Nu åbnes for indstillinger til PrixAudio 2022
I år gentages succesen, og som sædvanlig sidder en kompetent jury parat til at vurdere de mange indstillinger til priserne.
Der uddeles priser indenfor et bredt spektrum af kategorier, lige fra Årets Kommercielle Samarbejde til Årets Morgenflade og Musikprogram. Du kan her læse mere om alle kategorierne, der kan indstilles til.
Sidste års vindere er enige om, at eventet kan noget helt særligt, og der lyder med begejstring en klar opfordring til at deltage i PrixAudio-konkurrencen:
”Hvis man ikke lige har instrueret ”Druk” eller ”Flugt” er Prix Audio det tætteste, en tilrettelægger af lyd herhjemme kan komme på at være til en Oscaruddeling. Intet slår at være nomineret til en hæderspris af sine kolleger, det skulle da lige være at vinde den. Tre gange på en aften," siger Adrian Hughes, freelance journalist og vært på Klog på Sprog.
”Selv om vi er 100 procent dedikerede til at lave radio for vores lyttere, og hver dag nyder et stort engagement fra deres side, så betyder branchens anerkendelse noget særligt. Prisen var et kæmpe rygklap til hele redaktionen på ANR, og det bekræftede, at de værdier, som vi laver radio ud fra, vinder gehør også på nationalt plan. Ikke mindst giver sådan en pris jo noget gejst, og vi sætter uvægerligt lige barren lidt højere, for de nye ting, vi sætter i søen," fortæller Carsten Nymann, Redaktionschef Radio og Lyd i Det Nordjyske Mediehus.
"PrixAudio er lydens helt store prisfest, hvor den samlede branche fejrer de gode produktioner, der hvert år finder vej til lytternes ører. Jeg oplevede sidste års PrixAudio som en fest, der hyldede fællesskabet og det høje niveau i en branche, som engang i mellem præges af interne drillerier. Det betød meget for mig og for mine kollegaer på Radio4, at juryen sidste år vurderede, at mit interview med Liselott Blixt var årets bedste kritiske interview i et utroligt stærkt felt. Det er et skulderklap og en anerkendelse, som vi vil gøre os umage for at gøre os fortjent til igen," lyder det fra Jacob Grosen, vært på Radio4 Morgen.
Fristen for at indstille projekt er fredag den 26. august.
Information om Danske Medier
Praktiske spørgsmål vedrørende Audiodays og PrixAudio billetter og tilmelding kontakt cvh@danskemedier.dk
Spørgsmål til Audiodays program, kontakt programansvarlig Ole Mølgaard på ok@the-crowd.dk
Spørgsmål vedr. PrixAudio, kontakt Marianne Bugge Zederkof på mbz@dmresearch.dk
Følg pressemeddelelser fra Danske Medier
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Danske Medier
Danskerne strømmer til de redigerede medier og fravælger techplatformene17.6.2025 10:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Mens nyhedsbrugere i mange andre lande i stigende grad får deres nyheder via sociale techplatforme, er tendensen omvendt i Danmark. De danske nyhedsbrugere foretrækker fortsat de traditionelle nyhedsmedier, som de også har høj grad af tillid til. Det er meget glædelige tendenser, lyder det fra Danske Medier.
Danske Medier ansætter ny chef for kommerciel udvikling og analyse3.6.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Niels Marslev kommer med erfaring fra techvirksomheder og public service-medier og skal stå i spidsen for Danske Mediers kommercielle område og udviklingen af brancheorganisationens analysearbejde.
Private medier styrker demokratiet: Ny analyse viser stor bredde og kvalitet i dansk nyhedsproduktion14.5.2025 11:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny analyse dokumenterer, at frie og uafhængige medier står bag en stigende andel af egenproducerede nyheder med bred tematisk og geografisk dækning. Det bekræfter, at de private medier løfter en stor og afgørende demokratisk opgave, vurderer Danske Medier.
Flere unge skal rustes til en kritisk medievirkelighed12.5.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Med et ønske om at udbrede de kommende generationers kendskab til de frie mediers rolle vil Danske Medier træde ind i Mediekonkurrencen. Fokus vil i år være på valg og den lokale og regionale journalistik.
Rapport om betalingsvillighed giver ikke det fulde billede8.5.2025 09:51:55 CEST | Pressemeddelelse
Roskilde Universitets rapport om danskernes betalingsvillighed for nyhedsmedier rejser flere spørgsmål, end den besvarer. Det mener Danske Medier, der efterlyser en bredere og mere nuanceret undersøgelse af samspillet mellem public service og private medier.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum