Norlys udnævner direktør for Stakeholder Relations

Norlys-koncernen har udnævnt Ulf Lund til at lede en ny afdeling for Stakeholder Relations. Målet er at styrke fundamentet bag virksomhedens ambitiøse aktiviteter inden for digitalisering og grøn omstilling. Vejen er mere dialog og fællesskab med alle interessenter.

”Norlys har nået et modenhedsniveau som virksomhed, hvor det er afgørende, at vi har stærke relationer til vores interessenter. Vi ønsker at komme endnu tættere på vores ejere, kunder, medarbejdere, partnere, presse, politikere og regulerende myndigheder, og Ulf Lund er oplagt til at løfte den opgave,” siger koncerndirektør Jesper Barslund.

Ulf Lund er i forvejen ansvarlig for nogle af Norlys’ større strategiske projekter på teleområdet, og det ændrer udnævnelsen ikke ved. Tidligere har Ulf Lund været direktør for Boxer, som blev en del af Norlys-koncernen for fire år siden, og han har også en mangeårig baggrund i TDC og Yousee.

Norlys ejer blandt andet Danmarks største fibernet og det næststørste elforsyningsnet samt halvdelen af selskabet Eurowind, der producerer grøn energi fra vind og sol. På slutkundemarkedet leverer Norlys energi, internet eller tv til flere end 1,7 mio. kunder, og koncernen ønsker også at udvide med en markant position på mobilmarkedet.

”Vi har ambitiøse vækstplaner for alle vores forretningsområder, og dem kan vi kun lykkes med sammen med andre, ligesom vi er afhængige af gode rammebetingelser. I Norlys har vi en grundlæggende tro på, at fællesskab skaber stærke resultater, og det er jeg stolt over at blive bannerfører for,” siger Ulf Lund.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.