Norwegian Cruise Line

Norwegian Cruise Line afslører længe ventede Norwegian Prima

Norwegian Cruise Line, innovatøren inden for globale krydstogtrejser med en banebrydende 54-årig historie, åbnede i torsdags salget til det første af seks skibe inden for sin længe ventede næste skibsklasse, Prima Class, virksomhedens første nye skibsklasse i næsten 10 år.

– Det første af seks skibe i den nye banebrydende skibsklasse åbner officielt for salg med sensationelle rejseplaner for Nordeuropa, Storbritannien, Caribien og Bermuda –

– Branchens mest rummelige nye krydstogtskibe tilbyder mest udendørs dæksplads og de mest omfangsrige indkvarteringer blandt nye fartøjer –

– Det banebrydende skib lancerer flere NCL-premierer med Indulge Food Hall, Infinity Beach, Oceanwalk og The Concourse –

Med sejladser der begynder i sommeren 2022, bliver Norwegian Prima, det første af de seks skibe, 965 fod langt (295 meter), vejer 142.500 bruttoton og kan rumme 3.215 gæster i dobbeltværelser. Fartøjet bliver en game-changer for NCL, der tilbyder gæsterne spændende rejseplaner, flere åbne rum, bemærkelsesværdig og fantastisk design, en række nye oplevelser samt norwegians enestående service.

”På trods af ikke at have sejlet i mere end et år, stoppede vi aldrig med at arbejde og innovere, vi trykkede ikke én eneste gang på pause," udtaler Harry Sommer, president & Chief Executive Officer for Norwegian Cruise Line. ”Faktisk fordoblede vi vores brandinvestering for at kunne levere uforglemmelige gæsteoplevelser, der overgår forventningerne. Ikke alene begynder vi at sejle i juli, vi er så stolte og så utroligt glade for at kunne annoncere starten på et spændende nyt kapitel, med introduktionen af Prima-klassen og det første skib i en række af uovertrufne skibe, Norwegian Prima.”

Sommer fortsætter: ”Som en eksemplarisk repræsentation af vores brandudvikling, der kombinerer vores 'Guest First' filosofi og vores innovationsånd, personificerer Norwegian Prima alt, hvad vores gæster elsker ved NCL og hæver standarden. Denne splinternye skibsklasse er virkelig designet til at sætte vores gæster først. ”

Skibet som er bygget i Marghera i Italien af den italienske skibsbygger Fincantieri, har et slående skrogkunstværk designet af den italienske graffitikunstner Manuel Di Rita, kendt som "Peeta". For første gang på ethvert NCL-skib strækker den fængslende skrogkunst sig til skibets forreste overbygning. Arkitekter i verdensklasse, der hjalp med at designe Norwegian Prima, inkluderer italiensk designer Piero Lissoni og de stærke arkitektfirmaer Rockwell Group, SMC Design, Tillberg Design of Sweden, YSA DESIGN og Miami-baserede Studio Dado, der konceptudviklede og sammensatte æstetikken i forskellige restauranter, staterooms og offentlige områder om bord.

"Navnet "Prima", der betyder "første" på italiensk, er et naturligt match, der resonerer med vores arv om at gå forrest i branchen og er en passende hyldest til vores nye italienske skibsbygningspartnere i Fincantieri" tilføjede Sommer.

”Vi er meget beærede over at samarbejde med Norwegian Cruise Line om udviklingen af deres næste skibsklasse,” udtaler Giuseppe Bono, CEO for Fincantieri. ”Norwegian Prima markerer starten på vores samarbejde, som vil udfolde sig i leveringen af seks næste generations skibe, der er designet til at tage gæsteoplevelser til et nyt niveau med fokus på opgraderet, rummeligt og bemærkelsesværdigt design. På vej ud af den globale krise markerer denne lancering et stærkt tegn på håb for krydstogtsektoren og vidner om Fincantieris globale lederrolle i branchen. ”

Store åbne rum og opgraderede oplevelser, der overgår forventningerne

”Vi innoverede med et formål og skabte Norwegian Prima for at skubbe grænserne for konventionelt krydstogt og tilbyder nu vores gæster flere åbne rum, bemærkelsesværdig kunst og design og service i verdensklasse, som placerer vores gæster i centrum af det hele,” tilføjede Sommer.

Norwegian Prima tilbyder de højeste bemandingsniveauer og pladsforhold for ethvert nyt krydstogtskib i krydstogtskategorierne contemporary og premium og leverer en uovertruffen gæsteoplevelse. Med 13 suite-kategorier tilbyder hun det største udvalg af suite-kategorier, der findes til søs, de største suiter med tre soveværelser på et nyt krydstogtskib, virksomhedens største indendørs havudsigt og balkon-staterooms samt virksomhedens største badeværelser i standard stateroom-kategorien. Norwegian Prima tilbyder også mest udendørs dæksplads på et nyt krydstogtskib inklusive mere samlet pool-dæksplads end noget andet skib i NCL’s flåde, flere infinity-pools og store udendørs gangbroer, der giver gæsterne mulighed for at indtage havet, havbrisen og en række opgraderede oplevelser.

