Norlys ny hovedsponsor for Håndboldherrerne

Norlys, Danmarks største integrerede tele- og energikoncern, bliver ny hovedsponsor for det danske herrelandshold i håndbold. Aftalen er en af Danmarks største inden for sportssponsorater og løber i foreløbigt tre år.

Dansk Håndbold Forbund og Norlys har indgået en treårig hovedsponsoraftale, som sikrer de dobbelte verdensmestre en optimal opbakning og Norlys et unikt vindue til branding samt en bred profilering i den danske befolkning.

Det nye hovedsponsorat begyndte officielt 1. juli. Det betyder, at når Håndboldherrerne den 12. juli løber på banen til landskampen mod Sverige i Royal Stage i Hillerød, bliver det med logoet fra Danmarks største energi- og telekoncern, Norlys, på spillertrøjerne – og den kendsgerning glæder Henrik M. Jacobsen, der er direktør i Dansk Håndbold Forbund:

”Vi er enormt stolte af sammen med Norlys at kunne præsentere dette nye samarbejde. I Dansk Håndbold Forbund oplevede vi hurtigt et fælles værdigrundlag med Norlys, der gør det her til et perfekt match. Det skal ikke være nogen hemmelighed, at vi har befundet os i en usikker tid rent økonomisk med coronaens indtog. Alligevel er vi blevet mødt med en stor interesse fra en række potentielle sponsorer, der har bekræftet os i, at Håndboldherrerne er en yderst attraktiv samarbejdspartner for erhvervslivet,” siger Henrik M. Jacobsen og understreger:

”Hovedsponsoratet for Håndboldherrerne er ikke kun en stor aftale for dansk håndbold, men der er også tale om et af de største sponsorater i dansk sport. Norlys er en af de største spillere inden for energi og tele, og de har et klart mål om et grønnere og mere digitalt Danmark. Derfor er jeg også sikker på, at denne aftale vil tilføre stor værdi til både håndbolden og Norlys. Vi ser frem til de første tre år, hvor samarbejdet mellem et landshold og en sponsor skal tages til nye højder.”

’Et perfekt match’
Hos Norlys har man også svært ved at få armene ned over samarbejdet. Norlys’ administrerende direktør, Niels Duedahl, forventer sig meget af partnerskabet med Dansk Håndbold Forbund og herrelandsholdet, hvor blandt andet ambitionerne og det fælles værdigrundlag har været en afgørende faktor for aftalen:

”I Norlys er vi enormt stolte over at præsentere denne aftale. Vi skal have Norlys-navnet ud at leve, og aftalen med Dansk Håndbold Forbund er derfor et perfekt match. Begge parter er båret af tårnhøje ambitioner og et stærkt fællesskab, så muligheden for at sende Håndboldherrerne i kamp med Norlys på trøjen er noget af en drøm, der går i opfyldelse. Samtidig er både Dansk Håndbold Forbund og Norlys optaget af, på hver sin måde, at bringe Danmark sammen – kulturelt, digitalt og mellem land og by. Vi har med andre ord landet et kommercielt samarbejde, hvor vores værdier og ambitioner bliver 100 procent forløst,” siger Niels Duedahl.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,5 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er de Danmarks største energi- og telekoncern.

Norlys ejer Danmarks største fibernet, Stofa, Stofa Fiber, Boxer, og forsyningsselskabet N1 og har hovedsæde i Silkeborg samt lokationer i blandt andet Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København.

Læs mere om Norlys på www.norlys.dk

Kontakt:
Dansk Håndbold Forbund: Frederik Gelstoft Schmidt, presseansvarlig for landsholdene, fgs@dhf.dk, tlf. 3068 4279

Norlys: Josefine Kofoed, Public Affairs- og Pressechef, joschr@norlys.dk, tlf. 4132 9535