Norlys: Vi kæmper for at holde tv-priserne i ro

Efteråret er sæson for prisstigninger på det danske tv-marked. Norlys, som ejer Stofa, har dog ingen planer om at sætte priserne op på deres tv-pakker

Modsat de andre store udbydere kommer hverken Norlys eller Stofa til at præsentere kunderne for prisstigninger på deres tv-pakker pr. 1. januar 2023. Og man satser hårdt på, at prisloftet kommer til at holde i hele 2023, ligesom det var tilfældet i både 2021 og 2022.

- Mange af vores kunder er i forvejen presset af stigende priser på alt fra energi til dagligvarer. Derfor er det ekstra vigtigt for os, at vi ser verden fra kundernes perspektiv og gør alt, hvad vi kan for at undgå nye prisstigninger, siger Sune Nabe Frederiksen, direktør for Norlys Digital.

Kunderne kvitterer med loyalitet

Norlys har som den eneste større tv-udbyder holdt priserne i ro de seneste to år, og den beslutning fortryder man ikke.

- Der er ingen tvivl om, at vi ville have tjent flere penge ved at hæve vores priser årligt. I stedet har vi fået gladere kunder, og vi oplever også, at der er færre, som ønsker at skifte til en anden tv-udbyder, siger Sune Nabe Frederiksen.

Indkøbsaftaler er stadig en ubekendt

Norlys forhandler lige nu med flere af de store tv-stationer og rettighedsorganisationer om priser og vilkår for de enkelte tv-kanaler for de kommende år. Det betyder, at de endelige indkøbspriser stadig er en ubekendt, men håbet er, at de ikke kommer til at resultere i prisstigninger senere i 2023.

- Vi tror ikke på, at prisstigninger på tv-markedet er vejen frem. Derfor sætter vi alt ind på at forhandle nogle aftaler hjem, der ikke betyder stigende priser for vores kunder. Vi håber, at tv-stationer og rettighedsorganisationer er indstillet på at udvise samme mådehold af hensyn til kunderne, siger Sune Nabe Frederiksen.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 750.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 3.000 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.