Norlys ansætter ny chef for politik og bæredygtighed

Lise Borup Krogsgaard, der kommer til Norlys med erfaring fra både TV 2, TDC og Christiansborg, skal stå i spidsen for energi- og telekoncernens arbejde inden for politik og bæredygtighed.

Norlys opruster selskabets politiske interessevaretagelse og dialogen med relevante interessenter inden for digitalisering og grøn omstilling med ansættelsen af Lise Borup Krogsgaard som ny chef for politik og bæredygtighed.

- Jeg er begejstret for, at vi har kunnet tiltrække en så stærk profil som Lise. Hun kommer til at spille en vigtig rolle i virkeliggørelsen af Norlys’ ambition om at skabe positive forandringer sammen med vores mange interessenter. Lise kommer til Norlys med en solid politisk forståelse, stærke ledelsesmæssige kompetencer og masser af relevant erfaring, siger Ulf Lund, som er direktør for Stakeholder Relations i Norlys.

Lise Borup Krogsgaard kommer fra en stilling som kommunikationschef hos TV 2, og tidligere har hun blandt andet været direktør for Public Affairs og Regulering i TDC samt særlig rådgiver for daværende børne- og undervisningsminister Christine Antorini.

- Norlys er en virksomhed i rivende udvikling. Man ejer en afgørende del af landets infrastruktur, i form af både fiber, strøm, sol og vind, og er nu også ved at udrulle et meget stort antal ladestandere. Ambitionerne er store, både når det gælder digitalisering og den grønne omstilling, og jeg glæder mig meget til at tage fat på det hele sammen med mine nye kolleger, siger Lise Borup Krogsgaard.

Lise Borup Krogsgaard tiltræder sin nye stilling den 1. april 2022.

Blå bog: Lise Borup Krogsgaard

• Kommunikationschef i TV 2 Danmark
  • VP for Public Affairs & Regulatory Affairs i TDC
  • Særlig rådgiver for Børne- og Undervisningsminister Christine Antorini
  • Seniorrådgiver på den danske ambassade i Washington
  • Kommunikationskonsulent og rådgiver for Københavns overborgmester
  • 39 år og bosiddende i Hellerup med sin mand Søren og deres søn på 2½ år

Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern med ca. 750.000 andelshavere, 1,7 millioner kunderelationer, 2.800 medarbejdere og over 100 år på bagen.

Som andelsejet selskab ligger det dybt i vores DNA at tage ansvar for mere end os selv. Derfor leverer vi ikke bare fremtidssikrede løsninger til danske hjem og virksomheder. Vi arbejder målrettet for grøn og digital omstilling af hele vores samfund. Og brænder for at skabe fremskridt for både mennesker, lokalmiljø og klima.