Norlys ansætter Ken Bonefeld som ny sikkerhedschef

I takt med at Norlys vokser som koncern, er det vigtigt, at vores IT-sikkerhed følger med. Norlys har i den forbindelse valgt at ansætte Ken Bonefeld som ny sikkerhedschef for at sikre, at Norlys’ IT-sikkerhed forsat øges, og at energi- og telekoncernens infrastruktur er sikret mod digitale angreb.

Ken Bonefeld er et kendt navn i IT-sikkerhedsbranchen og kommer fra stillingen som selvstændig IT-sikkerhedskonsulent. Han har tidligere beskæftiget sig med bl.a. cyber- og informationssikkerhed, risikostyring, kriseledelse og Brand Protection.

- Kens viden og tidligere arbejdserfaring kommer til at spille en central rolle i den forsatte udvikling af vores IT-sikkerhed i koncernen. Vi har haft et stort felt af meget kvalificerede ansøgere, men jeg er sikker på, at Ken er den helt rette til jobbet. Hans ansættelse kommer til at styrke vores indsats markant, siger Morten Bilgrav Mathiasen, IT-direktør i Norlys.

Ken Bonefeld har valgt sin nye arbejdsplads og chef med omhu og glæder sig til at få ansvaret for den digitale sikkerhed hos Norlys.

- Norlys skilte sig virkelig ud i deres tilgang til sikkerhed i en kultur, der samtidig er meget dynamisk og præget af udvikling og vækst. Det tiltalte mig meget, og jeg kan fornemme, at der virkelig er fokus på at beskytte virksomheden og investere i informationssikkerhed. Samtidig synes jeg, at koblingen mellem samfundskritisk infrastruktur og underholdning i form af tv og streaming er virkelig interessant, og det glæder jeg mig meget til at blive en del af, siger Ken Bonefeld.

Ken Bonefeld har første arbejdsdag i Norlys den 1. oktober.

Derfor risikerer nogle nord- og midtjyder sort skærm i løbet af januar11.1.2021 06:30:00 CETPressemeddelelse

Bor du i Midt- eller Nordjylland, og har du internet og tv ved Eniig? Så er du muligvis blandt dem, der risikerer at miste tv-signalet i løbet af januar og internetsignalet den 31. januar. Som en del af fusionen til Norlys stillede konkurrencemyndighederne som betingelse, at energi- og telekoncernen skulle lade kunderne vælge deres fremtidige tv- og bredbåndsleverandør på ny. Men mange har endnu ikke truffet et valg, og derfor råber Norlys nu vagt i gevær.