Norlys ansætter Ken Bonefeld som ny sikkerhedschef

I takt med at Norlys vokser som koncern, er det vigtigt, at vores IT-sikkerhed følger med. Norlys har i den forbindelse valgt at ansætte Ken Bonefeld som ny sikkerhedschef for at sikre, at Norlys’ IT-sikkerhed forsat øges, og at energi- og telekoncernens infrastruktur er sikret mod digitale angreb.

Ken Bonefeld er et kendt navn i IT-sikkerhedsbranchen og kommer fra stillingen som selvstændig IT-sikkerhedskonsulent. Han har tidligere beskæftiget sig med bl.a. cyber- og informationssikkerhed, risikostyring, kriseledelse og Brand Protection.

- Kens viden og tidligere arbejdserfaring kommer til at spille en central rolle i den forsatte udvikling af vores IT-sikkerhed i koncernen. Vi har haft et stort felt af meget kvalificerede ansøgere, men jeg er sikker på, at Ken er den helt rette til jobbet. Hans ansættelse kommer til at styrke vores indsats markant, siger Morten Bilgrav Mathiasen, IT-direktør i Norlys.

Ken Bonefeld har valgt sin nye arbejdsplads og chef med omhu og glæder sig til at få ansvaret for den digitale sikkerhed hos Norlys.

- Norlys skilte sig virkelig ud i deres tilgang til sikkerhed i en kultur, der samtidig er meget dynamisk og præget af udvikling og vækst. Det tiltalte mig meget, og jeg kan fornemme, at der virkelig er fokus på at beskytte virksomheden og investere i informationssikkerhed. Samtidig synes jeg, at koblingen mellem samfundskritisk infrastruktur og underholdning i form af tv og streaming er virkelig interessant, og det glæder jeg mig meget til at blive en del af, siger Ken Bonefeld.

Ken Bonefeld har første arbejdsdag i Norlys den 1. oktober.

Norlys samler 700 medarbejdere i nyt nordjysk kraftcenter for grøn energi i Aalborg13.4.2021 07:00:00 CEST | Pressemeddelelse

Norlys etablerer nyt domicil ved Aalborgs havnefront og samler dermed tre nordjyske lokationer i ét, der skal huse koncernens aktiviteter inden for den grønne værdikæde. Det skal samtidig være ramme for en styrket relation til samarbejdspartnere og de grønne fællesskaber, der skal manifestere Aalborg og Nordjylland som et arnested for fremtidens bæredygtige løsninger.

Stofa tilbyder wifi-garanti som de første i Danmark og sænker samtidig prisen31.3.2021 06:30:00 CEST | Pressemeddelelse

Frustrationer over trådløst internet er noget, de fleste kender til, og i en tid præget af hjemmearbejde og hjemmeundervisning, er danskernes kvaler bestemt ikke blevet mindre. Som de første i Danmark er Norlys-ejede Stofa nu klar med en service til dem, der ønsker garanti for, at deres trådløse internet fungerer upåklageligt i hele hjemmet. Og samtidig sænker de prisen på deres 1000/1000 Mbit fiberabonnement.