Det opgraderede The Haven By Norwegian

For at give gæsterne en uovertruffen oplevelse i luksuskrydstogt er The Haven by Norwegian på Norwegian Prima blevet opgraderet for at tilbyde virksomhedens mest eksklusive og centraliserede suite-kompleks. Fordelt over otte dæk med suiter og offentlige områder, giver et ultra-premium-nøglekort adgang til dette skib-i-skibet-konceptet, hvor gæster får adgang til private faciliteter, dedikeret service og den mest luksuriøse indkvartering om bord. For første gang flytter krydstogtselskabet alle 107 Haven-suiter til agter (bagenden af skibet) i nærheden af private elevatorer, der udelukkende er forbeholdt Haven-gæster. Disse elevatorer åbner direkte i The Havens offentlige områder på dæk 16 og 17. NCL har udviklet The Havens design til at være mere åben mod havet end nogensinde før. For første gang tilbyder alle offentlige områder i The Haven en fantastisk udsigt over havet og destinationen. The Haven Courtyard på Norwegian Prima er blevet omdannet til et stort Haven Sundeck med en fantastisk ny infinity-pool med udsigt over skibets kølvand og en ny udendørs spa med sauna med glasvægge og kølerum.

Ved at skubbe grænserne for eksklusivt design inden for nytænkte eksklusive rum er alle offentlige områder og suiter i The Haven designet af Piero Lissoni, en af ​​Italiens fremtrædende designere. Lissoni har leveret et elegant og sofistikeret design til The Haven Sundeck, The Haven Restaurant, The Haven Lounge & Bar og Outdoor Spa: Sauna og Cold Room.

Udendørs ophold på Ocean Boulevard

For at understrege den opgraderede oplevelse, der sætter gæsterne først, og i forståelsen af den vigtige forbindelse, de har med udendørsområder og havet som omgivelse, har NCL genskabt deres tidligere branchebanebrydende, The Waterfront, ved at fordoble pladsen og tilføje et større udvalg af oplevelser og spisemuligheder end nogensinde før med introduktionen af Ocean Boulevard.

Ocean Boulevard ligger på dæk otte og strækker sig 4.000 kvadratmeter rundt om hele dækket, så gæsterne kan gå rundt om hele skibet og opleve en fantastisk havudsigt, mens de har mulighed for at deltage i mange ekstraordinære udendørs aktiviteter.

Globalt køkken med Indulge Food Hall

Som en del af de mange nye tilbud på Ocean Boulevard, introducerer NCL deres første eksklusive udendørs markedsplads med Indulge Food Hall. Indulge Food Hall er skabt til at hæve gæsternes sanseoplevelse på Norwegian Prima og tilbyder besøgende forskellige menuer fra en række kulinariske steder samt en blanding af indendørs og udendørs siddepladser.

NCL’s første Food Hall nogensinde er omhyggeligt designet og byder på forskellige køkkener og fremhæver medrivende farver og dufte med 11 spisesteder, herunder tilbagevendende gæsters kulinariske favoritter Coco’s, der serverer søde godbidder; Q Texas Smokehouse med lækker sydamerikansk mad og grill; og Starbucks. Indulge Food Hall afslører også nye spisesteder, herunder Seaside Rotisserie, der tilbyder en bred vifte af rotisserie-tilberedte retter; Nudls, et imperium, der serverer nudelretter fra hele verden; Tamara, der tilbereder klassiske indiske retter og flere vegetariske muligheder; The Latin Quarter, der serverer klassisk latinsk mad med et twist; Tapas Food Truck, spanskinspireret gadekøkken; Garden Kitchen, hvor gæster kan bestille sammensatte salater med mere end to dusin råvarer at vælge imellem; Just Desserts, der byder på klassiske desserter som tærter og kager og Just Ice Cream, der serverer alle gæsters foretrukne smag inden for is og over-the-top dekadente kreationer.

