Norlys ansætter ny direktør for Kundecentrum

Danmarks største energi- og telekoncern henter tung profil fra telebranchen, som skal være med til at accelerere arbejdet med kundeoplevelsen i hele Norlys. Henrik Simonsen bliver ny Vice President for Kundecentrum i Norlys’ kundevendte telco-forretning, Norlys Digital, og får desuden plads i Norlys Digitals direktion.

Den 1. oktober 2021 startede Henrik Simonsen som Vice President (VP) for Kundecentrum i Norlys Digital, der blandt andet ejer Stofa og det tidligere Boxer. Henrik får ansvaret for kunder i drift på flere af Norlys’ løsninger, herunder ansvaret for kundeservice, support, afregning og inddrivelse. En vigtig opgave bliver at sikre, at Norlys viderefører og accelerer arbejdet med at forbedre kundeoplevelsen på tværs af alle Norlys’ løsninger.

Mere end 20 års ledelseserfaring heraf 14 år i telebranchen

Henrik Simonsen kommer med mere end 20 års solid ledererfaring fra forsvaret og den danske telesektor, herunder Sonofon, Cybercity og Telenor. Her har han primært arbejdet med ledelse, optimering og transformation af større driftsorganisationer samt fokus på digitalisering og den gode kundeoplevelse.

– Henrik kommer med en stor erfaring og viden inden for den gode kundeoplevelse, og det bliver Henriks fornemmeste opgave at sikre og udvikle på kundeoplevelsen. Vi vil være de bedste, når det kommer til vores kunder, og jeg ser frem til, at Henrik skal lede os igennem den opgave. Det er altid en glæde at kunne tiltrække tunge og meget kompetente profiler til Norlys, som Henrik netop er, siger Sune Nabe Frederiksen, adm. direktør for Norlys Digital.

Henrik fortæller:

– Jeg glæder mig meget til at trække i arbejdstøjet i Norlys og stå i spidsen for Kundecentrum i Norlys Digital. Her er mange spændende opgaver, der skal løses, og ambitioner der skal indfries sammen med de mange kompetente kolleger, som jeg får lov til at lede.

Han fortsætter:

- Norlys er en yderst ambitiøs virksomhed med et stærkt værdisæt og et stålfast kundefokus, som jeg finder yderst relevant. Der er ingen tvivl om, at vi befinder os i et yderst kompetitivt marked, og jeg glæder mig til at komme i gang og bidrage med den viden og erfaring, som jeg har med i bagagen, så vi netop kan differentiere os yderligere fra vores konkurrenter i markedet. Norlys er på en spændende rejse, og jeg føler mig virkelig privilegeret og motiveret for at deltage på rejsen.

Privat bor Henrik i Vestbjerg tæt ved Aalborg med sine kone og tre børn på henholdsvis 14, 17 og 19 år.

Norlys er et resultat af fusionen mellem SE og Eniig. Med 735.000 andelshavere, ca. 1,7 millioner kundeforhold og 2.500 medarbejdere er vi Danmarks største energi- og telekoncern.