NordicBet LIGA: Esbjerg fB ny favorit efter Vejle-kollaps

Efter tre sejre i de sidste fire forsøg har Esbjerg fB endelig fundet opskriften på oprykning. Sådan lyder vurderingen fra spilleselskabet NordicBet, der kalder Esbjerg fB ny guldfavorit.

Da efterårets udgave af NordicBet LIGA smækkede døren i for vinteren, var det med Esbjerg fB uden for oprykningspladserne. Og selvom efterårets svingende spil så ud til at fortsætte ind i forårsformen, har tre sejre i de sidste fire kampe og en øjeblikkelig andenplads vendt stemningen hos bookmakeren NordicBet.

Som følge af Vejles miserable forår er Esbjerg fB nemlig ny guldfavorit, viser spilleselskabets opdaterede odds. Snupper Esbjerg fB førstepladsen forrentes indskuddet tre gange pengene igen. Favoritværdigheden deles dog med NordicBet LIGAens førerhold Vendsyssel FF, der ligeledes givee odds 3. Bookmakeren er dog ikke helt klar til at afskrive hverken Vejle eller Viborg. Begge hold står i odds 4,50.

”NordicBet LIGA har runde efter runde været en af de sværeste rækker at oddssætte. Ingen hold har været overlegne, og selv bundpropperne er nu begyndt at snuppe point fra topholdene. Med undtagelse af nederlaget til FC Fredericia har Esbjerg spillet et ganske fornuftigt forår, hvor man mod både Nykøbing FC og Thisted viste, at man er en klasse bedre. Holder de niveauet er der ingen hold i rækken, der kan matche dem”, siger Thomas Holm, pressechef hos NordicBet.

Esbjerg tager søndag imod Thisted FC, mens rækkens tophold Vendsyssel FF får besøg af det tidligere førerhold Vejle.

Hvem vinder NordicBet LIGA?
Esbjerg fB                     3,00
Vendsyssel FF              3,00