Norlys laver eksklusivaftale med Birch Ejendomme om levering af fiber til tusindvis af boliger

Norlys har indgået en 5-årig eksklusivaftale med Birch Ejendomme om levering af fiber til fremtidige nybyggerier inden for det private udlejningsboligmarked. Aftalen sikrer fibernet i flere tusinde boliger over hele landet frem til 2026.

Hos Birch Ejendomme er valget faldet på Norlys, fordi selskabet kan levere en simpel løsning, der gør ledningsføringen lettere og samtidig sikrer en fleksibel løsning for lejerne. Birchs lejere kan således selv vælge udbyder og har dermed mulighed for at flytte deres nuværende udbyderaftaler med, når de flytter ind.

- Vi er glade for det samarbejde, vi har fået med Norlys, der kan tilbyde samme fibernetmuligheder, uanset om vi er på den ene eller anden side af Storebælt. Det giver en tilfredshed hos vores lejere, at de har frit valg af udbydere, fortæller Line Krogh Pedersen, udviklingschef hos Birch Ejendomme.

Blandt de største aftaler Norlys har indgået med en boligudvikler
Som en af de største boligudviklere på markedet inden for privat udleje, er aftalen med Birch Ejendomme en af de største, Norlys hidtil har indgået - og det er en type aftale, Norlys gerne vil indgå flere af.

- Aftalen betyder, at Norlys har mulighed for at levere fiber til op imod 100 boligprojekter. Således forventer vi at skulle forsyne mellem 5000-6000 nybyggede boliger primært i Jylland og på Sjælland med fibernet. Da nybyggeriområdet er strategisk vigtigt for udviklingen af Norlys’ fiberforretning, er det selvsagt en type af aftaler, vi gerne vil lave flere af, siger Torben Poulsen, adm. direktør for Norlys Tele, som omfatter Norlys’ fiberforretning.

Omkring halvdelen af de nybyggerier, som vil blive opført i den givne årrække, befinder sig i større vækstbyer uden for Norlys’ nuværende andelshavergeografi. Aftalen med Birch Ejendomme er således med til at indfri Norlys’ høje ambitioner om at tilbyde fibernet til 1 million husstande inden udgangen af 2023.

Norlys ejer Danmarks største fibernet. Med et åbent fibernet får man mulighed for selv at vælge internetprodukter og tv-indhold blandt de indholdsleverandører, der indgår i Norlys’ fibersamarbejde gennem OpenNet. Det kan man læse mere om på norlys.dk/fritvalg.

Birch Ejendomme er et professionelt bygge- og udlejningsfirma med hovedsæde i Silkeborg. Birch Ejendomme udvikler og opfører ejendomme samt tilbyder nybyggede kvalitetslejemål i bl.a. Aarhus, Silkeborg, Vejle, Kolding, Randers, Fredericia og Holbæk.