Andel

Nominer lokale ildsjæle til pris fra Andel

Nu kan du indstille en ildsjæl fra dit lokalmiljø, der gør en helt særlig indsats for foreningslivet og fællesskabet i region Sjælland.

Den internationale energikrise har sat samfundet på prøve, og krisen rammer også foreningslivet og de lokale fællesskaber. Heldigvis er der rundt om i region Sjælland lokale ildsjæle, der kæmper for at holde liv i de lokale samlingspunkter. Netop dem vil den andelsejede energi- og fibernetkoncern Andel hylde med et skulderklap og 25.000 kr. til at drive det gode arbejde videre:

”Vi lærte under coronapandemien, at det kan få store konsekvenser for vores trivsel, når de lokale fællesskaber og foreningslivet lukker ned. Derfor skal vi huske at værne om det og hylde de ildsjæle, der med stor energi går foran og sætter gang i aktiviteter, som samler mennesker og skaber glæde”, lyder det fra kommunikationsdirektør Rikke Harbo Trikker, Andel.

Hun opfordrer til, at alle, der kender en eller flere ildsjæle, går ind på Andels hjemmeside og indstiller dem.

”Ildsjæleprisen er en måde at sige tak for den store indsats, som lokale ildsjæle lægger for dagen. Så hvis du kender hende, der holder liv i en lokal biograf, ham der arrangerer underholdning og aktiviteter for udsatte mennesker, eller hende som bygger plastikmodeller sammen med børn, så husk at indstille dem. De skal mærke, at de gør en forskel”, siger Rikke Harbo Trikker.

Tidligere ildsjæle
Henrik Hansen fra Sakskøbing er en af dem, som Andel tidligere har kåret til Årets ildsjæl. I de lune måneder åbner han hvert år gratis sit hjem op for interesserede, som kan komme forbi til en snak eller fodring af de mange dyr, han har i sin have. Det skaber både mening og glæde i mange menneskers liv.

Amalie Svensson fra Stubbekøbing modtog en ildsjælepris efter indstilling fra flere af byens borgere. Det var hendes fortjeneste, at der var mulighed for at dyrke rundbold og badminton – samt fælles kagespisning i Stubbekøbing.

Morten Espersen fra Solrød modtog påskønnelse for sit arbejde med en podcast hvor han gennem tre sæsoner har talt med en masse ildsjæle i Solrød, der brænder for en sag, forening eller deres arbejde.

Man kan indstille sin kandidat blandt ildsjæle i Nordvest-, Øst-, Sydsjælland, Lolland-Falster og øerne. Deadline er den 16. oktober 2022.

Det er 7. gang Andel udledeler en ildsjælepris. Tidligere modtagere er:

2021: Amalie Svensson fra Stubbekøbing, mulighed for at dyrke rundbold, badminton og kagespisning. Og Morten Espersen fra Solrød, podcast hvor han gennem tre sæsoner har talt med ildsjæle i Solrød.

2020: Henrik Hansen i Sakskøbing, der har skabt et lokalt samlingspunkt med et hjem og for både fugle, jordegern, aber og flere andre dyrearter. Og Rasmus Romme fra Rødby, der har oprettet og driver Lyttesholm Naturcenter med naturvejledning, arrangementer og shelters.

2019: Annette Andersen, for hendes indsats for Farmorhuset i Vordingborg.

2018: Rasmus Agger, især for hans arbejde for børn og unge i Ejby ved Lille Skensved.

2017: Lotte Krogh-Nielsen, Stenlille, der har drevet lokal cykelklub og afholdt velgørenhedsarrangementer.

2016: Foreningen Mænds Mødesteder på Stevns for deres arbejde med fællesskaber for mænd.

Yderligere oplysninger:

Andels presseafdeling 2170 3101

Information om Andel

Andel
Hovedgaden 36
4520 Svinninge

70 29 29 00https://andel.dk/

Vi har alle en andel i energien

Andel er et andelsselskab, der bygger og tror på, at det bedste samfund er et samfund med muligheder for alle. Lige muligheder for at lade elbilen og gå online. En velfungerende vital infrastruktur skaber sammenhæng og sammenhold. Et stærkt sammenhold kræver stærke forbindelser. Vi er afhængige af at være forbundet med hinanden – elektrisk og digitalt – og vi er hinandens bedste forbindelse.

I Andel vil vi være hinandens bedste forbindelse, og vi tager ansvar for at skabe en fælles fremtid – for vores kunder, vores andelshavere og vores omverden. Andel har 2,8 millioner kundeforhold og via vores datterselskaber, Clever, Energi Danmark, Fibia og SEAS-NVE, giver vi dig markedets bedste energiløsninger og den skarpeste kunderådgivning. Vi en del af en ambitiøs grøn omstilling, når vi investerer i havvindmøller, ladeinfrastruktur og visionære energiløsninger. Andel har hovedsæde i Svinninge og primære lokationer i Ballerup, Haslev og Virum. Koncernen har 1.700 ansatte og omsatte i 2019 for 6.902 mio. kr.

Følg pressemeddelelser fra Andel

Flere pressemeddelelser fra Andel