Niels Bang Sørensen genvalgt til Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Regnskabskonsulent Niels Bang Sørensen, Viborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Niels Bang Sørensen har siddet i Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse siden 2016, og han er også formand for Viborg lokalforening.

Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse arbejder Niels Bang Sørensen blandt andet for at sikre kræftpatienter og pårørende lige behandling i hele landet, også i yderområder. Han ønsker at udbygge samarbejdet mellem Kræftens Bekæmpelses lokalforeninger og for eksempel sundhedscentre og uddannelsescentre, og han har fokus på at støtte de frivillige i deres arbejde og på at få flere til at arbejde frivilligt i Kræftens Bekæmpelse.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste myndighed, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation

Ny stor undersøgelse kortlægger senfølger hos overlevere efter kræft i ungdommen29.6.2018 17:06pressemeddelelse

Behandling af kræft bliver hele tiden bedre, og flere overlever sygdommen. Derfor bliver det mere og mere vigtigt at have fokus på, hvordan man får et godt liv efter sygdommen. Ny forskning fra Kræftens Bekæmpelse kortlægger nu, i den største undersøgelse af sin slags til dato, hvilke senfølger tidligere kræftpatienter har risiko for at få i form af sygdomme der rammer kroppens hormonsystemer. Det er viden som kan bruges til at opdage senfølgerne tidligt og måske mindske omfanget.

Ny forskning: Sådan virker lægemiddel mod arvelig kræft27.6.2018 19:09pressemeddelelse

Kræftmedicin mod blandt andet arvelig bryst- og æggestokkræft er effektivt – men ikke af den grund man hidtil har troet. Det viser ny forskning fra Kræftens Bekæmpelse som samtidig giver en ny forklaring på helt grundlæggende processer under celledeling. Det er viden, som i fremtiden måske kan føre til bedre behandlinger mod en række kræftsygdomme. Resultaterne er netop offentliggjort i det anerkendte videnskabelige tidsskrift, Nature.