Nominer din ildsjæl

Hvem fortjener SEAS-NVE’s Ildsjælepris 2018 og 25.000 kroner? Nominer din kandidat inden den 1. oktober.

I 2017 gik SEAS-NVE’s Ildsjælepris til Lotte Krogh Nielsen fra Stenlille. Hun har i 20 år har hun arrangeret events, hun har startet byens cykelhold og sat gang i Stenlilles festuge ”Sjov i gaden”.  Det har gjort en kæmpe forskel for både by, børn, og voksne.
I 2017 gik SEAS-NVE’s Ildsjælepris til Lotte Krogh Nielsen fra Stenlille. Hun har i 20 år har hun arrangeret events, hun har startet byens cykelhold og sat gang i Stenlilles festuge ”Sjov i gaden”. Det har gjort en kæmpe forskel for både by, børn, og voksne.

Kender du en lokal ildsjæl, der fortjener at blive rost og hædret for sit arbejde og samtidig få en økonomisk håndsrækning på 25.000 kroner?

- Ildsjæle gør et fantastisk stykke arbejde for fællesskabet. Det vil vi gerne hædre og støtte, blandt andet ved at give en økonomisk håndsrækning, der gerne skulle gøre ildsjælenes arbejde lidt lettere, fortæller Jesper Hjulmand, administrerende direktør i energi- og fibernetkoncernen SEAS-NVE.

Det er tredje år i træk, prisen uddeleles, men tanken strækker sig meget længere tilbage:

- Det var ildsjæle, der for godt 100 år siden begyndte at trække strøm ud på hele Sjælland og øerne. Den ildsjæle-tanke er en del af vores DNA. Vi prøver, som alle de mange lokale ildsjæle, altid at bære denne mentalitet med os, uanset om det gælder elforsyning, ladestandere til elbiler eller udrulning af fibernet, fastslår han og tilføjer:

- Derfor er det en fornøjelse for os at skabe opmærksomhed om ildsjælenes indsats og hylde en af dem med en pris.

Indstil din kandidat

Det er nemt at indstille på www.seas-nve.dk/ildsjael og du skal bare gøre det inden den 1. oktober klokken 14.

Rasmus Carlsen, presserådgiver, SEAS-NVE, mobil 30 28 67 20

SEAS-NVE vil bekæmpe digital ulighed med milliardstor fiberudrulning3.10.2018 13:03pressemeddelelse

Danmarks største andelsejede energi- og fibernetkoncern, SEAS-NVE vil sikre alle lige gode muligheder for at deltage i nutidens og fremtidens digitale samfund. SEAS-NVE tilfører derfor 3,4 mia. kr. i en fiberudrulning på det vestlige og sydlige Sjælland, Lolland, Falster og øerne over de næste fem år gennem datterselskabet Fibia. Ambitionen er, at alle selskabets andelshavere inden udgangen af 2023 tilbydes adgang til 1 Gb/s (1000/1000 Mbit) fremtidssikret fibernet.