Norlys ansætter ny direktør for Kundecentrum

Den 1. oktober 2021 startede Henrik Simonsen som Vice President (VP) for Kundecentrum i Norlys Digital, der blandt andet ejer Stofa og det tidligere Boxer. Henrik får ansvaret for kunder i drift på flere af Norlys’ løsninger, herunder ansvaret for kundeservice, support, afregning og inddrivelse. En vigtig opgave bliver at sikre, at Norlys viderefører og accelerer arbejdet med at forbedre kundeoplevelsen på tværs af alle Norlys’ løsninger.
Mere end 20 års ledelseserfaring heraf 14 år i telebranchen
Henrik Simonsen kommer med mere end 20 års solid ledererfaring fra forsvaret og den danske telesektor, herunder Sonofon, Cybercity og Telenor. Her har han primært arbejdet med ledelse, optimering og transformation af større driftsorganisationer samt fokus på digitalisering og den gode kundeoplevelse.
– Henrik kommer med en stor erfaring og viden inden for den gode kundeoplevelse, og det bliver Henriks fornemmeste opgave at sikre og udvikle på kundeoplevelsen. Vi vil være de bedste, når det kommer til vores kunder, og jeg ser frem til, at Henrik skal lede os igennem den opgave. Det er altid en glæde at kunne tiltrække tunge og meget kompetente profiler til Norlys, som Henrik netop er, siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør for Norlys Digital.
Henrik fortæller:
– Jeg glæder mig meget til at trække i arbejdstøjet i Norlys og stå i spidsen for Kundecentrum i Norlys Digital. Her er mange spændende opgaver, der skal løses, og ambitioner der skal indfries sammen med de mange kompetente kolleger, som jeg får lov til at lede.
Han fortsætter:
- Norlys er en yderst ambitiøs virksomhed med et stærkt værdisæt og et stålfast kundefokus, som jeg finder yderst relevant. Der er ingen tvivl om, at vi befinder os i et yderst kompetitivt marked, og jeg glæder mig til at komme i gang og bidrage med den viden og erfaring, som jeg har med i bagagen, så vi netop kan differentiere os yderligere fra vores konkurrenter i markedet. Norlys er på en spændende rejse, og jeg føler mig virkelig privilegeret og motiveret for at deltage på rejsen.
Privat bor Henrik i Vestbjerg tæt ved Aalborg med sine kone og tre børn på henholdsvis 14, 17 og 19 år.
Kontakter
Anne LaursenKommunikationspartner
Tlf:+45 26298453annlau@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Nu finder du den billigste strøm om natten og i de spæde morgentimer31.10.2025 06:00:00 CET | Pressemeddelelse
Siden foråret har de billigste elpriser ligget midt på dagen, men i oktober er det særligt i timerne efter midnat, at priserne har ramt bunden.
Danske elbilister har dagligt fået syv nye steder at lade hos Norlys i år15.10.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
I årets første ni måneder har Norlys hver dag føjet knap syv nye steder at lade til sit landsdækkende ladenetværk. Det er med til at give det stadigt stigende antal elbilister sikkerhed for at kunne lade elbilen, uanset hvor i landet de bevæger sig hen.
Norlys overtager en stor del af E.ON’s ladekunder30.9.2025 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse
En ny aftale mellem Norlys og E.ON Drive betyder, at en stor del af nuværende privat- og erhvervskunder hos E.ON kan fortsætte deres ladeaftale hos Norlys.
17 millioner i spil i Norlys Vækstpulje: Ansøgningsfristen nærmer sig29.9.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys Vækstpulje har støttet hele 685 forskellige initiativer i 2025, og 1. oktober er sidste frist for at søge om støtte til ens projekt i år. Der er afsat knap 17 millioner kroner til årets sidste støtterunde.
Norlys’ kundeforretning forenkler og fremtidssikrer organisationen25.9.2025 12:15:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys ændrer nu organisationen i koncernens kundeforretning som en del af integrationen af Telia Danmark ind i Norlys og for at sikre en økonomisk bæredygtig forretning fremadrettet. Derfor opsiges 137 medarbejdere og ledere.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum

