NIRAS’ nye innovationshub skal udvikle fremtidens grønne tech-virksomheder

NIRAS Green Tech Hub kan huse op til 100 iværksættere i vibrerende innovationsmiljø, hvor der er mulighed for sparring med NIRAS’ mange eksperter og kunder.
Der er plads til 70-100 kontorpladser i hub'en, der også indeholder lagerplads, produktionslokale og plads til events. (Foto: Sophie Bech)

Den 9. september slår NIRAS dørene op for det nye NIRAS Green Tech Hub, et innovativt fællesskab for små og mellemstore tech startups med ambitioner om at udvikle bæredygtig teknologi.

NIRAS Fonden står bag den nye innovationshub, der holder til i nyrenoverede lagerlokaler ved NIRAS’ hovedkvarter i Allerød. Og placeringen i NIRAS’ nabolokaler giver mulighed for et unikt arbejdsmiljø.

”Ambitionen er at skabe og udvikle et miljø, hvor bæredygtige og innovative idéer fødes og udvikles til glæde for både NIRAS’ forretning og iværksætterne i den nye Green Tech Hub” siger CEO & Founder Kresten Kloch.

Fra idé til forretning

”Vi arbejder bredt med begrebet grøn tech. Derfor er startups, der arbejder med fermenteringsprocesser lige så velkomne som dem, der arbejder med bæredygtige byggematerialer eller nye energiformer. Der skal dog være en synergieffekt over i NIRAS’ forretningsområder, så vi kan stille de relevante NIRAS-rådgivere til rådighed”, siger Sophie Bech, Hub Director.

Målet er, at NIRAS Green Tech Hub skal være et sted, hvor virksomheder har mulighed for at udvikle deres teknologiske idéer fra at have et produkt og et par kunder, til at have en fornuftig forretning inden for nogle år.

”Og med 5000 kvadratmeter til produktion-, kontor- og lagerplads, er der bogstavelig talt højt til loftet og plads til både store idéer, værksteder, produkter, laboratorier, maskiner og prototyping”, siger Sophie Bech, Hub Director.

De første aftaler er på plads

Der er plads til omkring 35 startups eller 70-100 iværksættere i NIRAS Green Tech Hub, og de første virksomheder er snart klar til at rykke ind.

Det er blandt andre CPH Farmhouse, der dyrker salat og urter ved vertical farming, og AquaReg, der rådgiver virksomheder i vandindustrien med mere bæredygtige forretningsmodeller og produktionsflow.

Hub Director Sophie Bech og CEO & Founder af NIRAS Green Tech Hub, Kresten Kloch.

Om NIRAS Green Tech Hub

NIRAS Green Tech Hub er for virksomheder, der er passionerede eksperter inden for deres fagområder, og som har en idé, et produkt eller en løsning med relation til et eller flere af NIRAS’ mange forretningsområder. Det er et innovativt fællesskab for små og mellemstore tech startups med ambitioner om at udvikle bæredygtig teknologi.

NIRAS Green Tech Hub er i alt 5000 m2, hvoraf omkring 2.500 m2 er til lager- og montagehal med mulighed for lettere produktion og teknisk arbejde og omkring 2.500 m2 er åbent kontorlandskab med fælles faciliteter og netværksområder.

Du kan læse mere om NIRAS Green Tech Hub på www.nirasgreentechhub.dk

Om NIRAS

NIRAS er en rådgivende ingeniørvirksomhed med stærke markedspositioner i Nordeuropa og globale projekt leverancer. NIRAS arbejder på 7.000 igangværende projekter fra 51 kontorer i Europa, Asien og Afrika. Uanset hvor i verden, du møder NIRAS, så er det med digitalisering, bæredygtighed og kvalitetsrådgivning som hjørnesten.

NIRAS blev grundlagt i 1956 med fokus på miljøområdet. I dag arbejder NIRAS i hele verden med forretningsområderne byggeri, infrastruktur, udviklingsbistand, procesindustri, forsyning, miljø samt data, analyse og planlægning.

Du kan læse mere om NIRAS på www.niras.dk