Nokas fornyer aftale med Nets

Nokas, som er Nordens ledende aktør inden for drift af hæveautomater har fornyet aftalen om indløsning af Visa- og MasterCard-kort med Nets. Aftalen gælder for Nokas hæveautomater i Norge, Sverige og Finland. Nets vandt kontrakten efter en udbudsrunde, hvor flere aktører deltog, og aftalen har en varighed på fem år.

Nokas har i løbet af de sidste år udrullet nye hæveautomater i områder, hvor der har været behov for det samt overtaget driften af hæveautomater, der står ved bankkontorer, forskellige shoppingcentre og andre knudepunkter.

Aftalen, som nu er indgået, indebærer, at Nets skal håndtere indløsning og afregning af Visa- og MasterCard-transaktioner for alle hæveautomater, som Nokas har i Norge, Sverige og Finland.

”Driftssikre og effektive betalingsløsninger er vigtige for os. Nets kunne også tilbyde muligheden for at inkludere nye kort-scheemes og tjenester som dynamic currency conversion, der gør det muligt for udenlandske kortholdere at få omregnet deres transaktioner til egen valuta. Sammen med kravene til service og kvalitet i løsningerne var dette afgørende i forhold til det valg, vi tog,” siger Arne-Christian Gnutzmann, ‎direktør for strategi og forretningsudvikling hos Nokas.

”Vi er meget glade for, at Nokas har valgt at forny og udvide aftalen med os og ser frem til et godt samarbejde i årene fremover,” siger Ole-Thomas Bull, salgsdirektør for Merchant Services hos Nets.

Søren Winge, pressechef hos Nets
E: swing@nets.eu