Nikolaj Znaider gæster Det Kongelige Teater

Stjerneviolinist på Det Kongelige Teater

Den verdensberømte danske violinist og dirigent Nikolaj Znaider besøger Det Kongelige Teater og giver koncert på Gamle Scene mandag den 7. december.

Nikolaj Znaider er en af verdens mest efterspurgte violinster, og hans årlige koncert på teatret er blevet en populær begivenhed, som mange danske musikelskere ser frem til. Som altid inviterer Znaider en international pianist og samarbejdspartner med på scenen. Denne gang gentager han successen fra sidste sæson, hvor den anmelderroste, amerikansk-lettiske pianist Robert Kulek begejstrede publikum.

Ved årets koncert spiller Znaider og Kulek værker af Ludwig van Beethoven, Johannes Brahms og César Franck.

Nikolaj Znaiders violin er en Guarneri del Gesú ”ex-Kreisler” fra 1741 udlånt af Det Kongelige Teater. Teatret har fået det sjældne og kostbare instrument i donation af Velux Fonden, Villum Fonden samt Knud Højgaards Fond.