Norlys kåret som mest attraktive IT-arbejdsplads inden for tele og kommunikation

Teknologiens Mediehus har netop gennemført sin årlige analyse af 60 udvalgte virksomheders forudsætninger for at tiltrække IT-medarbejdere. Analysen placerer Norlys på førstepladsen inden for kategorien tele og kommunikation.

Norlys blev torsdag kåret som den mest attraktive IT-arbejdsplads inden for kategorien tele og kommunikation ved årets IT Company Rank. Det er Teknologiens Mediehus, der for fjerde år i træk gennemfører en analyse af 60 udvalgte IT-virksomheders forudsætninger for at tiltrække IT-medarbejdere. Analysen er baseret på en spørgeskemaundersøgelse, hvor godt 1.600 IT-professionelle har svaret på, hvordan de opfatter og vurderer danske IT-arbejdspladser.

- Vi er selvfølgelig både glade for og stolte af, at landets IT-professionelle ser os som den mest attraktive arbejdsplads inden for vores felt. Norlys blev jo skabt i en fusion mellem Eniig og SE i 2019, og vi er på en meget spændende rejse, som vi tydeligt mærker en stor interesse for at være en del af, siger Morten Bilgrav Mathiasen, IT-direktør i Norlys.

Kritisk infrastruktur trækker

Norlys er et resultat af flere end 40 fusioner og er i dag en top 100-virksomhed, der varetager en stor del af landets kritiske infrastruktur inden for både energi og internet.

- Dermed spiller vi også en aktiv rolle i den grønne omstilling og digitaliseringen af Danmark. Vi står midt i en vanvittigt spændende opgave. Vi har med fusionen visket tavlen ren, og nu er vi i fuld gang med at bygge et nyt fundament helt fra bunden, som kan skaleres op til fremtidige fusioner og opkøb. Muligheden for at blive en del af det er helt klart et vægtigt incitament til at søge job hos os. Vi har markant flere ansøgere nu end før fusionen til Norlys, siger Morten Bilgrav Mathiasen videre.

Ansvar for mere end sig selv

Norlys adskiller sig med sin ejerform fra mange andre store danske virksomheder. Energi- og telekoncernen er nemlig et andelsselskab, som er ejet af 710.000 jyske elforbrugere. Det betyder, at det er en integreret del af virksomhedens dna at tage ansvar for mere end sig selv.

- Vi har nogle stærke værdier, som handler om fællesskab, ordentlighed og ambitioner, og vi har på meget kort tid fået skabt en fælles kultur og identitet omkring netop det. Vi lægger stor vægt på arbejdsglæde og på, at vores medarbejdere kan udvikle sig, mens de er hos os. Både til gavn for os, men også for deres fremtidige jobmuligheder. Jeg er helt overbevist om, at den tilgang er med til at give os et godt omdømme på jobmarkedet, for det spreder sig jo via vores 2.500 medarbejderes netværk, slutter Niels Duedahl, adm. direktør i Norlys.

For yderligere oplysninger

Morten Bilgrav Mathiasen, IT-direktør i Norlys: 2073 1243 / mormat@norlys.dk

Norlys introducerer GoSwitch på elmarkedet23.9.2020 07:00:00 CESTPressemeddelelse

GoSwitch er Norlys’ nye mæglerkoncept for enkelt og nemt indkøb af strøm. GoSwitch følger markedet og holder løbende øje med, hvilke leverandører der har de billigste elaftaler og flytter automatisk kunden. Blot ved at tegne et abonnement på 29 kr. om måneden hos GoSwitch kan en almindelig familie spare over 1100 kr. om året på deres elregning – endda efter abonnementet er betalt. GoSwitch er på markedet i dag.