Niels Bang Sørensen genvalgt til Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Regnskabskonsulent Niels Bang Sørensen, Viborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Niels Bang Sørensen har siddet i Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse siden 2016, og han er også formand for Viborg lokalforening.

Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse arbejder Niels Bang Sørensen blandt andet for at sikre kræftpatienter og pårørende lige behandling i hele landet, også i yderområder. Han ønsker at udbygge samarbejdet mellem Kræftens Bekæmpelses lokalforeninger og for eksempel sundhedscentre og uddannelsescentre, og han har fokus på at støtte de frivillige i deres arbejde og på at få flere til at arbejde frivilligt i Kræftens Bekæmpelse.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste myndighed, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation

Tiden læger ikke alle sår, når mor eller far dør18.1.2018 06:00pressemeddelelse

I Danmark oplever 38.000 børn under 18 år hvert år, at deres far eller mor bliver indlagt med en livstruende sygdom – og cirka 2.000 børn mister en forælder. Undersøgelser viser, at hele 98 pct. af alle danske folkeskoler har en sorghandleplan, og at viljen til at støtte de sorgramte børn er til stede hos både lærerne og ledelsen. Alligevel er det på tide at tage nye skridt i skolernes samarbejde med de sorgramte børn, mener Kræftens Bekæmpelse og Egmont Fonden.