Invita Køkkener A/S

Nostalgien i fokus: Danskernes appetit på naturkøkkener stiger

Det hvide grebsfrie look er stadig en vinder for mange, men interessen for natur- og retrokøkkener accelererer fortsat. Invita lancerer derfor serien Square, hvor særlige fyldninger giver køkkenet kant.
Det hvide grebsfrie look er stadig en vinder for mange, men interessen for natur- og retrokøkkener accelererer fortsat. Foto: PR.

Et varmt og enkelt skandinaviskinspireret trækøkken rykker i mange købere netop nu. Med andre ord er danskernes appetit på trækøkkener fortsat stigende, selvom det hvide minimalistiske køkken stadig er det foretrukne. Træsorternes fremmarch har været tydelig de seneste år og er med til at skabe nye rammer for familiens vigtigste opholdsrum.

– I dag ser vi, at flere kunder efterspørger naturmaterialer, når de vælger køkken. Vi har de senere år lanceret flere køkkener i træ, og nu følger vi op med en ny lancering ved navn Square, hvor de særlige fyldninger giver køkkenet kant. Nostalgien er begyndt at fylde mere for kunderne, der typisk er det købestærke publikum fra 60’erne og 70’erne, fortæller Lars Vesbo Christiansen, der er brand manager hos Invita

Moderne møder klassisk

I dag skal køkkenet ifølge køkkenmanden overraske og gerne være mere unikt. Der er mange forskellige kombinationsmuligheder, eksempelvis hvor bordpladen er i sten og kombineret med børstet krom, der skaber et klassisk køkken med et moderne look, som passer til den skandinaviske stil.

Ingen familie er ens, og derfor kan alle køkkener specialdesignes individuelt til den enkelte husstands behov. Mulighederne er mange, hvad enten man vil have en hyggelounge eller en bardisk. Det handler om at udfordre det klassiske og integrere de nye, smarte løsninger.

– Den nye køkkenserie kan fås i sort eg, natureg og lys eg alt afhængig af, hvilken stil man ønsker sig. Man kan kombinere med de materialer, man synes passer ind, og kun fantasien sætter grænser for drømmekøkkenet, fortæller Lars Vesbo Christiansen.

Invita har 40 års erfaring i, hvad der virker bedst hos den almindelige familie. Det er blandt andet de erfaringer, som køkkenproducenten har trukket på ved udviklingen af Square, som både vægter udtryk og funktionelle detaljer, dér hvor familien mødes og samles om maden.

Billeder

Download
I dag skal køkkenet overraske og gerne være mere unikt. Foto: PR.
Download
– Den nye køkkenserie fås i sort eg, natureg og lys eg alt afhængig af, hvilken stil man ønsker sig. Man kan kombinere med de materialer, man synes passer ind. Foto: PR.

Information om Invita Køkkener A/S

Invita Køkkener A/S
Industrivej 6
6870 Ølgod