Sunset Boulevard

Nordjyde overtager tre lokale Sunset Boulevard restauranter

Som led i strategien om at sætte flere restauranter på lokale hænder overdrager Sunset Boulevard nu restauranterne i Nørresundby, Hjørring og Frederikshavn til 34-årige Jonas Safai fra Langholt. Som ny franchisetager i kæden kommer Jonas Safai dermed til at skulle drive hele tre restauranter inden for ganske få måneder. Den første restaurant overtager han 1. maj.

Havde Jonas Safai ikke travlt i forvejen, har han det nu. Hele tre Sunset Boulevard restauranter er den tidligere Business Manager Commercial hos Fjord Line A/S i Hirtshals i fuld gang med at overtage ansvaret for. Restauranten i Nørresundby overtager han 1. maj, restauranten i Hjørring den 1. juli og restauranten i Frederikshavn den 1. august.

Det er jo en ret vild proces. Der er rigtigt meget at holde styr på lige nu – og det bliver en stor opgave at drive og vækste hele tre restauranter, som i forvejen klarer sig godt,” siger Jonas Safai og fortsætter:

”Men jeg står med tre restauranter og teams, der kan noget særligt på hver sin måde, og som kan lære meget af hinanden, og jeg glæder mig virkelig meget til at blive ansvarlig for restauranterne og facilitere et tættere samarbejde, hvor vi kan få skabt nye positive synergier restauranterne imellem. Jeg er sikker på, at vi sammen kan løfte forretningen og gæsteoplevelsen til et endnu højere niveau i samtlige restauranter.”

Ifølge Jonas Safai er restauranten i Frederikshavn den restaurant i kæden, som får den bedste gæstefeedback og således ligger højst på gæstetilfredshed. Restauranten i Hjørring er blandt de restauranter, som er vækstet mest i 2022, og Nørresundby er en flagship store med stor kapacitet. Den er bygget i genbrugssten og får snart et stort solcelle-anlæg samt vertical farming af krydderurter til maden på stedet, som Jonas planlægger som sine første investeringer i restauranterne.

Skal leve op til markant vækst

Det er ingen overdrivelse, når Jonas Safai siger, at samtlige restauranter klarer sig godt økonomisk. Sunset Boulevard oplyser, at alle tre restauranter har fået en god start på 2023 efter et rekordår i 2022. Den nye restaurant i Nørresundby, der åbnede 1. december 2022, har fået en start over forventning, mens restauranterne i Hjørring og Frederikshavn siden januar 2023 har vækstet omsætningen med henholdsvis 32% og 49% set i forhold til samme periode sidste år.

Selvom der således er lidt at leve op til, er Sunset Boulevards administrerende direktør, Jens Broch, ikke i tvivl om, at Jonas Safai kan sikre den fortsatte succes:

”Personligt glæder jeg mig til at se Jonas og teamet sætte turbo på den i forvejen meget positive udvikling, vi i øjeblikket ser i Nordjylland. Jonas har en solid værktøjskasse med fra stillingen som Business Manager Commercial og Starbucks Brand Ambassador ved Fjordline A/S samt mange års erfaring fra restaurantbranchen. Jeg er sikker på, at han er den rette til opgaven,” siger Sunset Boulevards Administrerende direktør Jens Broch.

Mere om Jonas Safai

Jonas Safai er opvokset i Nørresundby og bor i dag i Langholt sammen med sin hustru og søn på 2 år. Han er 34 år og oprindeligt uddannet kok.

Vil du vide mere?

Kontakt Pia Tobberup tlf. 61764234, mail: presse@sunset-boulevard.dk for uddybning og/eller interview.

Information om Sunset Boulevard

Sunset Boulevard
Nordager 26

Om Sunset Boulevard

Sunset Boulevard er landets største danskejede fastfoodkæde med 44 restauranter fordelt over hele Danmark samt én på Færøerne og to i Grønland. Kæden beskæftiger ca. 1250 medarbejdere i Danmark. Sunset Boulevard åbnede den første restaurant i Odense i 1996 og var i de tidligste år mest kendt for sandwich. I dag udgør burgere med bl.a. oksekød fra fritgående irsk kødkvæg hovedparten af menuen og salget.

Følg pressemeddelelser fra Sunset Boulevard

Flere pressemeddelelser fra Sunset Boulevard

Middelfart Friskoles elever planter 100m2 offentlig tilgængelig mikroskov15.4.2024 13:00:18 CEST | Pressemeddelelse

På onsdag den 17. april planter eleverne fra Middelfart Friskoles 4. og 6. klasser en Mikroskov på 100 m2 på et offentligt tilgængeligt område af skolens grund. Mikroskove er endnu et nyt fænomen i Danmark, og plantningen sker i samarbejde med Sunset Boulevard og netværksorganisationen Omstilling NU med henblik på at sikre øget naturforståelse og flere grønne områder i byerne.

Tag din egen tallerken med og få 15% rabat – dansk fastfoodkæde tester nyt initiativ til reducering af emballageforbruget21.3.2024 10:53:54 CET | Pressemeddelelse

I kølvandet på, at den foreløbige aftale om en ny europæisk emballageforordning blev indgået den 4. marts, tester landets største danskejede fastfoodkæde, Sunset Boulevard, som de første nu medbragt emballage som en mulig vej til at nedbringe forbruget af engangsemballage. Tilbuddet lyder – medbring din egen tallerken og få 15% rabat.

Sunset Boulevard satser på fermentering i nyt dansk samarbejde4.3.2024 08:41:28 CET | Pressemeddelelse

Den 6. marts sætter Sunset Boulevard en danskudviklet tempeh-burger på menuen i alle kædens restauranter landet over. Burgeren The Nordic Tempeh er lavet med en plantebaseret bøf af fermenterede økologiske danske råvarer udviklet i samarbejde med danske producenter. “Fermentering giver en fantastisk smagsoplevelse - og det skal vores gæster nu have mulighed for at prøve,” siger kædens kommercielle direktør.

Sunset Boulevards årsresultat for 2023 slår alle rekorder30.1.2024 09:32:16 CET | Pressemeddelelse

- Stigning i gæstetilfredshed og digitale løsninger bag succesen. Sunset Boulevard, landets største danskejede burgerkæde, kan nu præsentere det bedste regnskabsår nogensinde siden åbningen i 1996. Med en stigning i omsætning på 27% målt mod 2022, en markant stigning i antallet af gæster og transaktioner samt en fortsat strategisk ekspansion markerer virksomheden sit tredje rekordår i træk.