Niels Bang Sørensen genvalgt til Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse

21.5.2017 18:44 | Kræftens Bekæmpelse

Regnskabskonsulent Niels Bang Sørensen, Viborg, er af repræsentantskabet i Kræftens Bekæmpelse blevet genvalgt som medlem af Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse.

Niels Bang Sørensen har siddet i Kræftens Bekæmpelses hovedbestyrelse siden 2016, og han er også formand for Viborg lokalforening.

Som hovedbestyrelsesmedlem i Kræftens Bekæmpelse arbejder Niels Bang Sørensen blandt andet for at sikre kræftpatienter og pårørende lige behandling i hele landet, også i yderområder. Han ønsker at udbygge samarbejdet mellem Kræftens Bekæmpelses lokalforeninger og for eksempel sundhedscentre og uddannelsescentre, og han har fokus på at støtte de frivillige i deres arbejde og på at få flere til at arbejde frivilligt i Kræftens Bekæmpelse.

Repræsentantskabet er Kræftens Bekæmpelses øverste myndighed, og valg til hovedbestyrelsen fandt sted ved repræsentantskabsmødet i Kolding 21. maj 2017.

Marianne Vestergaard
Kommunikation