Norske ungdommer oppsøker leksehjelp fra dansk tech-startup tre ganger så mye sammenlignet med svenske ungdommer

Inspio er en dansk tech-startup og en læringsplattform som etter en nylig gjennomgang av nøkkeltall har funnet ut at norske elever på videregående laster ned tre ganger så mange oppgaver sammenlignet med svenske elever på videregående.

Det samme tallet gjelder antall besøkende på Inspio sin nettside, hvor det er tre ganger så mange norske elever sammenlignet med svenske elever som har klikket seg inn på nettsiden.

"Da vi skulle gå gjennom og vurdere selskapets nøkkeltall, så vi at norske elever på videregående lastet ned mange flere oppgaver enn svenske elever på videregående, noe vi syntes var interessant. Dette kan selvsagt skyldes mange ting. Sverige og Norge har kanskje ulike kulturer når det kommer til å oppsøke hjelp fra en plattform som vår", sier Simon Nygård, gründer og partner i Inspio.

Inspio ble grunnlagt i 2018 av Thorvald Thorarensen, Hjalte Skaarup og Simon Nygård, som i dag er partnere i selskapet. Etter at selskapet hadde etablert seg med et større antall kunder i Danmark, ønsket de tre gründerne å utforske muligheten for å rykke inn i nabolandene Norge og Sverige. Dette ble en realitet i januar 2020, da de norske og svenske nettsidene ble lansert.

"Ettersom Norge og Sverige er land som minner oss om Danmark, hadde vi en idé om disse landene potensielt kunne være gode markeder for oss. I ettertid viste dette seg å stemme, og i dag har vi en tilfredsstillende kundebase i Norge og Sverige, som bare ser ut til å bli større og større", sier Thorvald Thorarensen, gründer og partner i Inspio.

Fakta

• Inspo ble startet i 2018 av Thorvald Thorarensen (CFO), Simon Nygård (CMO) og Hjalte Skaarup (CTO).
  • Inspo er en tech-startup der elever på videregående skole kan laste ned oppgaver for inspirasjon til skoleoppgaver.
  • I skrivende stund er Inspo til stede i Danmark, Norge, Sverige, Tyskland, Finland, Nederland og England.
  • I Norge har elever på videregående tilgang til over 2000 rapporter, analyser og notater

Om Bonzer

Om Inspio

Inspio ønsker å gjøre læringen i Videregående skole enklere ved å fjerne frustrasjon forbundet med å lære nytt stoff, samt bidra til å gjenskape læringsglede. Målet er å gjøre læring enkelt, morsomt og forståelig. Plattformen er utviklet for at det skal være intuitivt og lett å navigere seg rundt, slik at du enkelt finner det du leter etter - enten det er hjelp med fag eller notater.

Følg pressemeldinger fra Bonzer

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Bonzer på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Bonzer