic investerer i danske autonome mobile robotter til IKEAs varelagre3.1.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse