Norlys opruster med kendt ansigt fra energi- og telebranchen

Danmarks største energi- og telekoncern henter velkendt brancheprofil, som blandt andet skal være med til at sikre Norlys en national tilstedeværelse som internet- og tv-udbyder. Gert Rieder bliver ny Vice President for Teknik & Infrastruktur i Norlys’ kundevendte telco-forretning, Norlys Digital, og får desuden plads i Norlys Digitals direktion.

Fra den 1. september 2021 starter Gert Rieder i en nyoprettet direktørstilling i Norlys Digital, som blandt andet omfatter Stofa og Boxer. Som Vice President (VP) for Teknik & Infrastruktur får Gert ansvaret for anlæg og drift af coax-nettet og de tjenester, der tilbydes via den infrastruktur, som Norlys ejer, herunder ansvaret for Norlys’ kørende teknikere og projekt- og servicekontorer. En anden og vigtig opgave bliver at videreføre og accelerere arbejdet med at opnå en national tilstedeværelse som internet- og tv-udbyder (service provider) på både fiber og coax.

20 års ledelseserfaring fra TDC, NRGi og udenlandske teleselskaber

Gert Rieder kommer med mere end 20 års solid erfaring inden for den danske og udenlandske tele- og energisektor. Her har han blandt andet haft topposter i TDC-koncernen, energikoncernen NRGi samt teleselskaber i Schweiz og Mellemøsten.

- Gert kommer med stor erfaring og viden om etablering og drift af bredbånds-, fiber/coax og mobilnet samt en stærk kommerciel baggrund og evne til at sætte sig i kundens sted. Jeg er stolt af, at Norlys kan tiltrække så stærke profiler til koncernen, siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør for Norlys Digital.

Gert fortæller:

- Jeg ser meget frem til at blive en del af Norlys-koncernen og stå i spidsen for Teknik & Infrastruktur i Norlys Digital. Her er mange spændende opgaver at tage hul på sammen med et dedikeret team af dygtige medarbejdereDet stærke værdigrundlag, der kommer af at være et andelsselskab og den stærke ambition om at gøre tingene på en anden og bedre måde for vores kunder ved at udnytte de digitale muligheder mest muligt, tiltaler mig enormt. At blive en del af ledelsen i så stærk en koncern og få muligheden for at deltage i dens vækstrejse de næste mange år, ser jeg som et kæmpe privilegium.

Privat bor Gert i Brædstrup på en nedlagt Præstegård sammen med sine kone Helle. De er i alt fem sammenbragte børn.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.