Norlys træder ud af Waoo

Norlys har valgt at opsige sit samarbejde med Waoo om at levere tv-produkter til koncernens Eniig Fiber-kunder. Dermed fortsætter energi- og telekoncernen med at styrke sine forretningsområder i egne velkendte telebrands.

Opsigelsen af samarbejdsaftalen med Waoo betyder, at Norlys træder ud af samarbejdet i 2021.

Norlys-koncernen har vi allerede to kendte tv- og bredbåndsleverandører i form af Stofa og Boxer, og det giver os mulighed for at levere vores eget tv-produkt på vores egen infrastruktur. Derfor er det rigtige for Norlys at fokusere på vores egne stærke brands og bruge ressourcerne på at udvikle egen forretning til fordel for kunderne, fortæller Sune Nabe Frederiksen, direktør i Norlys Digital, om baggrunden for beslutningen.

Fokus på kunderne
Konkurrencen på tv-markedet er hård, og derfor kræver det skala at sikre både de rigtige produkter og de bedste priser til kunderne. Med udtrædelsen af Waoo står Norlys stærkere til at levere begge dele, hvilket kommer kunderne til gavnKunderne vil få deres tv-indhold fra Stofa, der i forvejen er en del af Norlys-familien.

Vi kan tilbyde kunderne nogle stærke produkter igennem Stofa og en høj grad af valgfrihed til at sammensætte deres tv-pakke efter egne ønsker - og så møder de fortsat den gode, velkendte service. Vi kommer selvfølgelig til at hjælpe kunderne godt videre, og de skal derfor ikke foretage sig noget, før vi kontakter dem, forklarer Sune Nabe Frederiksen.

Bedre kundeoplevelser i egne brands
Samarbejdet med Waoo har indtil nu dels givet Norlys adgang til at købe tv-indhold til sine kunder i Eniig Fiber, og dels givet mulighed for at markedsføre tv- og bredbåndsprodukter i Waoo-brandet. Ved at træde ud af Waoo kan Norlys nu fokusere på at skabe de bedste kundeoplevelser gennem sine egne telebrands Stofa og Boxer. Desuden giver udtrædelsen mulighed for, at Norlys kan købe sit tv-indhold samlet i koncernen og dermed opnå stordriftsfordele og skala i et telemarked under stor forandring.

Norlys blev til i 2019 efter en fusion mellem SE og Eniig. Her godt et år efter fusionen er det et naturligt næste skridt at fokusere yderligere på at udvikle koncernens egne brands og teleforretning.