Norlys får adgang til Fibias fibernet

Aftalen med Fibia åbner op for, at 500.000 potentielle forbrugere nu får mulighed for at tilvælge Norlys som deres foretrukne tv- og internetudbyder. Derudover bliver Norlys’ ambition at være landsdækkende inden for tv og internet indfriet.

500.000 adresser på Sjælland, Lolland, Falster og i Østjylland får i år mulighed for tilvælge Norlys som deres tv- og internetudbyder. Norlys og Fibia har nemlig underskrevet en aftale, der giver Norlys adgang til Fibias fibernet.

- Vi er meget glade for aftalen med Fibia, der giver os adgang til 500.000 potentielle kunder i landsdele, hvor vi førhen ikke har haft så stor en rækkevidde. Det betyder også, at vi tager endnu et stort skridt mod vores målsætning om at blive en landsdækkende udbyder af tv og internet, fortæller Gert Rieder, direktør for Teknik & infrastruktur i Norlys Digital.

Et større udvalg til forbrugerne

Hos Fibia er de også godt tilfredse til aftalen, det giver et bredere udvalg hos forbrugeren.

- Det er godt for forbrugerne at få flere udbydere at vælge imellem. Det gør det muligt for enhver privatkunde eller virksomhed at vælge lige netop det produkt, der passer bedst til deres behov, siger Steen Nielsen, teknisk direktør, Net og Wholesale i Fibia.

- Fibernettet er en fremtidssikret og stabil infrastruktur, og vi er utrolig glade for at kunne levere gode aftaler til forbrugerne herigennem, fortsætter Steen Nielsen.

Norlys kan levere både tv og internet

Aftalen med Fibia adskiller sig fra flere af de allerede eksisterende løsninger i området, hvoraf de fleste kun tilbyder internet. Her kan Norlys netop tilbyde en løsning, der både inkluderer tv og internet.

- Ambitionen er, at vi fra omkring sommer kan åbne op for salget af vores produkter, men det vil vi selvfølgelig melde mere konkret ud, når vi når tættere på. Foruden private forbrugere af tv og internet, åbner aftalen også op for salg af produkter til potentielle erhvervskunder, hvilket vi også glæder os til at kigge nærmere ind i, fortsætter Gert Rieder.

Om Norlys

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er virksomheden Danmarks største energi- og telekoncern. Norlys ejer Stofa og har hovedsæde i Silkeborg samt lokationer i blandt andet Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København.

Om Fibia

Fibia er ejet af andelsselskaberne Andel og NRGi og tilbyder alle andelshavere i de to andelsselskaber en hurtig og stabil internetforbindelse inden udgangen af 2023. Fibia lægger fiberkabler forbi flere end 70.000 husstande om året.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.

Norlys når mål om fiber til 50.000 andelshavere i 2021 – og sætter nyt ambitiøst mål på over 100.000 nye fiberadresser i 202211.1.2022 07:00:00 CET | Pressemeddelelse

Energi- og teleselskabet Norlys nåede i 2021 en stor milepæl ved at give yderligere 50.000 andelshaveradresser adgang til fibernettet – et mål, der udgør et vigtigt skridt i ambitionen om at nå 1 million fiberadresser og sikre højhastighedsinternet til alle andelshavere inden udgangen af 2023. Samtidig annoncerer selskabet målet om at nå mere end 100.000 nye adresser med fiber i 2022 med en ny samarbejdsaftale, hvoraf langt størstedelen ligger i nye markeder.