Norlys og Coolshop i opsigtsvækkende partnerskab

- I vores allerførste drøftelser med Coolshop om et eventuelt partnerskab, var hurtigt enige om, at det ville blive en svær opgave, men vi blev også hurtigt enige om, at vi gerne ville tage udfordringen op sammen. Vores fælles kampagne kræver, at folk aktivt skal gøre noget aktivt på baggrund af en online-reklame. Og vi ved bare, at det kan være meget svært at få folk til at foretage de ekstra klik, der skal til for at benytte sig af vores tilbud. Særligt når man har med noget at gøre, der trods alt har så lidt interesse som et elselskab, siger Thomas Dezhkam, der er Senior Director for Commercial Management ved Norlys Energi.
Når Norlys og Coolshop alligevel vælger dette kampagne-format, er det i en erkendelse af, at også kundernes tilgængelighed - for manges vedkommende - er digitaliseret. Med en øget digitalisering er det naturligt at vælge nye veje – også i mødet med kunderne.
Et umage makkerpar
Det kan umiddelbart lyde som et umage makkerpar; en energi- og telekoncern med dybe rødder og en yngre onlineforretning. Men de to parter er enige om, at deres virksomheder supplerer hinanden utroligt godt. Hvor Coolshop er sprudlende og hurtig, er Norlys en smule mere eftertænksom. Og Coolshop har en mere kæk tilgang i mødet med deres kunder:
- Partnerskabet med os har betydet, at Norlys måtte afvige lidt fra deres traditionelle kommunikation, også fordi vi sammen sigter efter en yngre målgruppe, end Norlys har for vane at kommunikere til. Jeg ved, de har været udfordret af vores facon. Vi er lidt den frække dreng i klassen. Men jeg synes faktisk, at vi er endt et godt sted og har fået skabt en kampagne med et fælles glimt i øjet, siger Jacob Risgaard fra Coolshop.
Kampagnen
På de forskellige sociale medier kan man netop nu opleve frontfigurerne Kasper og Danny, der inviterer os med i sjove scenarier. Kernen i kampagnen er for Norlys at invitere flere elkunder ind i Norlys, mens Coolshop kan give Norlys’ nye kunder et gavekort på 500 kr.
-Det har været en sjov og utroligt spændende proces, fordi vi jo har skullet finde fælles grund og gennem en anden kanalstrategi, end vi i Norlys normalt ville benytte, nå frem til kunder, vi ikke hidtil har henvendt os så direkte til. Men helt grundlæggende vil både Coolshop og vi jo det samme: Vi vil ud til kunderne med gode tilbud, og her har vi fundet en fælles platform at arbejde ud fra, slutter Thomas Dezhkam.
Information om Coolshop
Coolshop er Skandinaviens største webshops med mere end to millioner kunder i Norden.
Med godt 40.000 forskellige varer leverer vi underholdning, leg, livstil og oplevelser, der gør mennesker glade i både ind- og udland. Vores kunder er glade, fordi vi er hurtige, billige og venlige. Det er i virkeligheden meget enkelt. Det er det, der er så cool.
Coolshop har hovedkontor i Nørresundby, kontor i København samt lokale kontorer i Sverige, Tyskland og Island og beskæftiger +600 medarbejdere.
Kontakter
Medstifter af Coolshop; Jacob Risgaard, +45 5124 3342, jacob@coolshop.com
Kommunikationspartner ved Norlys; Mette Madsen Dam, metdam@norlys.dk, +45 2086 5161
Billeder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Danske elbilister har dagligt fået syv nye steder at lade hos Norlys i år15.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I årets første ni måneder har Norlys hver dag føjet knap syv nye steder at lade til sit landsdækkende ladenetværk. Det er med til at give det stadigt stigende antal elbilister sikkerhed for at kunne lade elbilen, uanset hvor i landet de bevæger sig hen.
Norlys overtager en stor del af E.ON’s ladekunder30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny aftale mellem Norlys og E.ON Drive betyder, at en stor del af nuværende privat- og erhvervskunder hos E.ON kan fortsætte deres ladeaftale hos Norlys.
17 millioner i spil i Norlys Vækstpulje: Ansøgningsfristen nærmer sig29.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys Vækstpulje har støttet hele 685 forskellige initiativer i 2025, og 1. oktober er sidste frist for at søge om støtte til ens projekt i år. Der er afsat knap 17 millioner kroner til årets sidste støtterunde.
Norlys’ kundeforretning forenkler og fremtidssikrer organisationen25.9.2025 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys ændrer nu organisationen i koncernens kundeforretning som en del af integrationen af Telia Danmark ind i Norlys og for at sikre en økonomisk bæredygtig forretning fremadrettet. Derfor opsiges 137 medarbejdere og ledere.
Elpriserne sætter rekord: Aldrig har der været så mange timer med negative elpriser22.9.2025 10:51:38 CEST | Pressemeddelelse
Søndag blev der sat en ny rekord i antallet af timer med negative elpriser i Danmark, og særligt vest for Storebælt har der været rigtig mange timer, hvor forbrugerne har kunnet glæde sig over priserne.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum


