NH2 Danmark melder sig ind i Brintbranchen

NH2 Danmark A/S, et helejet datterselskab af Norwegian Hydrogen AS, melder sig ind i Brintbranchen. NH2 Danmark udvikler og driver brintproduktion og brintinfrastruktur rettet til industri- og transportsektoren, særligt til brug i den tunge vejtransport og i den maritime sektor.

NH2 Danmark er allerede aktiv på det danske marked med en række projekter. NH2 Danmark ønsker med medlemskabet i Brintbranchen at udvide sin tilstedeværelse på det danske marked og at bidrage til at udvikle den danske brintbranche.

“Vi er meget glade for, at NH2 Danmark har meldt sig ind i Brintbranchen,” siger Tejs Laustsen Jensen, direktør i Brintbranchen. “NH2 Danmarks moderselskab, Norwegian Hydrogen, er allerede en etableret spiller på det norske marked, og er en stærk aktør, og vi er glade for at kunne byde datterselskabet NH2 Danmark velkommen i branchens hovedorganisation for brint og Power-to-X. NH2 Danmarks medlemskab i Brintbranchen er et godt eksempel på, at det danske brintmarked er interessant for udenlandske brintselskaber og at vi i Europa er godt i gang med at smede en stærk brint- og PtX-værdikæde. Vi glæder os til samarbejdet.”

Jens Berge, bestyrelsesformand in NH2 Danmark siger om medlemskabet i Brintbranchen:

”Danmark er et meget vigtigt marked for oss, både når det gælder produktion og infrastruktur for brug av brint.  Vi har allerede kommet langt i utviklingen av flere projekter, og derfor var tiden moden for å starte et eget selskap i Danmark. Når vi så gør det var det en selvfølge for oss å søge medlemskab i Brintbranchen. Organisasjonen gjør en svært viktig jobb for å fremme for oss er det sentralt å jobbe sammen med andre for at både bygge selskap, marked og bransje.“

Berge fortæller, at NH2 Danmark nu er i gang med at rekruttere sin første medarbejder i Danmark:

“I første omgang ser vi efter en Country Manager for våres danske virksomhet, som vil jobbe tett med resten av våres organisasion i Norge. Så forventer vi selvfølgelig at antallet ansatte vil stige i tråd med utviklingen af våres projekter. Våres ambition er at gøre nullutslipp muligt, og det ser vi et stort potensial for at gøre ved hjelp av grön brint i Danmark.

Brintbranchen: Tid til næste skridt i realiseringen af det danske PtX-potentiale17.11.2022 06:00:00 CET | Pressemeddelelse

EU-udbud på 22,5 milliarder kr. skal opskalere brintindustrien4.11.2022 13:19:25 CET | Pressemeddelelse

Efterårets valg skal være endnu et klimavalg5.10.2022 13:05:44 CEST | Pressemeddelelse