Norlys får adgang til Energi Fyns fibernet

Energi- og telekoncernen Norlys har indgået en aftale med Energi Fyn, der gør det muligt for Norlys at sælge produkter og services via Energi Fyns fibernet. Mere end 100.000 husstande får derfor mulighed for at tilvælge Norlys som deres foretrukne tv og internetudbyder

100.000 adresser på Fyn får i 2022 mulighed for tilvælge Norlys som deres tv- og internetudbyder. Norlys og Energi Fyn, der dækker det meste af Fyn, har nemlig underskrevet en aftale, der giver Norlys adgang til Energi Fyns fibernet.

- Vi er utrolig glade for aftalen med Energi Fyn, der giver os adgang til mere end 100.000 potentielle nye kunder på Fyn, hvor vi tidligere ikke er har haft så stor en rækkevidde. Vi glæder os til at kunne tilbyde vores gode produkter og services til endnu flere husstande i Danmark, og nå endnu et skridt tættere på vores målsætning om at blive en landsdækkende udbyder af tv og internet, fortæller Gert Rieder, direktør for Teknik & infrastruktur i Norlys Digital.

Større valgfrihed hos Energi Fyns andelshavere

Hos Energi Fyn er man også godt tilfreds med aftalen, det giver andelshaverne et bredere udvalg af løsninger og indholdsudbydere på både tv og internet.

- Vi er glade for, at vi nu også kan tilbyde vores andelshavere mulighed for at vælge indholdsprodukter fra Norlys. Som andelsselskab har vi et helt særligt ansvar i forhold til at bidrage til udviklingen på Fyn. Det gør vi blandt andet ved at udrulle fibernet og give vores andelshavere mulighed for at vælge mellem forskellige løsninger og indholdsudbydere. Aftalen med Norlys giver vores andelshavere endnu mere at vælge imellem og vil uden tvivl betyde, at endnu flere vil være interesseret i at få fibernet, siger Carsten Nedergaard Hansen, bredbåndsdirektør hos Energi Fyn.

Norlys forventer at kunne starte salg af produkter og services i løbet af 2022.

Om Energi Fyn

Energi Fyn, der er ejet af 210.000 fynske andelshavere, har udrullet fibernet til 113.000 husstande og virksomheder på Fyn. Energi Fyn tilbyder forskellige bredbåndsløsninger. Derudover ejer og driver Energi Fyn elforsyningsnettet på størstedelen af Fyn, håndterer afregning og kundeservice for flere forsyninger på Fyn, sælger el, naturgas og ladeløsninger til private og erhverv samt etablerer og driver gadebelysningen i flere kommuner.

Om Norlys

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er virksomheden Danmarks største energi- og telekoncern. Norlys ejer Stofa og har hovedsæde i Silkeborg samt lokationer i blandt andet Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København.

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.

Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.