Niels Bang Sørensen genvalgt til Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

Regnskabskonsulent Niels Bang Sørensen, Viborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Niels Bang Sørensen har siddet i Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse siden 2016, og han er også formand for Viborg lokalforening.

Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse arbejder Niels Bang Sørensen blandt andet for at sikre kræftpatienter og pårørende lige behandling i hele landet, også i yderområder. Han ønsker at udbygge samarbejdet mellem Kræftens Bekæmpelses lokalforeninger og for eksempel sundhedscentre og uddannelsescentre, og han har fokus på at støtte de frivillige i deres arbejde og på at få flere til at arbejde frivilligt i Kræftens Bekæmpelse.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste myndighed, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation

Brun for enhver pris: 6 ud af 10 unge solariebrugere ved godt, at deres solarieforbrug kan give kræft2.10.2018 06:00pressemeddelelse

Solariebrug er kræftfremkaldende, og jo yngre du er, jo farligere er det. Men hvis vi vil have unge til at lade være med at gå i solarium, er det ikke nok at fortælle dem, at det er sundhedsskadeligt. Det ved de fleste nemlig godt, viser en ny undersøgelse fra Kræftens Bekæmpelse og TrygFondens Solkampagne. Solkampagnen efterlyser fokus på, at modermærkekræft er en meget alvorlig sygdom