Jeudan A/S

Nordic Female Founders og Jeudan åbner stort kontorfællesskab for kvindelige iværksættere i København

Nordic Female Founders og ejendoms- og servicevirksomheden Jeudan åbner i juni 2022 et stort kontorfællesskab i hjertet af København. Kontorfællesskabet får navnet Female Founders House og vil samle kvindelige iværksættere i et unikt fællesskab.
De to stiftere af Nordic Female Founders, Mia Wagner og Anne Stampe Olesen sammen med adm. direktør i Jeudan, Per W. Hallgren i Bredgade 45B, hvor Female Founders House åbner i juni 2022.

Et unikt fællesskab og 1.500 kvadratmeters iværksætteri. Det slår Nordic Female Founders, der arbejder for at gøre det lettere at være og blive kvindelig iværksætter i Danmark, og ejendoms- og servicevirksomheden Jeudan dørene op til, når de i juni 2022 åbner Female Founders House i Bredgade 45B i København.

Husets tre etager kommer til at rumme kontorfællesskab, yogarum, mødelokaler, loungeområder og meget mere – alt sammen gennemsyret af en unik iværksætterånd og en stemning af women’s empowerment.

”Vores erfaring viser os, at kvinder som selvstændige erhvervsdrivende er ensomme og alene. Med Female Founders House forsøger vi at skabe den platform, der mangler, for at samle kvinder omkring en kultur af iværksætteri og virkelyst. Female Founders House bliver et sted, hvor de store hjælper de små, og de hurtige hjælper de langsomme. Der skal skabes en kultur, hvor alle går ind og støtter og hjælper hinanden frem. Vi tror på, at vi med professionalisering og fællesskab sammen kan skabe vækst i virksomheder,” siger Mia Wagner og Anne Stampe Olesen, co-founders af Nordic Female Founders.

Nordic Female Founders bliver bakket op af Jeudan, der har årelang erfaring med blandt andet opbygning af succesfulde kontorfællesskaber.

”Female Founders House vil give iværksættervirksomheder en unik mulighed for at arbejde i et inspirerende miljø omgivet af andre tilsvarende virksomheder. Det er vores erfaring fra Jeudans øvrige kontorfællesskaber, at det er grobund for noget helt særligt, nemlig fremtidens virksomheder. I Female Founders House bygger vi derfor ikke kun et fællesskab, hvor der skabes værdi på tværs, men også plads til innovation, vækst og udvikling blandt iværksættere,” siger Per W. Hallgren, adm. direktør i Jeudan.

Iværksættere af alle køn er velkomne i huset, der er skabt med en fælles vision om at skabe et unikt kontorfællesskab med masser af mulighed for sparring iværksætterne imellem.

Rummelige kontorpladser

Hele huset og fællesskabet er bygget op med fokus på at rumme det hele menneske og give mulighed for balance. Der er således både plads til, at der en gang imellem er børn med på arbejde, at man drikker en kop kaffe med hinanden, og at man begynder dagen med en yoga-time.

”Det bliver et fællesskab, hvor du både kan have succes i arbejds- og privatlivet samtidig. I Female Founders House er der plads til dig. Der er plads til, at du er et familiemenneske, et arbejdende menneske og en kvinde, der vil noget. Vi anerkender, der er brug for at sætte en spurt ind for at fremme kvinder som selvstændig erhvervsdrivende. Derfor vender vi nu spillepladen om og inviterer flere kvinder ind, men alle er velkomne,” siger Mia Wagner og Anne Stampe Olesen.

Samtidig skiller Female Founders House sig også ud ved at samle både investorer, iværksættere og faglige rådgivere under et tag, og Nordic Female Founders tager ansvaret for at skabe en helhed, hvor alle parter arbejder sammen om at etablere bobler i dansk erhvervsliv, hvor kvinder aktiveres på alle tre fronter. På den måde ønsker de at gøre en aktiv forskel i dansk erhverv. Et fokus som Jeudan også arbejder med.

”Diversitet er med til at styrke dansk erhvervsliv, og der skal konkrete initiativer til for at aktivere det potentiale, som diversiteten kan bidrage med. I Jeudan har vi en kønsfordeling på 50% kvinder og 50% mænd blandt vores funktionærer og det samme i den øverste ledelse. Der er yderligere sat mål for at øge antallet af kvinder blandt vores 300 håndværkere, hvor vi ønsker et højere gennemsnit end branchen. Vi kan fx se, at vi ved at få flere kvinder ud på byggepladserne, ikke kun imødeser behovet for mere faglært arbejdskraft, men også får bragt endnu flere gode kompetencer i spil,” siger Per W. Hallgren.