Forskellig spisning på Ocean Boulevard

Som tilføjelse til de kulinariske tilbud, der er tilgængelige på Norwegian Primas Ocean Boulevard, er pladsen vært for yderligere tre spisesteder, der tilbyder både indendørs og udendørs siddepladser, herunder Onda By Scarpetta, Los Lobos og The Local Bar & Grill. Onda By Scarpetta, der debuterede på Norwegian Encore i 2019 og som også er tilgængelig på Norwegian Spirit, præsenterer den rige og dristige smag, som de moderne italienske landbaserede, prisvindende Scarpetta-restauranter er anerkendte for. Lokalet, designet af det respekterede designfirma Studio Dado, har en elegant atmosfære, moderne design og bred havudsigt både indendørs og udendørs. Los Lobos, den førsteklasses mexicanske restaurant, vender tilbage på Norwegian Prima for at brillere med traditionelle mexicanske smage i en moderne atmosfære, som også er designet af Studio Dado. Den opdaterede Local Bar & Grill i en eksklusiv beach club-atmosfære har live musik, hvor gæsterne kan slappe af og nyde cocktails og klassiske amerikanske retter.

En dag på Ocean Boulevard: The Concourse, Infinity Beach, Oceanwalk og La Terraza

Skabt til at være en destination i sig selv på Norwegian Prima og for at fremhæve de daglige opgraderede gæsteoplevelser, der er tilgængelige på Ocean Boulevard, afslører NCL yderligere "premierer” til porteføljen, herunder The Concourse, en udendørs skulpturhave med en kunstvæg designet af den berømte kunstner David Harber og seks installationer designet af Alexander Krivosheiw med fordybende kunst inspireret af gammel mytologi og moderne abstrakte former. De syv skulpturer, til en værdi af over 2 millioner dollars, byder på fantastiske effekter, der ændrer sig, når solen går ned, hvilket gør dem perfekte til fotos og posts på sociale medier. Gæsterne kan også slappe af på Infinity Beach med to infinity pools, én på hver side af skibet tæt på havoverfladen, hvilket er nyt i branchen, og som gør det muligt for pool-besøgende at indtage havets vidde og brise under åben himmel. De to Oceanwalk-glasbroer, der også er nye for NCL, giver gæsterne en billedlig, betagende udsigt, der kan få dem til at føle, at de går i luften over vandet. Den udendørs lounge La Terraza byder på et malerisk afbræk, hvor besøgende kan nyde den formidable havudsigt.

Bucket-List rejseplaner på branchens nyeste skib

Sommer 2022: Nordeuropa og Storbritannien

Efter en række indledende krydstogter og i begyndelsen af august 2022 er Norwegian Prima det nyeste skib, der sejler i Nordeuropa. Fra d. 17. august til d. 13. september 2022 sejler hun en række otte-dages sejladser fra Amsterdam i Holland og København i Danmark, som giver gæsterne mulighed for at udforske den nordlige del af kontinentet, norske fjorde og baltiske regioner.

Efterår / vinter 2022: Bermuda og Caribien

Den 23. september afgår Norwegian Prima fra Southampton i England, på en 12-dages transatlantisk rejse, der besøger Lerwick i Skotland med en overnatning i Reykjavik i Island, inden hun ankommer til Halifax i Nova Scotia i Canada og afslutter sin rejse i New York i USA for at starte en fem-dages rundrejse den 10. oktober til Bermuda, hvor hun får sin debut som det nyeste skib, der sejler efterår og vintersæson. Den 15. oktober afgår hun fra New York på en 12-dages spektakulær caribisk rejseplan, hvor hun vil være det nyeste skib i regionen, og for første gang nogensinde for NCL besøger skibet Galveston i Texas i USA. Hun vil anløbe i Willemstad på Curacao; Kralendijk på Bonaire; Oranjestad i Aruba, hvor alle besøg inkluderer mellem ni og ti timer i havn. Den 31. oktober starter Norwegian Prima sin caribiske sæson med afgang fra Galveston i Texas, til Miami på en 11-dages rejseplan med besøg i Willemstad på Curacao; Kralendijk på Bonaire og selskabets nyligt opgraderede private ø Great Stirrup Cay i Bahamas. Fra d. 19. november til d. 3. december vil Norwegian Prima sejle fra Miami og tilbyde tre syv-dages vestlige caribiske krydstogter, der besøger Harvest Caye, selskabets private feriested i Belize, ud over andre bemærkelsesværdige havne, herunder Cozumel i Mexico og Roatan Island i Honduras.

Efterår / vinter 2022-2023: Vestcaribiske rejsesr med hjemhavn i Orlando i Florida (Port Canaveral)

Fra d. 11. december 2022 til 19. marts 2023 vil Norwegian Prima have hjemme i Orlando i Florida (Port Canaveral), hvorfra hun sejler 15 rundture i det vestlige Caribien med fem, syv og ni dages havnerige rejseplaner, der besøger bemærkelsesværdige destinationer inklusive Cozumel i Mexico; Ocho Rios på Jamaica; Grand Cayman i Caymanøerne og NCL’s private ø, Great Stirrup Cay, på Bahamas.

