Norlys

Norlys og McDonald’s i nyt samarbejde om det største lynladenet til elbiler

Del

Snart kan elbilejere få ladet bilen, når de besøger en McDonald’s restaurant. Norlys og McDonald’s Danmark har indgået et samarbejde om at opstille landets største 400 kW-ladenet ved McDonald’s restauranter.

Inden udgangen af 2024 vil hverdagen blive nemmere for landets mere end 100.000 elbilejere. Restaurantkæden McDonald’s og energi- og telekoncernen Norlys har indgået et samarbejde om at opsætte lynladere over hele landet.

Ambitionen er at opsætte minimum to 400 kW lynladere - og dermed lademulighed for fire biler ad gangen - ved mere end 75 McDonald’s restauranter. Norlys har et åbent ladenetværk, og lynladerne kan derfor bruges af alle.

Målet er at gøre det nemmere for McDonald’s mere end 200.000 daglige gæster at oplade deres elbil og samtidig bygge et nationalt lynladenet. Den gennemsnitlige gæst hos McDonald’s bruger 23 minutter på et besøg, og med de nye 400 kW ladere vil de fleste kunne oplade deres bil op til 80 procent fra de bestiller til de forlader restauranten.

-Hos McDonald’s har vi en ambition om ”go big or go home”. Uanset om vi satser på kaffe, burgere eller ladestandere, ønsker vi at være førende og skabe gode øjeblikke for vores gæster. Med opførelsen af tæt på 200 lynladere kan vi gøre livet langt lettere for de mange elbilejere – også i de mindre befolkede områder, hvor der kan være langt mellem lynladerne, siger Mads Friis, der er administrerende direktør hos McDonald’s i Danmark.

Den nye aftale er den hidtil største af sin slags, og bringer den danske ladeinfrastruktur til et helt nyt niveau. Så snart den nødvendige elforsyning er til rådighed, begynder Norlys at opstille lynladere med minimum fire ladepunkter ved alle de McDonald’s restauranter, som har egen parkeringsplads. Forventningen er, at alle lynladere er klar til brug inden udgangen af 2024.

- McDonald’s har unikke placeringer tæt på de trafikale knudepunkter over hele Danmark. Vi ønsker at understøtte den grønne omstilling af transporten, og her er aftalen med McDonald’s et vigtigt skridt. Når vi i fællesskab etablerer det største 400kW-ladenetværk i Danmark, giver det den nationale ladeinfrastruktur et boost, der kan være med til at gøre en forskel både lokalt og på tværs af landet, siger Mads Brøgger, der er direktør i Norlys’ energiforretning.

Kontakter

Billeder

Mads Friis (administrerende direktør hos McDonald’s i Danmark) og Mads Brøgger (direktør i NOrlys' energiforretning) giver hånd på den nye aftale om lynladestandere.
Mads Friis (administrerende direktør hos McDonald’s i Danmark) og Mads Brøgger (direktør i NOrlys' energiforretning) giver hånd på den nye aftale om lynladestandere.
Download

Om Norlys

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 800.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 3.500 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.

Følg pressemeddelelser fra Norlys

Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.

Flere pressemeddelelser fra Norlys

Norlys accepterer bødeforlæg for upræcis markedsføring5.9.2024 08:14:49 CEST | Pressemeddelelse

Energi- og telekoncernen Norlys har valgt at afslutte en sag hos Forbrugerombudsmanden ved at acceptere et bødeforlæg. Forbrugerombudsmanden mener, at Norlys i en periode har haft et vildledende budskab på selskabets hjemmeside, hvor der stod, at man som kunde i Norlys’ energiforretning kunne opnå en rabat på forsikringer på op til 15 procent, hvis man samlede dem hos en af Norlys’ samarbejdspartnere. Forbrugerombudsmanden lægger vægt på, at man også kunne opnå en mindre samlerabat uden at være kunde hos Norlys, hvilket Norlys ifølge Forbrugerombudsmanden også burde have nævnt på hjemmesiden. - I bagklogskabens klare lys ville vi gerne have formuleret os mere præcist, men det er vigtigt for mig at sige, at vi ikke har haft nogen intention om at vildlede, og jeg kan kun beklage, hvis det har kunnet opfattes sådan. Så snart vi blev opmærksomme på synspunktet, tilrettede vi budskabet, siger Mads Brøgger, der er direktør for Norlys’ energiforretning. Der er 290 kunder, der har benyttet til

I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.

Besøg vores nyhedsrum
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye