Norlys introducerer GoSwitch på elmarkedet

GoSwitch er Norlys’ nye mæglerkoncept for enkelt og nemt indkøb af strøm. GoSwitch følger markedet og holder løbende øje med, hvilke leverandører der har de billigste elaftaler og flytter automatisk kunden. Blot ved at tegne et abonnement på 29 kr. om måneden hos GoSwitch kan en almindelig familie spare over 1100 kr. om året på deres elregning – endda efter abonnementet er betalt. GoSwitch er på markedet i dag.

Elmarkedet er i dag en jungle af uigennemskuelige tilbud og forskellige abonnementer. Mange bliver fristet af leverandører, som tilbyder en god pris de første seks måneder, hvorefter kunden overgår til et dyrere basisprodukt. Ønsker man altid at få el til den billigst mulige pris, skal man konstant holde øje med markedet og løbende skifte elselskab, når bindingsperioden ophører – noget, de færreste har tid til.

- GoSwitch er kundernes mægler i et elmarked, der kan virke uoverskueligt for mange. Vi vil sikre, at kunderne altid har de bedste elaftaler uden bøvlet ved at skulle skifte elhandler hele tiden. GoSwitch søger mellem de danske leverandører, der har de bedste tilbud i markedet og skifter på vegne af kunden. GoSwitch er en digital og uafhængig service. Vores eneste indtjening er det månedlige abonnement - intet andet. Det, mener vi, er det mest gennemsigtige for kunden, fortæller Mads Brøgger, direktør i Norlys Energi.

Mere gennemsigtighed og bedre overblik

Den manglende gennemsigtighed på elmarkedet har gennem længere tid været genstand for debat. Konkurrencen er hård, og det er svært at få kunderne til at skifte leverandør. Derfor lokkes kunderne med attraktive priser eller ”gratis” strøm i en begrænset periode, hvorefter kunden overgår til et markant dyrere produkt. Noget, de færreste forbrugere er opmærksomme på.

- Vi ønsker at hjælpe kunderne med at skabe overblik. Vi vil gøre det nemt at være kunde ved at garantere, at kunden altid er på en billig elaftale. Det eneste kunden skal gøre er at give os fuldmagt til at foretage skiftene og som altid huske at betale sin elregning, forklarer Mads Brøgger.

Med fuldmagten giver kunden GoSwitch lov til at vælge en ny elaftale blandt markedet billigste. Heldigvis er de fleste af markedets billigste elaftaler også klimavenlige med et eller to blade i den nye mærkningsordning fra Forbrugerombudsmanden, og så vælger GoSwitch selvfølgelig en af dem.

- Vi oplever lige nu, at klimavenlige elprodukter fra vedvarende energi i vid udstrækning er lige så billige som alternativerne, så den klimavenlige elaftale vil være et naturligt valg for mange kunder. Et valg vi gerne vil gøre så nemt for kunden som muligt, slutter Mads Brøgger.

GoSwitch er på markedet fra i dag, og man kan tegne abonnement på GoSwitch.dk. Et standardabonnement koster 29 kr. om måneden.

For yderligere information

Mads Brøgger, direktør i Norlys Energi, tlf. 5139 5841

Mette Madsen Dam, kommunikationspartner i Norlys Energi, tlf. 2086 5161

Om GoSwitch

GoSwitch er et selvstændigt og uafhængigt mæglerkoncept, der skifter kunden rundt mellem markedets billigste elaftaler. Hvis flere leverandører er lige billige, vælger vi som udgangspunkt altid den grønneste løsning. Vi skifter kun til leverandører, som vi har tillid til, og vi skifter ikke kunden mellem andre mæglere. GoSwitch ejes af Norlys.