Norlys støtter Læger uden Grænsers globale indsats mod COVID-19 med 5 millioner kr.

Energi- og telekoncernen Norlys har valgt at støtte Læger uden Grænsers indsats mod Covid-19 med en donation på 5 millioner kroner.

Photographer: Kristof Vadino
Title: COVID-19 Project in Brussels, Belgium
Asset rights:
Caption / Description:
Photographer: Kristof Vadino Title: COVID-19 Project in Brussels, Belgium Asset rights: Caption / Description: 202003, Kristof Vadino, Brussel, Corona, MSF, AZG, HUB, Tour&Taxi's, triage virus corona, sur base d'indications, pas de tests, Due to COVID-19 pandemic, aka Coronavirus, MSF teams have set-up COVID-19 triage in the Humanitarian hub of Brussels where several humanitarian organisation collaborate to support migrants.

Læger uden Grænser har i årtier arbejdet med at inddæmme og behandle epidemier som ebola, kolera og tuberkulose. Erfaringer som nu bruges aktivt i bekæmpelsen af COVID-19 over store dele af verden.

”Vi er dybt taknemmelige for, at Norlys deler vores bekymring for pandemiens mest sårbare ofre og bakker op om vores globale indsats mod COVID-19,” siger Læger uden Grænsers direktør Jesper Brix.

Læger uden Grænser er lige nu særligt opmærksomme på de store flygtningelejre som Cox’s Bazar i Bangladesh, hvor ukontrolleret spredning vil kunne få katastrofale følger for hele nærområdet. Men det er alle organisationens operationer, der er påvirket af det. Verden over er Læger uden Grænser derfor en del af bekæmpelsen af pandemien og har været det fra start.

Læger uden Grænser hjalp til, da pandemien startede i Wuhan, og vi blev indsat på hospitaler i Italien, da det blev det europæiske epicenter. Mens vi i Europa nu er begyndt at tale om den næste fase, er Læger uden Grænser bekymrede over udviklingen i andre lande, hvis sundhedssystemer ikke er lige så stærke. Og det er den verdensomspændende indsats mod COVID-19, som Norlys støtter.

”Vi er et andelsselskab, og det ligger i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Det er det fundament, vi har bygget vores virksomhed på, og det er et ansvar, der spænder bredt. Det handler både om at bidrage til en grøn og digital samfundsudvikling og om at skabe værdi for vores ejere. Lige nu befinder vi os i en verdensomspændende krise, som vi i Danmark har klaret godt. Vi vurderer derfor, at en humanitær effekt i denne situation er mest påkrævet i de dele af verden, hvor samfundssystemet ikke i samme grad har kunnet begrænse smitten som herhjemme, siger kommunikationsdirektør i Norlys, Marianne Skaanning Ebbesen og uddyber:

”Gennem krisen har vi talt meget om samfundssind, men i Norlys er vi også inspireret af det, Læger Uden Grænser kalder for verdenssind. Vi er glade for at kunne støtte op om det store og vigtige arbejde, som Læger uden Grænser udfører i denne alvorlige situation.”

Støtten fra Norlys går direkte til Læger uden Grænsers globale arbejde for at afbøde den sundhedskrise, som verden står overfor.

”Vores indsats mod COVID-19 er omfattende og derfor helt afhængig af ekstraordinær støtte. For i takt med pandemiens udbredelse, opstår der hele tiden nye behov for hjælp og lægefaglig ekspertise. Den flotte donation fra Norlys er et væsentligt bidrag til, at vi kan agere hurtigt og sætte ekstra ind, hvor behovet er størst”, slutter Jesper Brix, direktør i Læger uden Grænser.

Redaktionel kontakt: Rasmus Baastrup, Læger uden Grænser 4177741

Photographer: Kristof Vadino
Title: COVID-19 Project in Brussels, Belgium
Asset rights:
Caption / Description:

Norlys introducerer GoSwitch på elmarkedet23.9.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

GoSwitch er Norlys’ nye mæglerkoncept for enkelt og nemt indkøb af strøm. GoSwitch følger markedet og holder løbende øje med, hvilke leverandører der har de billigste elaftaler og flytter automatisk kunden. Blot ved at tegne et abonnement på 29 kr. om måneden hos GoSwitch kan en almindelig familie spare over 1100 kr. om året på deres elregning – endda efter abonnementet er betalt. GoSwitch er på markedet i dag.