Norlys’ 600.000 privatkunder får nu grøn strøm uden merpris

Der er en stadig stigende interesse i befolkningen for grønne løsninger. Norlys har fokus på at understøtte den grønne omstilling og samtidig sikre enkle valg for deres kunder. Derfor har energi- og telekoncernen nu truffet et bæredygtigt valg på vegne af deres 600.000 privatkunder, som fra årsskiftet får grøn strøm uden merpris.
Mads Brøgger, der er direktør i Norlys Energi, fortæller, hvorfor det er en milepæl for Norlys at kunne tilbyde grøn strøm til alle:
- Vi oplever en stigende interesse blandt alle vores kunder, både privat og erhverv, for vores grønne løsninger. Med budskabet ”Grøn strøm til alle – uden merpris” gør vi det nemt for vores 600.000 privatkunder at være en del af den grønne rejse. Det er samtidigt en væsentlig milepæl for Norlys, at vi kan omstille hele vores kommercielle energiforretning til grøn energi. Vores forhåbning er klart, at denne beslutning er med til at cementere vores ambition om at være drivende i den grønne omstilling.
Tiltaget skal styrke behovet for grøn energiproduktion
Med valget om at give alle kunder i Norlys grøn strøm forpligter energi- og telekoncernen sig til at købe den store mængde strøm, som kunderne forbruger, fra vedvarende energikilder. Ved at øge efterspørgslen på grøn strøm fra vedvarende energikilder vil Norlys med alle 600.000 kunder i hånden styrke behovet for, at der produceres mere grøn energi. Det er det, der skal til for, at vi når frem til en reel grøn omstilling. Det handler om, at vi er tilstrækkeligt mange, der efterspørger tilstrækkeligt store mængder.
- Vi har som virksomhed et ansvar for sammen med vores kunder at bidrage til den grønne omstilling. For Norlys er det i den forbindelse vigtigt også at tænke økonomisk bæredygtighed, når vi taler grøn omstilling både for os selv og vores kunder. Derfor er vi også både meget glade for og stolte af, at vi nu kan tilbyde grøn strøm uden merpris til alle privatkunderne, slutter Mads Brøgger.
Økonomisk bæredygtig grøn omstilling er ikke bare et forretningsmæssigt perspektiv, men også en bevidsthed om, at de fleste forbrugere skal kunne finde en god balance mellem grønne tiltag og økonomi. Det er netop det, der er intentionen med at give alle Norlys’ privatkunder grøn strøm.
For yderligere oplysninger
Mads Brøgger, direktør i Norlys Energi: 5139 5841 / madbro@norlys.dk
Kontakter
Josefine Kofoed ChristiansenPublic Affairs- og pressechef
Tlf:+45 41329535joschr@norlys.dkBilleder
Information om Norlys
Norlys er Danmarks største integrerede energi- og telekoncern. Vi leverer energi, ladestandere, internet og tv til 1,7 millioner kundeforhold og har 3.500 medarbejdere i blandt andet Silkeborg, Aarhus, Aalborg, Esbjerg og København. Norlys er ejet af 800.000 andelshavere.
Vi arbejder for grøn omstilling og digitalisering. Ud over vores kunderettede aktiviteter ejer vi landets største elnet og landets største fibernet. Derudover er vi delejere af Norlys Energy Trading, som handler med energi og Eurowind Energy, der er en førende udvikler af solcelle- og vindmølleparker.
Følg pressemeddelelser fra Norlys
Skriv dig op her, og modtag pressemeddelelser på e-mail. Indtast din e-mail, klik på abonner, og følg instruktionerne i den udsendte e-mail.
Flere pressemeddelelser fra Norlys
Norlys føjer 275 nye ladeudtag til sit landsdækkende netværk efter opkøb2.7.2025 08:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys udvider med købet af den østjyske energikoncern AURAs offentlige ladeforretning sit landsdækkende ladenetværk med mere end 275 ladeudtag og runder nu 7.700 offentlige ladeudtag fordelt i hele landet.
Rekord for anden måned i træk: Aldrig har der været flere timer med negative elpriser1.7.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Hele 182 gange i juni har de danske forbrugere indtil videre kunnet glæde sig over, at de rene elpriser har været helt nede på minus-niveau.
Ny app skal hjælpe danskerne med at få styr på skærmtiden19.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Norlys er gået sammen med organisationen Digitalt Ansvar om at bekæmpe usunde skærmvaner og lancerer appen "Skærm Tiden" som en konkret hjælp til at tage kontrollen tilbage over mobilen.
Er din bolig en af de gule eller orange prikker på kortet? Så er det nu, du skal søge støtte fra Bredbåndspuljen til bedre internet11.6.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Bare et enkelt klik på et kort kan give danskere i områder med dårlig internetdækning svar på, om de kan få støtte til hurtigere internet gennem den offentlige Bredbåndspulje. De husstande, der kan søge som enkeltadresser, skal dog være hurtigt ude, hvis de skal nå at komme i betragtning til støtten.
Maj sætter endnu engang rekord i timer med negative elpriser28.5.2025 06:00:00 CEST | Pressemeddelelse
Maj har budt på mange solskinstimer, og det har resulteret i, at antallet af timer, hvor elprisen har været negativ, sætter rekord.
I vores nyhedsrum kan du læse alle vores pressemeddelelser, tilgå materiale i form af billeder og dokumenter samt finde vores kontaktoplysninger.
Besøg vores nyhedsrum