Norlys styrker den strategiske udvikling i Norlys’ energidivision

Med forretningsudvikling, transformation og strategi som hovedfokus fra virksomheder som Faerch Group og Arla træder David Scherer nu til som Senior Director for Strategy & Transformation i Norlys’ energidivision.

Den 1. juni tiltræder David Scherer stillingen som Senior Director for Strategy & Transformation i Norlys’ energidivision. Han kommer fra en stilling som Head of Group Commercial Development i Faerch Group, hvor arbejdet omkring udvikling og eksekvering af virksomhedens kommercielle strategi af nye segmenter har været omdrejningspunktet. David får ansvaret for strategiudviklingen i vores division herunder eksekvering, kommunikation og ledelse af de overordnede transformationsindsatser.​

-Med David i spidsen styrker vi nu vores udvikling af vores strategi, projektportefølje og forretningsudvikling, som fundamentet for at nå vores strategiske målsætninger. Jeg ser meget frem til, at vi med David og hans funktionsområde tilfører en ekstra grad af eksekverings- og sammenhængskraft til vores division, siger Mads Brøgger, der er direktør for Norlys’ energidivision.

​​Udover erfaring fra Faerch Group har David Scherer blandt andet arbejdet i Arla, hvor han i to år var Head of Business Development and Strategy i Dubai. Det bliver den erfaring han skal trække på, når han også får ansvaret for M&A i Norlys’ energidivision.

- I Norlys vokser og udvikler vi hele tiden forretningen. Jeg glæder mig til at få David med på holdet som drivende kraft for at sikre at vi hele tiden afdækker strategiske opkøbsmuligheder og ikke mindst til at gennemføre transaktionerne og de efterfølgende integrations-projekter - i tæt samarbejde med koncernens M&A-funktion., siger Mads Brøgger.

David Scherer kommer til Norlys med bred ledererfaring fra både Danmark og udlandet og får nu en vigtig rolle i Norlys.

- Jeg glæder mig til at blive en del af Norlys og energisektoren, der er en af de mest spændende industrier, som er i, og står overfor, flere interessante paradigmeskift. Norlys er i rivende udvikling, og det bliver interessant at være en del af en virksomhed i vækst og med en bred strategisk spilleplade. Jeg glæder mig meget til at tage fat på det hele sammen med mine nye kolleger, siger David Scherer.

Blå bog; David Scherer

- Head of Group Commercial Development hos Faerch

- Head of Group Transformation and Strategy hos Faerch

- Head of Business Development and Strategy for Mellemøsten og Nordafrika hos Arla i Dubai.

- Senior Manager, Corporate Strategy and Transformation, hos Arla

- Konsulent hos Boston Consulting Group

- Uddannet Økonom fra Aarhus Universitet

- 37 år og bor i Aarhus med sin kone og familiens to børn.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 750.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 3.000 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.