Danmarks største arbejdsgiver- og erhvervsorganisation, Dansk Industri, mener ligeledes, at det er vigtigt at få fjernet de barrierer, som kvindelige iværksættere møder, og bakker derfor op om initiativet.

”Danske iværksættere skaber fremtidens vindervirksomheder, som er helt afgørende for Danmarks vækst og udvikling. Desværre er der i dag alt for få kvindelige iværksættere i Danmark. Vi ved, at talentet, ideerne og skabertrangen findes, men at kvinder bliver mødt af en række barrierer, som vi skal have ryddet af vejen. Vi er meget glade for Jeudans og Nordic Female Founders’ nye initiativ, der er utroligt vigtigt. Et spændende og kreativt kontorfællesskab, hvor nye ideer og viden kan spire og netværk kan udvikles, vil ikke bare være godt for de mange kvindelige iværksættere og tiltrække flere, men også for vores erhvervsliv og samfund som helhed,” siger Lars Sandahl Sørensen, adm. direktør i Dansk Industri.

Der bliver 120 kontorpladser i det nye hus, når Female Founders House åbner til juni, og de to initiativtagere har allerede mærket en stor interesse.

Fakta:

• Female Founders House er skabt i samarbejde mellem Nordic Female Founders og ejendoms- og servicevirksomheden Jeudan med den fælles vision om at skabe et ekstraordinært fællesskab, hvor der er plads til sparring iværksættere imellem.
  • Huset åbner i juni 2022 i Bredgade 45B, 1260 København K og bliver 1.500 kvadratmeter fordelt på tre etager.
  • Der bliver 120 kontorpladser til iværksættere i huset.
  • Female Founders House vil byde på netværksarrangementer, kontorpladser, daglig sparring, yogalokale, hyggelige loungeområder, mødelokaler, reception og meget mere.
  • Interesserede iværksættere kan her læse mere om huset og kontakte Jeudan, hvis man ønsker at høre mere og eventuelt skrive sig op til en kontorplads.

Billeder

Download
Adm. direktør i Jeudan, Per W. Hallgren og Mia Wagner og Anne Stampe Olesen fra Nordic Female Founders foran det kommende kontorfællesskab i Bredgade.
Download
På 1. sal i Female Founders House vil kontorfællesskabet blandt andet byde på muligheden for at sidde i et åbent kontorlandskab sammen med andre iværksættere. Visualisering: Jeudan.
Download
Det vil også i Female Founders House være muligt at leje sig ind i lukkede kontorer, men hvor der med glaspartier åbnes op ud mod fællesskabet. Visualisering: Jeudan.
Download
Det nye kontorfællesskab åbner i Bredgade 45B i indre København i juni 2022.

Information om Jeudan A/S

Jeudan A/S
Bredgade 30

7010 6070https://www.jeudan.dk/

Jeudan er Danmarks største børsnoterede ejendoms- og servicevirksomhed. Koncernen investerer i og driver større erhvervs- og boligejendomme i København. Koncernen tilbyder et bredt udbud af ejendomsrelaterede rådgivnings-, service- og bygningsydelser. Strategien sigter mod fortsat vækst og lønsomhed, baseret på værdierne ordentlighed, dygtighed og tilgængelighed. Koncernen har 550 medarbejdere. Selskabets aktier er noteret på Nasdaq Copenhagen (JDAN). www.jeudan.dk.

Følg pressemeddelelser fra Jeudan A/S

Flere pressemeddelelser fra Jeudan A/S

Jeudan forventer et historisk højt resultat for 2021 i niveauet DKK 3 mia.2.2.2022 07:45:09 CET | Pressemeddelelse

I dagens selskabsmeddelelse melder koncernen om et tilfredsstillende resultat af den primære drift (EBVAT) for 2021 indenfor de tidligere udmeldte forventninger. Efter Jeudans bestyrelse har gennemgået det foreløbigt opgjorte regnskab for 2021, der indeholder positive reguleringer af såvel ejendommenes værdi som de finansielle gældsforpligtelser, er forventningen et historisk højt resultat før skat i niveauet DKK 3 mia.

Jeudan og Clever indgår Københavns største aftale om infrastruktur til elbiler14.12.2021 17:22:56 CET | Pressemeddelelse

Næsten 500 nye ladepunkter er snart på vej til indre København. Jeudan, der ejer og driver nogle af Københavns mest centrale parkeringshuse, har netop indgået en aftale med ladeoperatøren Clever om at etablere 480 ladepunkter i Jeudans parkeringshuse i løbet af 2022. Aftalen er den hidtil største af sin art i København og vil føre til en markant forbedring af ladeinfrastrukturen i byen.