Forår 2023: Bermuda

Fra d. 28. marts til d. 7. maj sejler Norwegian Prima en mini-sæson på fem og for det meste syv dages Bermuda-rejserundture fra New York. Hun vil anløbe i Norfolk i Virginia – porten til Virginia Beach og det historiske område Colonial Williamsburg. Fartøjet vil også sejle til Royal Naval Dockyard i Bermuda, hvor rejseplanerne inkluderer en eller to overnatninger på Royal Naval Dockyard for at give gæsterne fleksibilitet til at udforske destinationens butikker, restauranter og strande på egen tid.

Forår og sommer 2023: Nordeuropa

Den 14. maj rejser Norwegian Prima tilbage til Island og Nordeuropa, når hun afgår på en 11-dages transatlantisk rejse fra New York City til Reykjavik i Island og besøger Halifax og Sydney i Nova Scotia i Canada undervejs inden hun anløber flere islandske havne, herunder Akureyri, der ligger på den længste fjord i Island og Isafjordur, hvor gæsterne kan nyde islandsk vikingehistorie og uspolerede naturlige vidunder. Rejsen kulminerer i Reykjavik med en overnatning, hvor gæsterne kan deltage i de kulturelle oplevelser Islands hovedstad og største by har at byde på af moderne kunst, en voksende kulinarisk scene og blomstrende musikkultur og samtidig opretholde en forbindelse til det store udendørsliv med varmekilder og hvalsafari.

Fra d. 25. maj til d. 7. september tilbyder Norwegian Primas sommer-2023-sæson en blanding af 10 og 11-dages sejladser i Norge og Island fra Reykjavik i Island og Southampton i England, med omfattende anløbstid mellem ni og 14 timer i havn til en fordybende oplevelse for gæsterne. Under rejsen får gæsterne en enestående mulighed for at sejle gennem de bemærkelsesværdige Heritage Fjords, et UNESCO World Heritage site, hvor Norwegian Prima vil være et af de få skibe, der opfylder kriterierne for at sejle i disse miljøbeskyttede farvande. Andre bucket-list-værdige destinationer inkluderer anløb i Geiranger i Norge med 14 timer i havn, hvor gæsterne kan besøge Norges mest berømte fjord, Geiranger Fjord, en ærefrygtindgydende dybblå UNESCO-beskyttet ni-mils fjord omgivet af majestætisk, snedækkede bjergtoppe, vilde vandfald og et frodigt planteliv. De verdensberømte Seven Sisters og The Bridal Veil er blot to af de mange vandfald, der løber ned ad den stejle bjergside i hele Geiranger Fjord. Norwegian Prima vil også anløbe i Olden i Norge med 10 timer i havn med adgang til den imponerende Briksdal Glacier, en gren af ​​den berømte Jostedal Glacier, hvor gæsterne kan deltage i enestående vandreture.

Den 17. september afslutter Norwegian Prima sin sommer 2023-sæson med en 14-dages rundrejse fra Southampton i England med mellem syv og ti timer havnetid med bemærkelsesværdige anløb i Dublin i Irland; Isafjordur og Akureyri i Island, med en overnatning i Reykjavik; og besøg i Geiranger, Olden og Stavanger i Norge.

For video- og billedmateriale af det helt nye Norwegian Prima klik her.

For mere information om virksomhedens flåde af 17 skibe og verdensomspændende rejseplaner, eller for at booke et krydstogt, besøg www.ncl.com eller kontakt en rejseagent.

To view this video from www.youtube.com, please give your consent at the top of this page.Norwegian Prima - A First-in-Class Ship

Lise Hvid Holm

Atlantic Link
Strandvejen 125

M: +45 2267 8903
E: lh@atlanticlink.net

Information om Norwegian Cruise Line

Norwegian Cruise Line

Som innovatør i branchen for globale krydstogter har Norwegian Cruise Line i mere end 54 år nedbrudt grænserne for traditionelle krydstogter. Rederiet har især revolutioneret branchen ved at tilbyde gæsterne mulighed for fleksibilitet til selv at sammensætte den ideelle ferie med deres egen foretrukne tidsplan uden tildeling af spise- og underholdningstidspunkter og uden formelle dresscodes. I dag består NLC's flåde af 17 moderne skibe, der besejler op mod 300 af verdens mest attraktive destinationer, herunder Great Stirrup Cay, som er virksomhedens private ø i Bahamas, og deres feriecenter Harvest Caye i Belize. Norwegian Cruise Line leverer ikke kun fremragende service til gæsterne fra land til hav, men tilbyder også et bredt udvalg af muligheder for prisvindende underholdning og spisning samt forskellige former for indkvartering på tværs af flåden, herunder staterooms til folk, der rejser alene, mini-suiter, spa-suiter og The Haven by Norwegian®, som er virksomhedens skib-i-skibet-koncept.

Følg pressemeddelelser fra Norwegian Cruise Line

Flere pressemeddelelser fra Norwegian Cruise Line