Nordea indgår i treårig aftale med Nets

Nordea har underskrevet en serviceaftale med Nets, hvor Nets vil understøtte Nordeas digitale transformationsindsats ved at levere digital signering, identifikation og dokumentdistribution i alle de nordiske lande.

Nets tilbyder en platform, der forenkler kundeprocesser med en samlet måde at distribuere, underskrive og arkivere dokumenter på elektronisk. Løsningen understøtter Nordeas behov for digitalisering af processer fra registreringen af en ny kunde og i hele kundens livscyklus på et nordisk niveau.

"Denne aftale støtter fuldt ud vores forpligtelse til at betjene kunder digitalt i alle de nordiske lande og er en del af vores rejse mod målet om at gøre bankprocesser papirløse," udtaler Martin Sunnerberg, underdirektør hos Nordea.

Tom Scharning, direktør i Corporate Services hos Nets fortæller: "Nordea er en af vores største kunder, og vi har støttet deres digitaliseringsproces i både Norge og Danmark i flere år. Vi er meget glade for, at de har valgt at udvide disse aftaler, der dækker alle de nordiske lande, og vi ser frem til at fortsætte det gode og tætte samarbejde."

e-Signeringsløsningen giver Nordeas kunder mulighed for at vælge deres nationale e-ID, når de underskriver dokumenter elektronisk samt mulighed for at få adgang til underskrevne dokumenter.

Formålet med den nye aftale er også at fortsætte digitaliseringen af dokument-distribution, hvilket ligeledes understøtter Nordeas ambition om at blive en papirløs og digitaliseret bank.

Søren Winge, Pressechef hos Nets
T +45 29 48 26 46
E swing@nets.eu

Danskernes brug af Dankort i juni 20189.7.2018 09:30pressemeddelelse